  • 1. Data: 2010-02-04 11:10:28
    Temat: Koniec kredytu - zaświadczenie ?
    Od: "Włodziu" <p...@w...pl>

    Za 15 dni mam do spłaty ostatnią ratę kredytu gotówkowego.

    Czy już po spłacie kredytu bank wystawi mi jakiś papier o tym, że kredyt
    spłaciłem? Nie chciałbym w przyszłości jakiś problemów, że nie spłaciłem czy
    coś i chciałbym mieć papier że już wszystko spłaciłem.

    Bank to BZ WBK.

  • 2. Data: 2010-02-04 12:52:29
    Temat: Re: Koniec kredytu - zaświadczenie ?
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Włodziu wrote:

    > Za 15 dni mam do spłaty ostatnią ratę kredytu gotówkowego.
    >
    > Czy już po spłacie kredytu bank wystawi mi jakiś papier o tym,
    > że kredyt spłaciłem?

    Zazwyczaj nie, choć znany mi jest przynajmniej
    jeden wyjątek od reguły.

    > Nie chciałbym w przyszłości jakiś
    > problemów, że nie spłaciłem czy coś i chciałbym mieć papier że
    > już wszystko spłaciłem.

    W Twoim interesie jest upewnienie się że wszystko
    zostało rozliczone oraz uzyskanie zaświadczenia
    które to potwierdzi. Na wszeki wypadek gdyby np.
    bank coś namieszał w swojej dokumentacji, chciał
    dochodzić należności-widm, czy wpisywał do BIK za
    parę zł niedopłaty.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

  • 3. Data: 2010-02-04 20:01:06
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski pisze:

> [...]
    > bank coś namieszał w swojej dokumentacji, chciał
    > dochodzić należności-widm, czy wpisywał do BIK za

    zadzwoń do banku żeby Ci podali aktualne saldo do spłaty. Zanotuj z kim
    rozmawiałeś i o której godzinie.
    Może miałeś jakieś drobne nadpłaty i ostatnia rata może być niższa niż
    masz w harmonogramie (albo wyższa jeśli się spóźniałeś).
    Wydrukuj sobie potwierdzenie przelewu i podepnij pod umowę wraz z tą
    informacją kto i kiedy udzielił Ci informacji. I już.
    Kontrolnie miesiąc po spłacie możesz zadzwonić z pytaniem czy kredyt
    został ZAMKNIĘTY (spłacony i zamknięty w systemie) a nie tylko spłacony.
    Zanotuj na potwierdzeniu kiedy i z kim o tym rozmawiałeś (jak poda
    niewyraźnie nazwisko, poproś o powtórzenie).
    A wszystko po to żeby za np. 2 lata kiedy będziesz się starać o kredyt
    który sprawdzi Cię w BIK i będzie coś nie tak, Twoim jedynym argumentem
    nie było, że przecież dzwoniłeś i ktoś ci powiedział i potwierdził.
    Tutaj będziesz miał jak krowie na rowie jasno napisane kto Cię ew.
    wpuścił w maliny, co rodzi dodatkowe możliwości dochodzenia roszczeń za
    krzywdy moralne i materialne z tym związane.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-02-04 20:28:58
    Od: " jk" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Włodziu <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > spłaciłem? Nie chciałbym w przyszłości jakiś problemów, że nie spłaciłem czy
    > coś i chciałbym mieć papier że już wszystko spłaciłem.

    Jak zapłacisz za zaświadczenie, to je dostaniesz.
    A "rady" o telefonach do banku i notatkach z rozmowy włóż między bajki. Pisać
    może je tylko ktoś, kto nie ma pojęcia jak technicznie odbywa się spłata
    kredytu w ww. banku.

  • 5. Data: 2010-02-04 22:01:17
    Od: Jacenty <j...@w...pl>

    > A "rady" o telefonach do banku i notatkach z rozmowy włóż między bajki.

    Faktycznie, telefonistki w BZWBK używają w rozmowach z klientami
    pseudonimów, nie własnych nazwisk.
    Ja radziłbym jakiś czas po spłacie kredytu (minimum miesiąc) samemu
    sprawdzić historię w BIKu. Nic to nie kosztuje.
    www.bik.pl

  • 6. Data: 2010-02-04 22:40:01
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    Jacenty pisze:

    > Faktycznie, telefonistki w BZWBK używają w rozmowach z klientami
    > pseudonimów, nie własnych nazwisk.

    o takich jajach jak nicki to nie słyszałem, z drugiej strony jak
    Gorące_wargi_hipoteczny, albo wilgotna_gosia_gotówki zaproponuje
    ulokowanie interesu w banku, to trudno będzie odmówić ;)

    > Ja radziłbym jakiś czas po spłacie kredytu (minimum miesiąc) samemu
    > sprawdzić historię w BIKu. Nic to nie kosztuje.
    > www.bik.pl
    "Raport udostępniany jest nieodpłatnie w siedzibie BOK lub wysyłany jest
    do Wnioskodawcy listem poleconym".
    Nie kosztuje jak sam przydrepczesz do siedziby :)

  • 7. Data: 2010-02-04 22:45:37
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    jk pisze:

> [...]
    > może je tylko ktoś, kto nie ma pojęcia jak technicznie odbywa się spłata

    Faktycznie, po lekturze późniejszych postów nie sądziłem że w przypadku
    bzwbk, uzyskanie tak prostej informacji może być sprowadzone do absurdu.
    Opisana przeze mnie metoda działa we wszystkich innych bankach które
    umożliwiają sprawdzenie informacji telefonicznie.
    Zamiast dzwonienia jest możliwości odwiedzenia oddziału banku jeśli
    akurat pracują w czasie kiedy możemy tam dotrzeć.

    Założyłem, że informacja ma mieć charakter bezpłatny i wiążący, w
    przeciwnym wypadku jeśli komuś zbywa od 20-50 pln za wydanie takiego
    kwitka to proszę bardzo banki czekają na takich dobroczyńców.

    Pozdro

  • 8. Data: 2010-02-04 23:17:44
    Od: Jacenty <j...@w...pl>

    > "Raport udostępniany jest nieodpłatnie w siedzibie BOK lub wysyłany jest
    > do Wnioskodawcy listem poleconym".
    > Nie kosztuje jak sam przydrepczesz do siedziby :)

    Od zeszłego roku wysyłają za darmo. To jest tzw. "informacja ustawowa"
    cytat:
    Na wyraźne życzenie Wnioskodawcy, INFORMACJA USTAWOWA może być wysłana
    listem poleconym na adres wskazany we wniosku jako ten, na który ma
    zostać dostarczona
    INFORMACJA USTAWOWA

  • 9. Data: 2010-02-04 23:53:36
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Ranger wrote:

> [...]
    > w przeciwnym wypadku jeśli komuś zbywa od 20-50 pln za wydanie
    > takiego kwitka to proszę bardzo banki czekają na takich

    Twoje podejście ma jedną poważną wadę, poza własnymi
    notatkami klient nie ma żadnego dowodu. "Nie mamy
    zarchiwizowanej Pańskiej rozmowy z konsultantem z
    dnia ..-..-....", "ten Pan już u nas nie pracuje",
    i co nam Pan zamierza zrobić?

    Informacja będzie mieć charakter bezpłatny, a owszem,
    ale mam wątpliwości czy wiążący w wypadku złej woli
    banku.

    Natomiast zaświadczenie jakkolwiek płatne, zmienia
    moim zdaniem sytuację, gdyż jest dokumentem przez
    bank wytworzonym.

    Fakt faktem, w sprzyjających okolicznościach metoda
    z notatkami/rozmową może okazać się wystarczająca,
    ale nie musi. To już lepsze byłoby nagrywanie przez
    klienta rozmowy z bankiem.