  • 1. Data: 2010-10-30 08:57:39
    Temat: Konto dla emeryta
    Od: "ramid" <r...@g...pl>

    Przechodze wlasnie na emeryture i do tej pory mialem konto wspolne z zona.
    teraz chce zalozyc wlasne. Czy ktos z Forumowiczow moze polecic mi jakis
    niezly bank? Pomijam te internetowe bo to nie dla 70-letniego dziadzia. Bede
    wdzieczny za informacje. U mnie w miescie sa BPH, BOS, PKO BP, PEKAO SA, BGZ,
    ING, Pocztowy, Paribas i tyle.
    Pozdrawiam
    ramid

  • 2. Data: 2010-10-30 09:03:42
    Temat: Re: Konto dla emeryta
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-30 10:57, ramid pisze:
> [...]
    > wdzieczny za informacje. U mnie w miescie sa BPH, BOS, PKO BP, PEKAO SA, BGZ,

    Nie rozumiem.

    Przechodzisz na emeryturę i masz już 70 lat?

    Internetowy nie jesteś, ale pytanie na usenecie zadajesz?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-10-30 09:11:39
    Od: "Agnieszka Buczus" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nie rozumiem.

    > Przechodzisz na emeryturę i masz już 70 lat?
    >
    > Internetowy nie jesteś, ale pytanie na usenecie zadajesz?

    Po pierwsze moze faktycznie zle sie wyrazilem. Pracowalem mimo przejsca na
    emeryture jeszcze przez 5 lat a teraz juz calkowicie zaprzestaje pracy.
    A po drugie czy slyszał pan ze ktos inny moze pisac za kogos. Mnie pisze wnuk
    bo sam nie znam sie na tym.
    Jesli ma Pan dawac takie rady to serdecznie dziekuje. Nie rozumiem dlaczego
    wsrod internautow czasem takie zlosliwosci. Zamiast odpowiedziec nie czepiajac
    sie to wlasnie czepialstwo jest ich radoscia. Ot polska rzeczywitosc. Mimo
    wszystko czekam na porade.

  • 4. Data: 2010-10-30 09:17:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-30 11:11, Agnieszka Buczus pisze:
    > Nie rozumiem.

    > Po pierwsze moze faktycznie zle sie wyrazilem. Pracowalem mimo przejsca na

    To Ty jesteś w końcu chłop czy baba?

    > emeryture jeszcze przez 5 lat a teraz juz calkowicie zaprzestaje pracy.
    > A po drugie czy slyszał pan ze ktos inny moze pisac za kogos. Mnie pisze wnuk
    > bo sam nie znam sie na tym.

    Ładnie Pan nazwał wnuka ;)

> [...]
    > sie to wlasnie czepialstwo jest ich radoscia. Ot polska rzeczywitosc. Mimo

    W każdym w wymienionych przez Pana banków można założyć konto dla
    emeryta.

    Proszę napisać na czym Panu zależy - niski koszt, bankomaty, wypłaty
    w okienku itp.?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-10-30 09:17:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-30 11:11, Agnieszka Buczus pisze:
    > Nie rozumiem.

    > Po pierwsze moze faktycznie zle sie wyrazilem. Pracowalem mimo
    przejsca na

    To Pan jest w końcu chłop czy baba?

    > emeryture jeszcze przez 5 lat a teraz juz calkowicie zaprzestaje pracy.
    > A po drugie czy slyszał pan ze ktos inny moze pisac za kogos. Mnie
    pisze wnuk
    > bo sam nie znam sie na tym.

    Ładnie Pan nazwał wnuka ;)

  • 6. Data: 2010-10-30 09:19:07
    Od: "Adam" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ramid" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Przechodze wlasnie na emeryture i do tej pory mialem konto wspolne z zona.
    > teraz chce zalozyc wlasne. Czy ktos z Forumowiczow moze polecic mi jakis
    > niezly bank?

    Nie napisałeś czego właściwie oczekujesz od banku więc rada może być nie do
    konca trafna.
    http://www.pocztowy.pl/indywidualni/konta/nestor/#ta
    bs=1

    pozd
    as

  • 7. Data: 2010-10-30 10:44:35
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Agnieszka Buczus nadaje:
> [...]
    > odpowiedziec nie czepiajac sie to wlasnie czepialstwo jest ich
    > radoscia. Ot polska rzeczywitosc. Mimo wszystko czekam na porade.

    Te, wnuczek, przestań robić z dziadzia wariata i srać do własnego
    gniazda. Żadnemu 70-latkowi nie przyszłoby do głowy ukrywać się za
    czyimiś plecami i wycierać sobie gęby polskością, bo zbyt wiele krwi i
    potu go ona kosztowała.

    Pisz normalnie, we własnym imieniu, z konkretnymi oczekiwaniami wobec
    banku. Ze swej strony dodam że konto dla emeryta niewiele sie różni od
    konta dla studenta. W jednym i drugim przypadku ciężko dostać kredyt.
    Mój ojciec ma trudności w chodzeniu i ma konto w Pocztowym - dlatego że
    oddział ma 200m od domu, że poczta jest w tym samym miejscu od 20 lat,
    czego o innych bankach nie można powiedzieć. Poza tym ma konto
    maklerskie w mBanku.

  • 8. Data: 2010-10-30 11:45:02
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Agnieszka Buczus <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Po pierwsze moze faktycznie zle sie wyrazilem.

    Nie przejmuj się, ludzie mają małe wyobrażenie o świecie. 60-70 lat, znam
    kilka osób w tym wieku, które świetnie posługują się komputerem, korzystają z
    internetu a nawet skype. Niektórym może to wydawać się niespotykane, ale to
    nie powód byś akurat Ty się z tego tłumaczył :))

    Z nazw, które wymieniłeś: (BPH, BOS, PKO BP, PEKAO SA, BGZ,
    ING, Pocztowy, Paribas)

    Ja NIE polecam na 100% PEKAO SA - z racji zbyt dużego nacisku na politykę
    DOJENIA Klientów przy byle okazji.

    Ale aby odpowiedzieć bardziej konkretnie na Twoje zapytanie proszę podaj jak
    zamierzasz korzystać z konta? Wpływ 1x miesiąc i wypłata całości? Czy jeszcze
    jakieś przelewy lub operacje kartą płatniczą?

  • 9. Data: 2010-10-30 15:26:02
    Od: b...@o...pl

    > U mnie w miescie sa BPH, BOS, PKO BP, PEKAO SA, BGZ,
    > ING, Pocztowy, Paribas i tyle.

    skreśl od razu Pekao SA (żubry) i BPH i BOŚ i Paribas
    szkoda nerwów i pieniędzy.

    wybieraj pomiędzy PKO BP, BGŻ, ING, Pocztowy

    jeśli zdrowie wymaga aby 2x w miesiacu listonosz
    przyniósł pieniądze do domu (bo będzie Pan czuł się
    na tyle źle, że wyjście z domu jest kłopotliwe),
    to na wstępie wygral Bank Pocztowy i problem rozwiązany.

    jeśli nie, to proszę nam opisać jakie bankomaty ma
    Pan w pobliżu w kolejności od tych z których korzysta
    się najwygodniej do tych najmniej wygodnych dla Pana

    zakładam że senior może mieć problemy np. z wchodzeniem
    na 3 schodki o lasce, zwłaszcza zimą, gdy kamienne schody
    bywają oblodzone, a także może mieć inne problemy z którymi
    my młodzi w ogóle nie mamy problemów. To istotna kwestia.

    czy są oszczędności, które zamierza Pan komuś przekazać
    czy chce Pan robić zapis na wypadek śmierci
    w jakich bankach mają rachunki energetyka, gazownia,
    spóldzielnia lub inny podmiot któremu płaci Pan czynsz

    wtedy będziemy mogli coś doradzić naprawdę treściwie

  • 10. Data: 2010-10-30 16:38:01
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Agnieszka Buczus <r...@g...SKASUJ-TO.pl> dared to write:
> [...]
    > odpowiedziec nie czepiajac sie to wlasnie czepialstwo jest ich radoscia.
    > Ot polska rzeczywitosc. Mimo wszystko czekam na porade.

    A nie umiesz po prostu napisać, że szukasz konta dla dziadka - tak jak dziesiątki
    innych osób przed Tobą? Po co się podszywasz?

    Po drugie, za mało danych, do czego to konto ma służyć oraz jak dziadek chce/może je
    obsługiwać (okienko, telefon, internet, listonosz...). Również daj znać, czy wolisz
    lepszą obsługę za jakąś opłatą, czy chodzi raczej o zmniejszenie kosztów.

    Pzdr.
    k.