  • 1. Data: 2004-11-25 18:09:43
    Temat: Kredyt hipoteczny w PTFie
    Od: "Piter" <b...@p...onet.pl>

    Co sadzicie o PTFie (Polskie Towarzystwo Finansowe)???
    Czy powinienem sie czegos obawiac biorac tam kredyt hipoteczny na kupno
    mieszkania???
    Jestem zielony jesli chodzi o bankowosc i prosze o wskazanie mi ewentualnych
    trudnosci i uniedogodnien w porownaniu z innymi bankami. Dla mnie niby
    wyglada wszystko ladnie i pieknie ale w rzeczywistosci moze byc inaczej.
    Pozdrawiam grupowiczow i z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
    Piter

  • 2. Data: 2004-11-25 18:50:37
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny w PTFie
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > Co sadzicie o PTFie (Polskie Towarzystwo Finansowe)???

    PTF SA zostala kupiona przez jakas hiszpanska grupe finansowa
    Mam u nich drugi juz kredyt na samochod i nie ma zadnych problemow

    JR

  • 3. Data: 2004-11-26 11:44:12
    Od: "Smokun" <s...@w...wp.pl>

    Piter napisał news:co575k$a6i$1@panorama.wcss.wroc.pl...
    > Co sadzicie o PTFie (Polskie Towarzystwo Finansowe)???

    Witam.

    Mam u nich kredyt na samochód w CHF - bez problemów.

    Właściwie dawcą kredytu był Big Bank Gdański
    (obecnie Bank Millenium).
    W tym roku wierzytelności Banku Millenium przejął
    CC-Bank (Grupa Santander) a potem PTF Bank
    (jedna grupa kapitałowa).

    Załatwiając kredyt bezpośrednio w banku na pewno można
    troszkę zaoszczędzić pieniędzy na prowizjach.

    Ale subiektywnie mogę polecić PTF.

    Pozdrawiam
    Smokun

  • 4. Data: 2004-11-26 12:42:14
    Od: "Piter" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Smokun" <s...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Piter napisał news:co575k$a6i$1@panorama.wcss.wroc.pl...
    > Mam u nich kredyt na samochód w CHF - bez problemów.

    No a w jaki sposob splacasz raty??? Musisz co miesiac przeliczac walute na
    zlotowki po kursie dnia poprzedniego i przelewac kwote???
    Czy moze zlecenie stale???
    Jak to jest bo wiem ze PTF nie prowadzi zadnych rachunkow/kont.
    Pozdrawiam
    Piter

  • 5. Data: 2004-11-26 13:49:14
    Od: "Smokun" <s...@w...wp.pl>

    > No a w jaki sposob splacasz raty??? Musisz co miesiac przeliczac walute na
    > zlotowki po kursie dnia poprzedniego i przelewac kwote???

    Tak właśnie robię.
    Raz w miesiącu muszę się bujnąć do oddziału banku
    i wpłacić przeliczoną kwotę. Na szczęście nie mam daleko
    bo w Warszawie mają sporo oddziałów.

    Teoretycznie mógłbym robić przelew, tyle, że nie wiadomo ile czasu idzie
    i mogą powstawać na koncie niedopłaty wynikające z różnicy kursowej.

    Dlatego robię to osobiście w oddziale.

    Dodatkowym plusem jest niepobieranie prowizji od takiej wpłaty.

    Pozdrawiam
    Smokun

  • 6. Data: 2004-11-26 15:21:18
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > Raz w miesiącu muszę się bujnąć do oddziału banku
    >
    > Teoretycznie mógłbym robić przelew, tyle, że nie wiadomo ile czasu idzie
    > i mogą powstawać na koncie niedopłaty wynikające z różnicy kursowej.

    ja zawsze robie przelew przez net i najwyzej place odrobine wiecej, zreszta
    kursy sa publikowane na http://www.ptf.com.pl/kursy.jsp i obowiazuja jakby
    dzien do tyłu wiec nie ma problemu z platnoscia.

    JR

  • 7. Data: 2004-11-26 15:28:27
    Od: "Smokun" <s...@w...wp.pl>

> [...]
    > kursy sa publikowane na http://www.ptf.com.pl/kursy.jsp i obowiazuja jakby
    > dzien do tyłu wiec nie ma problemu z platnoscia.

    Tak, znam ten adres. Sam z niego korzystam.
    Albo z tego http://www.money.pl/pieniadze/banki/nbpks/ - szybciej podają
    kurs.

    Jezeli wpłacam w kasie oddziału to pieniadze są natychmiast na koncie.
    A jeżeli zrobię przelew to może on dojść następnego dnia kiedy już
    obowiązuje kurs waluty z poprzedniego dnia (dnia przelewu).
    Jeżeli będzie wyższy to powstanie niedopłata.

    Pozdrawiam
    Smokun