  • 1. Data: 2007-01-03 22:14:23
    Temat: Kredyt pod zastaw polisy na zycie?
    Od: "P." <a...@n...eurokiddies.pl>

    Witam,

    Ostatnio slyszalem ze coraz bardziej popularne sa kredyty mieszkaniowe pod
    zastaw polisy ubezpieczeniowej - czy ktos moze z grupowiczow zna szczegoly
    na ten temat i chcialby sie podzielic informacjami?

    z gory dziekuje i pozdrawiam

    P.

  • 2. Data: 2007-01-03 22:59:22
    Temat: Re: Kredyt pod zastaw polisy na zycie?
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 3 Jan 2007 23:14:23 +0100, "P."
    <a...@n...eurokiddies.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >zastaw polisy ubezpieczeniowej - czy ktos moze z grupowiczow zna szczegoly
    >na ten temat i chcialby sie podzielic informacjami?

    A nie polisa jako dodatkowe zabezpieczenie kredytu? Bo przecież nie jako
    podstawowe - jak klient nie spłaca to co, zabija się go? :>

    P.S.
    Jeśli już to cesja praw z polisy.

  • 3. Data: 2007-01-03 23:04:36
    Od: "P." <a...@n...eurokiddies.pl>

    "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> wrote :

    > A nie polisa jako dodatkowe zabezpieczenie kredytu? Bo przecież nie jako
    > podstawowe - jak klient nie spłaca to co, zabija się go? :>
    >
    > P.S.
    > Jeśli już to cesja praw z polisy.

    Nie wiem, dlatego pytam :-)
    Nie chce umierac mlodo! :)

    P.

  • 4. Data: 2007-01-03 23:15:33
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Jan 2007 00:04:36 +0100, "P."
    <a...@n...eurokiddies.pl> wklepał(-a):

    >Nie wiem, dlatego pytam :-)
    >Nie chce umierac mlodo! :)

    Bank może wymagać dodatkowego zabezpieczenia czyli polisy na życie. W razie
    jakby co, bank dostaje świadczenie i kredyt jest spłacany w całości. W
    zależności od konstrukcji takiej polisy mogą zajść 2 przypadki:
    - suma ubezpieczenia jest równa aktualnej wartości niespłaconej części kredytu
    - suma ubezpieczenia jest stała i większa lub równa od wielkości j.w. (na
    początku - od wartości wypłaconego kredytu).
    W tym drugim po spłaceniu kredytu pozostałą kwotę powinni dostać pozostali
    beneficjenci/spadkobiercy - szczegóły w gazetach, tfu znaczy w warunkach
    ubezpieczenia, wyrokach sądów itd. ;)

    Piszę to z głowy, więc mogłem się gdzieś pomylić co do zasady ustalania sumy
    ubezpieczenia.

  • 5. Data: 2007-01-04 07:57:27
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu P. porozsypywal nastepujace haczki:
    > Ostatnio slyszalem ze coraz bardziej popularne sa kredyty mieszkaniowe
    > pod zastaw polisy ubezpieczeniowej - czy ktos moze z grupowiczow zna
    > szczegoly na ten temat i chcialby sie podzielic informacjami?
    A jak przestaniesz splacac kredyt to co zrobi bank - poczestuje Cie
    polonem zeby zrealizowac zabezpieczenie?
    Kredyty mieszkanie sa na hipoteke - nazywaja sie nawet hipoteczne;P Co
    najwyzej, bank moze zadac polisy na zycie jako dodatkowego
    zabezpieczenia (tak chcial np ing)
    --
    badzio

  • 6. Data: 2007-01-04 12:19:40
    Od: "P." <a...@n...eurokiddies.pl>

    "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> :

> [...]
    > Kredyty mieszkanie sa na hipoteke - nazywaja sie nawet hipoteczne;P Co
    > najwyzej, bank moze zadac polisy na zycie jako dodatkowego zabezpieczenia

    Wszystko to jest w zasadzie zrozumiale.
    Czyli jakie normalny przecietny czlowiek (zarabiajacy ok. 1500-2000 netto)
    ma szanse na kredyt mieszkaniowy? Wiek to 26 lat. Mam tez oczywiscie
    dodatkowy 3-ci filar.

    Czy tylko jest mozliwa hipoteka?

    Pozdrawiam
    P.

  • 7. Data: 2007-01-04 12:58:38
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu P. porozsypywal nastepujace haczki:
    > Wszystko to jest w zasadzie zrozumiale.
    > Czyli jakie normalny przecietny czlowiek (zarabiajacy ok. 1500-2000
    > netto) ma szanse na kredyt mieszkaniowy?
    Na pewno niezerowe. Zalezy jakie miezskanie chce kupic, czy mieszka sam,
    czy ma kogos na utrzymaniu itp. Na szybko, wg kalkulatorow zdolnosci
    kredytowej, przy zarobkach 1500-2000netto, braku innych obciazen i
    mieszkaniu samemu, bez dzieci itp, wychodzi 110-150tys na okres 30 lat.
    Na kawalerke powinno. Czy na cos wiekszego - to juz zalezy od miasta
    > Czy tylko jest mozliwa hipoteka?
    Jak tylko?
    W skrocie (po wiecej to pojdz do dowolnego doradcy kredytowego)... bank
    udzielajac kredytu, w pierwszym rzedzie patrzy na zdolnosc kredytowa
    delikwenta. Czyli ile zarabia i ile wydaje. Pozniej wiarygodnosc (rodzaj
    umowy, sluzba wojskowa, wpisy w BIKu, staz pracy, stan cywilny, dzieci
    itp). Na tej podstawie okresla ile kasy maksymalnie moze pozyczyc (no
    jeszcze uwzglednia okres na jaki chce sie kredyt).
    Zabezpieczeniem kredytu mieszkanioweg bedzie zawsze hipoteka. Bo
    zakladam ze chcesz dostac kredyt hipoteczny - takie kredyty sa najtansze.
    No i bank sie sprawdza czy mieszkanie ktore chcesz kupic jest warte tyle
    ile chcesz wziac kredytu. Na wypadek, jakby Ci sie noga powinela,
    stracilbys prace itp to zawsze im zostaje mieszkanie. Ale najwazniejzsa
    bedzie zdolnosc/wiarygodnosc i hipoteka nie ma nic do tego.
    Powiedz mi teraz - co dla Ciebie jest za roznica czy zabezpieczeniem
    kredytu bylaby hipoteka, Twoje ubezpieczenie na zycie (realizowane w
    sposob nie wiadomo jaki) czy tez mieszkanie Twoich rodzicow?
    Bo juz nie bardzo rozumiem Twoje dylematy.
    --
    badzio