  • 1. Data: 2007-08-22 08:57:36
    Temat: Kredy hipoteczny PLN PKOBP - prowizja
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    Witam i od razu pytam :
    Mam kredyt hipoteczny na 20 lat 300000 PLN zaciągnięty w II poł. 2006. Marża
    banku 0,85%. Jak sądzicie czy są szanse by starać się o obniżenie tej marży?
    Mój udział własny był powyżej 60%.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 2. Data: 2007-08-22 08:58:31
    Temat: Re: Kredy hipoteczny PLN PKOBP - prowizja
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    Oczywiście w tytule się kropnąłem - chodzi mi o marżę a nie prowizję. Sorry.

  • 3. Data: 2007-08-22 09:15:54
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Marża
    > banku 0,85%. Jak sądzicie czy są szanse by starać się o obniżenie tej

    Sądzimy, że nie ma szans aby starania okazały się skuteczne.

    marekz

  • 4. Data: 2007-08-22 09:25:39
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Sądzimy, że nie ma szans aby starania okazały się skuteczne.

    Biorąc pod uwagę politykę tego konkretnego banku, czy fakt, że mam relatywnie
    niską marżę ?

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 5. Data: 2007-08-22 09:43:25
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Biorąc pod uwagę politykę tego konkretnego banku, czy fakt, że mam
    > relatywnie
    > niską marżę ?

    Raczej ten drugi fakt miałem na myśli. Obecnie raczej należy się spodziewać
    tendencji do podnoszenia marż dla kredytów hipotecznych niż do ich
    zmniejszania. O ile przy nowych kredytach coś tam zawsze można próbować
    utargować, bo wchodzi w rachubę prowizja, o tyle przy kredytach już
    istniejących ciężko znaleźć argumenty po stronie banku do takiego ruchu.

    Naturalnie to co piszę dotyczy sytuacji standardowej. Obniżenie marzy można
    by być może zrealizować w drodze łapówki, przy użyciu znajomego dyrektora
    oddziału i na podobne sposoby. Jednak w sytuacji zwykłej, wydaje mi się to
    wysoce nieprawdopodobne, no chyba że będzie to obnizka marży np o 0,01% z
    koniecznością podpisania płatnego aneksu, co w sumie i tak będzie korzystne
    dla banku a nie dla kredytobiorcy.

    marekz

  • 6. Data: 2007-08-22 09:54:54
    Od: "Radek" <r...@h...pljakis.tekst>

    Oj tam zaraz łapówka ;-)
    Mnie zaproponowano 0,71% marży dla PLN (początek sierpnia br.), ale
    wybrałem 1,11% dla CHF.
    Kwota to 450 000 PLN.

    Radek

  • 7. Data: 2007-08-22 10:01:46
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > tendencji do podnoszenia marż dla kredytów hipotecznych niż do ich
    > zmniejszania. O ile przy nowych kredytach coś tam zawsze można próbować

    No, biorąc pod uwagę dynamicznie rosnące WIBOR/LIBOR, podwyższenie na dodatek
    marży banku spowodować musi naprawdę znaczny spadek ilości udzielanych
    kredytów. Najgorsze jest to, że te negatywne mechanizmy "odstraszające"
    działają nie tylko dla nowych klientów, ale częściowo również dla tych, którzy
    już wzięli te kredyty (myślę o LIBOR/WIBOR).

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 8. Data: 2007-08-22 10:13:16
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Oj tam zaraz łapówka ;-)
    > Mnie zaproponowano 0,71% marży dla PLN (początek sierpnia br.)

    W którym banku jeśli wolno zapytać ?

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 9. Data: 2007-08-22 13:45:27
    Od: "Radek" <k...@i...pl>

    No przecież wątek dotyczy PKO BP, więc chyba to oczywiste ;-)

    Radek