  • 1. Data: 2012-04-04 16:00:55
    Temat: Konto dla osoby ubezwłasnowolnionej
    Od: grzech <g...@g...pl>

    Poszukuję banku który prowadzi konta dla osób ubezwłasnowolnionych
    częściowo. Warunki które musi spełniać konto:
    -musi być na nazwisko osoby ubezwłasnowolnionej
    -jako kurator muszę mieć możliwość zarządzania kontem
    -osoba ubezwłasnowolniona nie stawi się w banku
    -do konta musi być karta płatnicza wystawiona na moje nazwisko oraz
    dostęp przez internet.
    -możliwość dokonywania lokat

    Mam wszelkie dokumenty i zaświadczenia. Czy jest w Polsce bank który
    spełniałby powyższe warunki?

  • 2. Data: 2012-04-05 15:02:43
    Temat: Re: Konto dla osoby ubezwłasnowolnionej
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Wed, 04 Apr 2012 16:00:55 +0200, grzech <g...@g...pl> wrote:

> [...]
    > dostęp przez internet.
    > -możliwość dokonywania lokat
    >
    > Mam wszelkie dokumenty i zaświadczenia. Czy jest w Polsce bank który

    Znam jeden przypadek osoby ubezwłasnowolnionej. Jest rachunek prowadzony
    na nazwisko tej osoby, tam wpływają zasiłki czy coś podobnego. Raz na parę
    miesięcy w banku pojawia się tylko opiekun prawny, ustanowiony sądownie.
    Za każdym razem zjawia się z segregatorem papierów, decyzji sądowych itp.,
    zawsze to budzi popłoch wśród obsługujących w oddziale "specjalistów do
    spraw kontaktu z klientami", zawsze przychodzi kierownik placówki, z
    namaszczeniem ogląda papiery i pozwala wypłacić gotówkę. Karty, o ile
    wiem, nie ma. Zgaduję, że może być problem z wydaniem karty na nazwisko
    opiekuna, zapewne sąd musiałby na to wyrazić zgodę. Bank to BZWBK. Nikt
    nie sprawdzał czy jest jakaś tańsza alternatywa, potrzebny był duży bank z
    dogodnie zlokalizowanymi placówkami.

    Matt

  • 3. Data: 2012-04-07 16:17:08
    Od: grzech <g...@g...pl>

> [...]
    > zgodę. Bank to BZWBK. Nikt nie sprawdzał czy jest jakaś tańsza
    > alternatywa, potrzebny był duży bank z dogodnie zlokalizowanymi placówkami.

    Nie wiem może budzić popłoch wśród obsługujących jeśli reguluje tam
    bieżące rachunki. Obsługa tego konta jest dokładnie taka sama jak
    innych. Miałem do tej pory konta na swoje nazwisko gdzie wpływały
    pieniądze dla podopiecznych i z nich regulowałem rachunki. Sąd
    stwierdził, że dla ich dobra ma być inaczej. Znalazłem pisemna ofertę
    banku który informował, że będę miał pełny dostęp do konta. Przy
    zakładaniu rachunku to potwierdzono. W praniu okazało się, że pełny
    dostęp mam przy okienku. Przez internet nic nie załatwię. Mogę jedynie
    podejrzeć jego stan. Przelewy oczywiście płatne. Rozumiem, że 5 zł
    opłaty za przelew służy dobru rencisty który ma 700 zł renty. W końcu
    płacę za to z jego dochodów, ale czemu mam tracić swój czas i pieniądze
    których nikt mi nie zwróci za dojazdy kilka kilometrów do banku tego nie
    wiem. Z tego powodu szukam sensownej oferty.

  • 4. Data: 2012-04-08 22:36:08
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    Popytałbym w SKOK-u.
    I nie zrażałbym się pierwszą rozmową z pierwszą z brzegu paniętką.

  • 5. Data: 2012-04-08 23:16:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "grzech" jlhk6q$p2m$...@i...gazeta.pl

    > -musi być na nazwisko osoby ubezwłasnowolnionej
    > -jako kurator muszę mieć możliwość zarządzania kontem

    Moja matka ma konto firmowe, a ja (jako pracownik jej biura)
    jestem upoważniony i dysponuję środkami oraz zewnętrzami bez
    skrępowania. Czy taka osoba ubezwłasnowolniona może dać komuś
    pełnomocnictwo -- nie wiem, ale być może ktoś inny mógłby (na
    przykład sąd) dać takowe. Po otrzymaniu takiego pełnomocnictwa
    miałbyś pełną swpbodę używania.

    > -osoba ubezwłasnowolniona nie stawi się w banku

    A po co ma stawiać się?

    > -do konta musi być karta płatnicza wystawiona na moje nazwisko oraz

    Dodatkowe karty wydane na inne nazwiska to codzienność.
    Potrzebna (znowu) jest zgoda osoby, na rzecz której jest
    prowadzone kontop, a w ty wypadku być może zgoda sądu czy
    tej instytucja, która ubezwłasnowolniła.

    > dostęp przez internet.
    > -możliwość dokonywania lokat

    > Mam wszelkie dokumenty i zaświadczenia. Czy jest w Polsce
    > bank który spełniałby powyższe warunki?

    Na zdrowy rozum każdy bank powinien spełniać te warunki,
    alem ja teoretyk, nie praktyk w tej sprawie. To, co czym
    piszesz (piątak za zlecenie) to jakaś paranoja.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'