  • 1. Data: 2009-07-30 12:05:04
    Temat: Kredyt PLN po przyjęciu euro
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    Szukam, ale nie mogę się doszukać informacji.
    Mam kredyt w PLN (marża 0.85 + WIBOR 3M) i zastanawiam się jak on będzie
    wyglądał po przyjęciu EUR. PLN zniknie, kredyt zostanie. Jak będzie
    oprocentowany taki kredyt? WIBOR 3M chyba nie będzie miał wtedy istniał, czym
    więc będzie indeksowany mój kredyt? Przede wszystkim, czy marża kredytu będzie
    zachowana, czy bank będzie mnie wtedy zmuszał pdo podpisania nowej umowy
    kredytu?

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 2. Data: 2009-07-30 13:58:29
    Temat: Re: Kredyt PLN po przyjęciu euro
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    e-kran wrote:
> [...]
    > zachowana, czy bank będzie mnie wtedy zmuszał pdo podpisania nowej umowy

    Hmm,
    PLN zostanie przeliczone na uero po sztywnym kursie, a oprocentowanie,
    no cóż zostanie jak jest.

  • 3. Data: 2009-07-30 18:43:26
    Od: "Błażej" <e...@p...fm>

    > PLN zostanie przeliczone na uero po sztywnym kursie, a oprocentowanie,
    > no cóż zostanie jak jest.

    Czyli opłaca się poczekać i wziąść kredyt już po wprowadzeniu Euro.

  • 4. Data: 2009-07-30 21:24:42
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Błażej" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Czyli opłaca się poczekać i wziąść kredyt już po wprowadzeniu Euro.

    Do śmierci chcesz czekać?

  • 5. Data: 2009-07-31 09:13:37
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Hmm,
    > PLN zostanie przeliczone na uero po sztywnym kursie, a oprocentowanie,
    > no cóż zostanie jak jest.

    Ale jakie oprocentowanie właśnie? Marża - to rozumiem. Ale WIBOR "(Warsaw
    Interbank Offered Rate) - wysokość oprocentowania pożyczek na polskim rynku
    międzybankowym". Czy ten wskaźnik będzie po wprowadzeniu EURO w Polsce nadal
    funkcjonował? Przecież jest EURIBOR i LIBOR EUR. Gdyby WIBOR pozostał, to
    znaczyłoby, że polskie banki będą sobie wzajemnie pożyczały pieniądze wedle
    innych zasad niż pozostałe banki w strefie euro.

    Pozdrawiam
    Witold Zabdyr

  • 6. Data: 2009-08-01 23:14:14
    Od: euro <l...@w...pl>