  • 1. Data: 2004-10-26 14:27:27
    Temat: Kredyt z odroczona hipoteka.
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy mozecie zaproponowac bank, ktory udzieli kredytu i da czas na urzadzenie
    ksiegi wieczystej i ustanowienia hipoteki po umowie kupna/sprzedazy
    mieszkania?
    Mieszkanie nie ma ksiegi, a wlasciciel niekoniecznie chce urzadzac ksiege
    przed sprzedaza.

    Pozdrawiam
    LG

  • 2. Data: 2004-10-26 14:32:08
    Temat: Re: Kredyt z odroczona hipoteka.
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

> [...]
    > mieszkania?
    > Mieszkanie nie ma ksiegi, a wlasciciel niekoniecznie chce urzadzac ksiege

    Chyba normalna sprawa, podpisujesz akt notarialny a pozniej z
    tym aktem idziesz do banku. Oczywiscie lepiej miec juz w banku
    wczesniej wszystko załatwione zeby nie było niespodzianek.
    Ja podpisałem akt notarialny , na drugi dzien podpisałem z
    bankiem umowe, po 2 dniach sprzedajacy miał kasę na koncie.
    Jak składasz w sadzie wniosek o założenie i wpis do KW to
    dostajesz potwierdzenie złożenia tego wniosku. W ciagu 2 tygodni
    musisz to przedstawić w banku, pozniej w wyznaczonym przez
    sąd czasie musisz dokonać wpłaty. Na założenie KW i wpisu
    bank daje 12 miesięcy. Do czasu ustanowienie hipoteki musisz
    mieć ubezpieczony kredyt (koszt ok 0,8% wartości kredytu/rok).

    Tak to wyglądało w moim przypadku kredyt w mBanku.

    pozdr axell

  • 3. Data: 2004-10-26 14:38:15
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    > Tak to wyglądało w moim przypadku kredyt w mBanku.
    Ufff padla nazwa:-)
    Natomiast jeszcze na poczatku roku mbank rygorystycznie domagal sie ode mnie
    KW, przed udzieleniem kredytu.

    Pozdrawiam i dziekuje
    LG

  • 4. Data: 2004-10-26 14:49:25
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

    > Ufff padla nazwa:-)
    > Natomiast jeszcze na poczatku roku mbank rygorystycznie domagal sie ode
    > mnie
    > KW, przed udzieleniem kredytu.

    Tylko wtedy jeszcze zaświadczenie o braku KW na nieruchomości jest
    potrzebne.
    Wynegocjuj jeszcze żeby ostatnie kilka zł zapłacić sprzedającemu w chwili
    odbioru mieszkania ( ja nie miałem już na to czasu)

    Pozdr axell

  • 5. Data: 2004-10-26 21:34:57
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    axell, bardzo ładnie i wyczerpująco opisałeś wszystko. dopytam jeszcze:

> [...]
    > wczesniej wszystko załatwione zeby nie było niespodzianek.
    > Ja podpisałem akt notarialny , na drugi dzien podpisałem z

    od banku można oczekiwać wystawienia promesy. pomijam koszty promesy,
    interesuje mnie: czy bank po wystawieniu promesy może wycofać się z
    obietnicy i w jakim wypadku?co wtedy?

> [...]
    > musisz to przedstawić w banku, pozniej w wyznaczonym przez
    > sąd czasie musisz dokonać wpłaty. Na założenie KW i wpisu

    sąd zdążył? procedury jak długo trwały? pytam, bo bywają w bankach opłaty
    tzw. ubezpieczenia pomostowego do czasu ustanowienia KW i wpisu...

    i w ogóle - czy są jakieś ramy czasowe, wytyczne dotyczące czasu w jakim
    sąd MUSI zakończyć postępowanie? pytam, bo widziałem w umowie kredytu
    zapis, że na założenie KW i ustanowienie zabezpiecznia jest rok czasu...

    [zdaję sobie sprawę, że bardziej są to pytania na grupę prawo, ale może
    ktoś to przerabiał, albo któryś z prawników obecnych tu, na pbb, wyjaśni]

    zbyszko janke

  • 6. Data: 2004-10-27 08:46:26
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

    > od banku można oczekiwać wystawienia promesy. pomijam koszty promesy,
    > interesuje mnie: czy bank po wystawieniu promesy może wycofać się z
    > obietnicy i w jakim wypadku?co wtedy?

    Nie miałem promesy ale konsultantka z banku mówiała ze ma
    już podpisaną (potwierdzoną przez analityka ) umowę do której
    jedynie potrzebny jest akt notarialny + dokumenty które można
    od ręki załatwić jak ubezpieczenie kredytu, ubezpieczenie
    mieszkania (od całkowitego zniszczenia np spalenia)

    > sąd zdążył? procedury jak długo trwały? pytam, bo bywają w bankach opłaty
    > tzw. ubezpieczenia pomostowego do czasu ustanowienia KW i wpisu...

    Wyjaśnię mniej więcej jak to wyglądało w moim przypadku przy
    mieszkaniu spółdzielczo-własnościowym. Do założenia KW jest
    wymagany papierek ze spółdzielni że jestem członkiem i mam
    wlasnosciowe prawo do lokalu,a spółdzielnia moze wydac
    dopiero jak dostanie akt notarialny dlatego są na to 2 tygodnie.
    Jak masz kwitek ze spółdzielni to idzesz do sądu z wnioskiem o
    założenie KW i wnioskiem o założenie wpisu do nowo założonej KW.
    Wypełniasz po 2 takie wnioski, bo po jednej egzemplarzu musisz
    dac do banku. Po pewnym czasu ( u mnie ok 2 tygodnie ) przychodzi
    pismo z sądu że w ciągu 7 dni trzeba dokonac opłat sądowych
    inaczej wniosek zostanie odrzucony. Z dowodami wpłaty idziesz
    do banku ( ja przelewałem z mBanku więc przesłałem mailem
    potwierdzenie)

> [...]
    > ktoś to przerabiał, albo któryś z prawników obecnych tu, na pbb, wyjaśni]

    Tez mam rok czasu na wpis do KW, jeżeli sąd nie zdążył to czekają
    mnie problemy, a przynajmniej aneks do umowy. No i płacenie
    pomostowego ...

    Nie jestem prawnikiem ale wiem że jeżeli stan prawny do jakiejś
    nieruchomości jest nieuregulowany to KW na takiej posiadłości
    sąd nie założy. A ustalanie tego w spornych przypadkach może
    zająć lata. Kumpel kilka lat temu kupił mieszkanie w kamienicy i
    wpis do KW trwał 1,5 roku ale słyszałem że ostatnio sredni czas
    oczekiwania na wpis to ok 3 miesiące (Poznań).

    pozdr axell