  • 1. Data: 2003-02-20 10:24:31
    Temat: Kredyt [ponownie - sorry ale cos sie zwalilo i nie widac pod Outlookiem]
    Od: l...@p...onet.pl

    Witam Grupowiczow.
    Chce poruszyc pewien temat:

    Mam kwote X PLN.
    Mimo to chce wziac kredyt na kwote X PLN - kredyt bedzie na mieszkanie.

    Mam dwie opcje: kredyt mieszkaniowy z zabezpieczeniem hipotecznym lub kredyt
    pod zastaw pieniedzy (mam przeciez kwote X PLN). Pierwsze zwie sie kredytem
    mieszkaniowym drugie lombardowym (lub jakims tam - niewazne).

    Pytanie dlaczego w banku chca wieksze oprocentowanie na kredyt lombardowy???
    Przeciez jak przestane splacac kredyt to przy kredycie mieszkaniowym musza to
    mieszkanie sprzedac, natomiast gdy kredyt jest zabezpieczony lokata to
    wystarczy poprostu wziac kase. Nie mowiac o przeroznych kosztach wyceny
    nieruchomosci, wpisu do hipoteki itp.
    Wewdlug mnie kredyt zabezpieczony kasa powinien byc tanszy - moglby mi ktos to
    wyjasnic???

  • 2. Data: 2003-02-20 11:18:55
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    l...@p...onet.pl wrote:
    > Witam Grupowiczow.
    > Chce poruszyc pewien temat:
    >
    > Mam kwote X PLN.
    > Mimo to chce wziac kredyt na kwote X PLN - kredyt bedzie na mieszkanie.
    Z ciekawości, dlaczego mając X PLN chcesz wziąć kredyt na X PLN ?
    [...]
    KJ

  • 3. Data: 2003-02-20 11:57:48
    Od: l...@p...onet.pl

    Juz wyjasniam:
    1) pieniadze nie leza w skarpecie -> sa zainwestowane a ja nie chce przerywac
    inwestycji.
    2) odsetki kredytowe moge odliczyc od przychodu

    Wniosek: robiac w ten sposob jestem "do przodu"...

  • 4. Data: 2003-02-20 12:16:36
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    l...@p...onet.pl wrote:
    > Juz wyjasniam:
    > 1) pieniadze nie leza w skarpecie -> sa zainwestowane a ja nie chce przerywac
    > inwestycji.
    Napisałeś "leżą na lokacie" czy z tej lokaty wyciągnież więcej niż
    odsetki od kredytu ? Czy nie lepiej poczekać (ile ?) i po zakończeniu
    lokaty wykorzystać te pieniądze ?

    > 2) odsetki kredytowe moge odliczyc od przychodu
    Jeśli dobrze zrozumiałem to mówimy o kredycie mieszkaniowym dla os.
    fizycznej. Upewniłeś sie czy faktycznie możesz? Bo OIMW to nie
    wszystkich kredytów to dotyczy.

    KJ

  • 5. Data: 2003-02-20 12:36:30
    Od: l...@p...onet.pl

    > Napisałeś "leżą na lokacie" czy z tej lokaty wyciągnież więcej niż
    > odsetki od kredytu ? Czy nie lepiej poczekać (ile ?) i po zakończeniu
    > lokaty wykorzystać te pieniądze ?

    oczywiscie ze nie i w normalnej sytuacji (gdy niczego nie mozna odliczyc) nigdy
    nie oplaca sie brac kredytu gdy masz kase ALE [patrz ponizej]...

    > Jeśli dobrze zrozumiałem to mówimy o kredycie mieszkaniowym dla os.
    > fizycznej. Upewniłeś sie czy faktycznie możesz? Bo OIMW to nie
    > wszystkich kredytów to dotyczy.

    Dobrze zrozumiales. Ustawe znam i z tego co rozumiem to moge skorzystac.

    Odliczajac odsetki kredytowe - praktycznie kredyt mam za darmo - tylko splata
    kapitalu w ratach (odliczenie rat odsetkowych od przychodu co prawda po roku
    ale i tak sie oplaci). A w miedzyczasie moja wlasna kasa jeszcze procentuje.

  • 6. Data: 2003-02-21 05:55:29
    Od: "Grzegorz" <g...@W...onet.pl>

    Może zastanów się nad WWJ w multibanku.
    Tylko, że to kredyt hipoteczny.
    Grzegorz

  • 7. Data: 2003-02-21 09:17:30
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On 20 Feb 2003 13:36:30 +0100, l...@p...onet.pl wrote:

    >Odliczajac odsetki kredytowe - praktycznie kredyt mam za darmo - tylko splata
    >kapitalu w ratach

    Jakim cudem? Odsetki odlicza sie od przychodu, a nie podatku. Zwraca ci sie
    zatem jedynie 19/30/40 procent odsetek, a nie calosc...

    --
    - Maciej Kulawik ----------------