  • 1. Data: 2009-07-15 14:18:48
    Temat: Kredyt hipoteczny - wybór banku, potrzebne dokumenty.
    Od: Arek <p...@g...com>

    Witajcie,

    jestem w przededniu podpisania umowy przedwstępnej na mieszkanie.
    Mieszkanie w cenie okazyjnej więc długo się nie zastanawiałem nad
    kupnem. Jest to moje pierwsze mieszkanie, dodatkowo szybki czas
    realizacji sprawił, że nie przygotowałem się (jeśli chodzi o
    dokumenty) na wnioskowanie o kredyt hipoteczny.

    W związku z tym mam do Was pytanie: jakie banki działają sprawnie i
    nie potrzebują sterty dokumentów (chodzi o kredyt w chf)? Oraz czy tak
    na szybko potraficie wymienić co będzie potrzebne, oprócz
    zaświadczenia o zarobkach, umowy o pracę i umowy przedwstępnej, z czym
    mogę mieć problem żeby zdobyć w krótkim czasie?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-07-15 14:43:12
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Spółdzielcze własnościowe, czy hipoteczne?
    JaC

  • 3. Data: 2009-07-15 17:16:58
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Arek wrote:
    > W związku z tym mam do Was pytanie: jakie banki działają sprawnie i
    > nie potrzebują sterty dokumentów (chodzi o kredyt w chf)?

    Pytanie ile masz wkladu wlasnego, z jakiego zrodla dochody, ile
    zarabiasz, gdzie polozona nieruchomosci

    Dosc sprawnie ostatnio w Deutsche, natomiast na dochody inne niz z umowy
    o prace patrza podejrzliwie. Mozna dostac 100%, spore koszty (prowizja
    domyslnie 3%, mozna obnizyc, ale za to trzeba kupic polise inwestycyjna :)

    Niepelnosprawnie (powoli) idzie w DnB Nord, za to niskie koszty i
    ogolnie chyba dobra oferta, ale co do zasady finansuja tylko w duzych
    miastach. ZTCW da sie od tej reguly zrobic odstepstwo przy dobrym
    polozeniu nieruchomosci. Mozna dostac 100%.

    Szybko idzie w Nordei, ale w walucie max 80% chyba, dosc ostro licza
    zdolnosc kredytowa.

    Sprawnie idzie w PKOBP, marza w PLN taka sobie, w CHF nie wiem, ale
    podobno zbojecka. Niemniej moze sie przydac jako backup na wypadek
    odrzucenia wnioskow w innych miejscah (lagodnie licza zdolnosc) - ew.
    pozniej walczyc o dobry kredyt refinansowy. Przyzoite koszty (1.5%
    prowizji albo 1.4% (jednorazowo) za ubezpieczenie od utraty pracy na 2
    lata - zamiennie do wyboru)

    Podobno (z drugiej reki) BOS ma przyzoita oferte, nie wiem jak z czasem
    rozpatrywania.

    > Oraz czy tak na szybko potraficie wymienić co będzie potrzebne,
    > oprócz zaświadczenia o zarobkach, umowy o pracę i umowy
    > przedwstępnej, z czym mogę mieć problem żeby zdobyć w krótkim czasie?

    Jesli to mieszkanie posiada KW, to zbyt wielu dokumentow nie bedziesz
    potrzebowal. Odpis KW (ale to w 15 minut w sadzie), jezeli jest
    obciazona hipoteka - to zgoda banku na wczesniejsza splate i wykreslenie
    wpisu. Wyciagi z prywatnego rachunku za 3-6 miesiecy - najlepiej
    oryginaly, jesli nie masz to bedziesz drukowal w oddziale przy doradcy z
    bankowosci internetowej.

    Jezeli niedawno zamykales jakies zobowiazania, to od razu zacznij
    zbierac zaswiadczenia z bankow, ze zobowiazania splaciles i nic wisisz.

    Wieslaw

  • 4. Data: 2009-07-15 18:01:30
    Od: Ra <a...@a...com>

    Arek pisze:
> [...]
    > zaświadczenia o zarobkach, umowy o pracę i umowy przedwstępnej, z czym
    > mogę mieć problem żeby zdobyć w krótkim czasie?
    może być i pit i reszta zależy jakie to mieszkanie
    tak czy siak w umowie zarezerwuj sobie ze 2 miesiące

  • 5. Data: 2009-07-15 18:36:47
    Od: arkh <p...@g...com>

    On 15 Lip, 16:43, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:
    > Spółdzielcze własnościowe, czy hipoteczne?
    > JaC

    Mieszkanie jest spółdzielcze własnościowe, nie ma założonej księgi
    wieczystej. Budynek stoi w Warszawie w okolicach ronda Wiatraczna.
    Kredyt chcę wziąć na 80% wartości mieszkania (20% wkładu własnego
    mam). Problemem może być wiek moich rodziców, ponieważ z nimi chcę go
    wziąć - najstarszy ma 52 lata. Umowa o pracę na okres 5 lat.

    Po rekonesansie (krótkim) zdolność w Nordei mam. Tak w ogóle to jak
    wygląda sprawa negocjowania warunków?

  • 6. Data: 2009-07-16 02:26:02
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    No to nie kazdy bank chce udzielac, ale większość.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-07-16 07:19:07
    Od: "Bankron.pl" <a...@z...pl>

    >W związku z tym mam do Was pytanie: jakie banki >działają sprawnie i
    >nie potrzebują sterty dokumentów (chodzi o kredyt w >chf)?

    Najlepiej skontaktować się z doradcą i niech on się martwi wyborem banku i
    dokumentami. Nie płaci się za to.
    http://www.bankron.pl/openfinance/mieszkaniowe.html