  • 1. Data: 2009-04-12 07:11:57
    Temat: Kredyty frankowe
    Od: "GAL" <g...@T...pl>

    Jaki sens był udzielania przez banki kredytów we frankach? Niespecjalnie
    rozumiem. Mnie się to kojarzy z sytuacją w sklepiku gdzie za pietruszkę żadaja
    zapłaty w kopiejkach rosyjskich.Ale po co?Że klient miał możliwość bardziej
    korzystnego lokowania pieniędzy w perspektywie czasu? Ale coś mi się zdaje , że
    to nie klient , tylko banki cisneły na takie kredyty. Co one z tego miały?
    Reklamę?

    GAL

    P.S.Smacznego jaja i trafionych inwestycji

  • 2. Data: 2009-04-12 08:59:07
    Temat: Re: Kredyty frankowe
    Od: "Bartłomiej Miara" <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Użytkownik "GAL" <g...@T...pl> napisał w wiadomości
    > Jaki sens był udzielania przez banki kredytów we frankach? Niespecjalnie
    > rozumiem.

    Masz do wyboru płacić 1500 zł co miesiąc przez 20 lat lub 1200 zł co miesiąc
    przez 20 lat to co wybierzesz?

    Banki sprzedawały to na co był pobyt....

    Bartłomiej Miara

  • 3. Data: 2009-04-12 09:10:01
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > , że
    > to nie klient , tylko banki cisneły na takie kredyty. Co one z tego miały?

    Pewne: prowizję, spread i odsetki. Klient za to ponosił ryzyko kursowe.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2009-04-12 18:02:14
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Pewne: prowizję, spread i odsetki. Klient za to ponosił ryzyko kursowe.

    Na spreadzie bank zarabia nie gorzej niż na odsetkach.

    --
    Darek

  • 5. Data: 2009-04-12 21:42:14
    Temat: Kupowac swoje pierwsze mieszkanie czy nie ? oto pytanie
    Od: "kk" <a...@a...aa>

    Ja wlasnie chyba kolejny raz odłożę kupno swojego pierwszego mieszkania
    długo się z tą decyzją gryzłem.
    Z tego co słyszę to pieniądze się skończyły
    Banki hamerykańskie (GE) będą zamykały oddziały od kredytow hipotecznych
    i zwalniały ludzi tak jak wcześniej zrobił to santander. Oatatnio też był a
    Z tego co słychać popyt potencjalny jest ogromny ale
    realny nie bo wnioski o kredyty hipoteczne stoją.
    co obrazuje ten wykres
    http://licznikmieszkan.atspace.com/kredyty.html

    do tego sami tak mowia:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Prezes-BZ-WBK-nadcia
    ga-bankowe-tsunami-1935838.html

    Jest jeszcze scenariusz taki że część bankow (DeutcheBank?) zajmie miejsce
    zwolnione przez inne banki, ale nie wydaje mi sie aby mozna bylo
    utrzymac akcje kredytowa wiec ceny mimo ze o 20% niższe już teraz
    (sprawdzałem osobiście - negocjacje) będą dalej spadały.

    Mylę się czy dobrze myślę ? bardzo interesuje mnie wasze zdanie.
    Nie chcę wtpić 5 letniego dochodu w 2 pokojwe mieszkanie,
    jesli potem bedzie warte mniej

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-04-12 22:06:45
    Od: " kc" <k...@N...gazeta.pl>

    kk <a...@a...aa> napisał(a):

    Przedwczoraj w telewizorze jakiś ekspert od nieruchomości (bodajże z
    bankiera.pl) wróżył, że ceny spadną. Przekonywał, że w Warszawie m2 będzie
    kosztował 4000zł.
    Dwa tygodnie temu kupowałem 5 szt okien. Za kilka dni te same okna były o
    kilka procent droższe. Aby cena m2 spadła, będziesz więc musiał zarabiać
    dużo mniej, cokolwiek byś nie robił i te 5 lat może nie wystarczyć. Większe
    bezrobocie = nizsza produkcja = mniejsze zarobki. I to byłoby logiczne.

    kc

  • 7. Data: 2009-04-13 09:06:34
    Od: "axel" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Darek" <n...@p...maila.pl> napisał w wiadomości

    > Na spreadzie bank zarabia nie gorzej niż na odsetkach.
    >
    > --
    > Darek

    Dokładnie tak ! I to jest jedno z wielu chamskich i bezczelnych bankowych
    oszustw stosowanych obecnie....zresztą co się dziwić....świat jest w rękach
    przestępców, dla których fundamentem istnienia jest:
    KŁAMSTWO, OSZUSTWO I KANT !

    Amen.

  • 8. Data: 2009-04-14 00:02:12
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    kk napisal(a):

    > Mylę się czy dobrze myślę ? bardzo interesuje mnie wasze zdanie.
    > Nie chcę wtpić 5 letniego dochodu w 2 pokojwe mieszkanie,
    > jesli potem bedzie warte mniej

    ale zamierzasz w nim mieszkać czy spekulować? Bo jak mieszkać to czemu
    przejmować się chwilowym spadkiem wartości - wiadomo że ceny raz będą
    rosły a raz malały.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 9. Data: 2009-04-14 05:56:01
    Od: "kk" <a...@a...aa>

    bede mieszkal w nim 4 lata, wiec
    mysle ze warto sie przejmowac
    potem bede musial sprzedac

  • 10. Data: 2009-04-14 07:08:37
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam,

> [...]
    > oszustw stosowanych obecnie....zresztą co się dziwić....świat jest w rękach
    > przestępców, dla których fundamentem istnienia jest:

    Jeżeli widzisz że dana instytucja kantuje, to się z nią nie zadawaj - jeżeli
    nie musisz (bo sa takie ktore kantuja, ale musisz sie zadawac - patrz OFE).
    Oczywiście każdy kto nie ma 100% wkladu na mieszkanie/dom, zaciąga kredyt. I
    tutaj banki wykorzystuja swoja silniejsza pozycje wobec klienta.

    Czy wiadomo jak ma wygladac splata kredytu w walucie obcej? czy to tylko
    rekomendacja, czy banki beda mialy obowiazek przyjmowac walute?

    Pozdrawiam, Flyte