  • 1. Data: 2002-08-07 20:52:38
    Temat: Kredyt w walucie
    Od: "Rafal M" <markii@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl>

    Mam male pytanko.
    Czytalem na pbb ze wiele kredytow wzietych w walucie trzeba splacac w PLN po
    kursie kupna?

    A czy sa banki ktore przyjmuja splacanie rat w walucie w ktorej jest wziety
    kredyt?

    Pozdrawiam
    Rafal M

  • 2. Data: 2002-08-08 07:55:18
    Temat: Re: Kredyt w walucie
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Rafal M" <markii@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    po
    > kursie kupna?
    >
    > A czy sa banki ktore przyjmuja splacanie rat w walucie w ktorej jest

    PKO BP - możesz złożyć zlecenie pobierania z twojego rachunku walutowego
    a na rachunek walutowy możesz wpłacać osobiście lub robić przelew.

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 3. Data: 2002-08-08 08:12:05
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> napisał
    w wiadomości news:ait83q$h6m$1@news.tpi.pl...

> [...]
    >

    > PKO BP - możesz złożyć zlecenie pobierania z twojego rachunku walutowego
    > a na rachunek walutowy możesz wpłacać osobiście lub robić przelew.

    Przetestowales, czy sie domyslasz?
    Mozna otrzymac kredyt w walucie w polskim banku, czy tylko kredyt w
    zlotowkach denominowany w walucie?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2002-08-08 08:16:04
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> wrote in message
    > Przetestowales, czy sie domyslasz?
    > Mozna otrzymac kredyt w walucie w polskim banku, czy tylko kredyt w
    > zlotowkach denominowany w walucie?

    biorę kredyt w PLN, jednakże czytałem i przeanalizowałem dokładnie umowę w
    PLN i w USD

    jedyną wadą zlecenia pobierania pieniędzy z rachunku walutowego jest fakt,
    że nie można go odwołać

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 5. Data: 2002-08-08 10:03:03
    Od: "blad" <b...@W...pl>

> [...]
    > PLN i w USD
    >
    > jedyną wadą zlecenia pobierania pieniędzy z rachunku walutowego jest fakt,

    splacasz chyba tez w PLN - potracaja ci tyle USD zeby po ich skupieniu
    starczalo na rate w PLN. Wysokosc raty stala w USD jest zmienna w PLN bo
    zalezy od kursu.
    Janusz Weiss to wyjasnial i nie znalazl, banku ktory przyjmowal by splaty w
    walucie - poniekad slusznie bo w Polsce urzedowa waluta są PLN.
    A błednych odpowiedzi (o tych przelewach w walucie) udzielil Weissowi nawet
    rzecznik banku !
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-08-08 12:32:08
    Od: "Rafal M" <markii@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl>

    > splacasz chyba tez w PLN - potracaja ci tyle USD zeby po ich skupieniu
    > starczalo na rate w PLN. Wysokosc raty stala w USD jest zmienna w PLN bo
    > zalezy od kursu.

    Czyli nic z tego nie wyjdzie?
    Bo dochody sa w USD i chcialbym uniknac niepotrzebnego przewalutowywania

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 7. Data: 2002-08-09 17:45:59
    Od: "Rafal M" <markii@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> napisał
    w wiadomości news:ait83q$h6m$1@news.tpi.pl...
    > a na rachunek walutowy możesz wpłacać osobiście lub robić przelew.

    Bylem w PKO BP, wyglada to tak: mozna zalozyc konto avista w USD (minimalne
    stale saldo 100USD). Oni co miesiac pobieraja sobie z niego pieniadze, bez
    przewalutowywania :) Czyli jest jak mowiles :) Dzieki

    BTW moi rodzice chca wziac ok 12.000 USD na 5 lat, oprocentowanie to LIBOR +
    3%. Jak myslice o ile podrosnie LIBOR w ciagu tych 5 lat? (bo to ze
    podskoczy jest pewne)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 8. Data: 2002-08-09 18:54:14
    Temat: Odp: Kredyt w walucie
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl>

    Użytkownik Rafal M <markii@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aj0v0q$jjc$...@n...gazeta.pl...

    > BTW moi rodzice chca wziac ok 12.000 USD na 5 lat, oprocentowanie to LIBOR
    +
    > 3%. Jak myslice o ile podrosnie LIBOR w ciagu tych 5 lat? (bo to ze
    > podskoczy jest pewne)

    13,5 roku temu LIBOR USD 6M wynosil 11% :)
    Mysle, ze do tego poziomu nie wroci....
    Latwiej zaprognozowac ile ludzi bedzie na swicie za 20 lat, niz ile bedzie
    wynosic LIBOR USD 6M za 2 lata :( Wiec nie oczekuj odpowiedzi. Prognoza
    wykonana metoda FORWARD wskazuje, ze uczestnicy rynku oczekuja zwyzki LIBOR
    USD 6 M w ciagu najblizszych 6 miesiecy do poziom 3,5-3,6%

    Nic wiecej nie wiadomo nieststy :(

    Malin

    --

    "Wogole nie oszczedzam pieniedzy. A szczegolnie w bankach z kapitalem
    zagranicznym..."

  • 9. Data: 2002-08-11 19:16:29
    Od: "siepacz" <o...@p...onet.pl>

    > Janusz Weiss to wyjasnial i nie znalazl, banku ktory przyjmowal by splaty
    > walucie - poniekad slusznie bo w Polsce urzedowa waluta są PLN.
    no to wygląda na to, że słabo szukał
    niedawno podpisywałem umowę z HVB - kredyt udzielony w CHF (nie ma mowy o
    żadnej równowartości w zł) a jedynie faktyczna wypłata na wniosek
    kredytobiorcy następuje w PLN.
    Spłata następuje w walucie kredytu czyli w CHF (w praktyce z konta
    złotówkowego idzie przelew a po drodze bank przelicza PLN na CHF - bez
    prowizji)
    To w HVB ale szczerze mówiąc nie polecam tego banku jako kredytodawcy -
    amatorszczyzna pracowników i sprzeczne informacje są porażające

    pozdrav
    siepacz