  • 1. Data: 2006-04-10 07:23:45
    Temat: Koszty pośredników przy kredycie
    Od: Jazz <j...@p...invalid>

    Mam zamiar wziąć kredyt mieszkaniowy i przyznaje się bez bicia, że jestem
    mocno zdezorientowany. Będzie to mój pierwszy i może jedyny kredyt w życiu.
    Zdecydowałem się skorzystać z pośrednictwa instytucji takich jak Expander
    czy Open Finance. Obie te instytucje zapewniają, że ich usługi są bezpłatne
    dla klientów, a żyją z tego co otrzymują od banków.

    Tylko czy czasem nie jest tak, że później się okaże że prowizja dla
    klientów z tych instytucji jest wyższa niż od ludzi z ulicy?

    --
    Jazz
    http://jazz.prv.pl/

  • 2. Data: 2006-04-10 08:02:13
    Temat: Re: Koszty pośredników przy kredycie
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Jazz porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > czy Open Finance. Obie te instytucje zapewniają, że ich usługi są bezpłatne
    > dla klientów, a żyją z tego co otrzymują od banków.
    Poczytaj archiwum. Instytucje te zarabiaja na prowizji od bankow. A ze
    podsylaja wiecej niz jednego klienta miesiecznie to i pewnie maja
    wieksza sile przebicia w negocjowaniu warunkow. Wiec jesli nie jestes
    super-hiper klientem (mlody, piec fakultetow, kilkanascie tysiecy zl
    miesiecznie na reke itp;P) czyli takim o ktorego sie kazdy bank bedzie
    bil to raczej nie wynegocjujesz warunkow lepszych niz expander/open finance.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-04-10 09:04:31
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    >
    > Tylko czy czasem nie jest tak, że później się okaże że prowizja dla
    > klientów z tych instytucji jest wyższa niż od ludzi z ulicy?

    Bez obawy.
    Posrednik jest po prostu kanalem dystrybucji.
    Zwróć uwagę, ze jesli pojdziesz do banku to pan/pani zrobi na poczatku
    dokladnie to samo co posrednik: oceni Twoją zdolność kredytową i mozliwosc
    sfinansowania Twoich potrzeb i nie zrobi tego za darmo, bo za prace
    otrzymują wynagrodzenie.
    Z tą różnicą, że w banku ocenią Cie wzgledem swoich produktów jedynie, a
    posrednik zrobi to wg produktów wielu banków.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 4. Data: 2006-04-12 12:18:37
    Od: "P." <p...@p...onet.pl>

    Ciekawe jednakże, ze zaden pośrednik nie zagwarantuje, ze dzieki niemu uzyska
    sie lepsze warunki niz bezpośrednia wizyta kredytobiorcy w banku. Nie jestem
    przekonany, czy tych dwóch pośredników jest najlepszych. To sie robią duze firmy
    i zaczynaja wolno działać

    Pozdro