  • 1. Data: 2007-01-17 19:26:22
    Temat: Kredyt hipoteczny - raty malejące -Pytanie.?
    Od: DS <m...@g...com_TNIJ_TO>

    Witam

    Dziś podczas rozmowy doradzono mi abym gdy będę brał kredyt hipoteczny
    zrobił tak wziął kredyt z ratami malejącymi na długi okres czasu i
    spłacał po kilka rat kapitałowych na raz i jedną odsetkową. Według
    uproszczonej symulacji ma tow wyglądać tak
    Numer raty Kapitał Odsedki

    W pierwszym okresie spłacam np trzy raty kapitałowe i jedną odsedkową. W
    następnym okresie mam już mniejszy kapitał a co za tym idzie i mniejsze
    odsedki np

    Miesiąc I - raty kapitałowe 100+100+100 odsedki 500
    Miesiąc II - rata kapitałowa 100 odsedki już 440

    itd
    Osoba z którą rozmawiała mówiła żeby spłacać więcej kapitału to odsedki
    automatycznie będą mniejsze ponieważ będzie mniejszy kapitał

    Oto moje pytanie
    1. Czy to jest możliwe do zastosowania w praktyce
    2. Czy mozna spłacać w jednym miesiącu np 3 raty kapitałowe i jedną
    odsedkową
    3. Który bank pozwala na takie zabiegi

    Z góry dziękuję za informację
    Pozdrawiam
    Dawid

  • 2. Data: 2007-01-17 19:40:54
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - raty malejące -Pytanie.?
    Od: "Marcin" <z...@w...pl>

> [...]
    > 1. Czy to jest możliwe do zastosowania w praktyce
    > 2. Czy mozna spłacać w jednym miesiącu np 3 raty kapitałowe i jedną

    1. Jest to możliwe i praktykowane
    2. Można ale
    - czy aby bank Ci nie doliczy prowizji za wczesniejszą Spłatę/Aneks
    3. Pewnie większość, ale bronią się przed tym właśnie dodatkowymi opłatami
    za aneks/zmianę warunków/przedterminową splatę itp. (w BPH chyba tak
    ożna - ale są jakieś warunki ograniczające spłatę)

    Sprawdź sobie jeszcze czy przy nadpłacie nie zmniejszą rat kapitałowych a
    okresu kredytowanai nie zostawia bez zmian.
    I jak informować bank o spłacie - żeby wpłaty nie szły na "spłaty
    zawieszone".

    Marcin

  • 3. Data: 2007-01-17 19:46:17
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    jest to mozliwe i nazywa to sie nadplata kapitalu (niektore banki biora od
    takiej opracji prowizje np. 2%) tylko najcesciej zeby to zrobic musiasz
    ganiac do banku wypelnic swistek i nadplacic ile chesz a pozniej zaplacic
    rate kapital + odsetki, ale jak nadplacisz np 300zl a kredytu masz 150 tys
    to nawet nie odczujesz ze nastepna rata bedzie mniejsz, lepiej chyba zebrac
    wieksza kwote i wtedy nadplacic kredyt
    millenium, multibank nie pobieraly kidys tzn w grudniu
    w BPHu taka operacja kosztowala okolo 200 zl niezaleznie ile nadplacasz ale
    nie wiecej jak 20tys

  • 4. Data: 2007-01-19 09:32:55
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    DS napisał(a):
    > 1. Czy to jest możliwe do zastosowania w praktyce
    > 2. Czy mozna spłacać w jednym miesiącu np 3 raty kapitałowe i jedną
    > odsedkową
    > 3. Który bank pozwala na takie zabiegi

    Jest to mozliwe w mBanku i nie musisz spłacać 3 rat kapitałowych tylko
    spłacić tyle kapitału, ile Ci w danym momencie odpowiada.