  • 1. Data: 2009-10-04 12:08:27
    Temat: Kruczek w umowie kredytowej
    Od: "Maska" <m...@w...pl>

    Witam szanownych czytaczy.

    Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu tekstu. Pracownik banku twierdzi, że moja
    pensja NIE MUSI być przelewana bezpośrenio od pracodawcy na konto tego banku
    a może być przelewana rownoważna kwota z innego mojego konta. Z tego co ja
    tutaj wyczytalem trudno określić czy pojecie " zasilany środkami
    pochodzącymi z całości wynagrodzenia/świadczenia/przychodu z działalności
    gospodarczej " jest takie jak mi się wydaje.

    Miłej lektury.

    Cytat "Wskazana w ust. 2 powyżej marża Banku uwzględnia obniżenie o 1 p.p.
    zgodnie z decyzją kredytową przekazaną Kredytobiorcy, wobec dobrowolnego
    zadeklarowania przez Kredytobiorcę w oświadczeniu złożonym w Banku, że
    rachunek prowadzony przez Bank na rzecz oznaczonego Kredytobiorcy będzie
    regularnie zasilany środkami pochodzącymi z całości
    wynagrodzenia/świadczenia/przychodu z działalności gospodarczej. W przypadku
    zaprzestania zasilania, o którym mowa powyżej, marża Banku, o której mowa w
    ust. 2 powyżej ulega podwyższeniu o 1 p.p.. W takiej sytuacji Bank
    uprawniony jest do naliczania wyższego o 1 p.p. oprocentowania (także do
    wstecznego naliczenia należnych odsetek) począwszy od dnia bezpośrednio
    następującego po miesiącu kalendarzowym, w którym ww. rachunek prowadzony
    przez Bank nie został zasilony wynagrodzeniem/świadczeniem/przychodem z
    działalności gospodarczej. Ponowne rozpoczęcie przez Kredytobiorcę zasilania
    rachunku wynagrodzeniem/świadczeniem/przychodem z działalności gospodarczej
    nie skutkuje obniżeniem marży do wysokości wskazanej w ust. 2 powyżej. "

  • 2. Data: 2009-10-04 12:45:09
    Temat: Re: Kruczek w umowie kredytowej
    Od: " jk" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maska <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > pensja NIE MUSI być przelewana bezpośrenio od pracodawcy na konto tego banku
    > a może być przelewana rownoważna kwota z innego mojego konta.

    Niech ci da to na piśmie. Będzie w razie czego. Ale na 99% człowiek piszący
    ten punkt umowy miał na myśli "wpływ wynagrodzenia bezpośrednio od pracodawcy"
    - bo inaczej po co ten punkt?

    A swoją drogą, czemu nie chcesz tam kierować wynagrodzenia? I co to za bank?

  • 3. Data: 2009-10-04 12:48:35
    Od: "Maska" <m...@w...pl>

> [...]
    > pracodawcy"
    > - bo inaczej po co ten punkt?
    >
    > A swoją drogą, czemu nie chcesz tam kierować wynagrodzenia? I co to za

    Na pismie mi nie da. Moge ew. zrezygnować z umowy.
    Nie mogę przelewać tej kwoty, bo ona sie po pierwsze może zmienić przez 35
    lat na niższa i co wtedy?
    Po drugie przelewam już całość wynagrodzenia na inne konto w innym banku bo
    tam tez mam takie zobowiązanie.
    To jest Polbank.

  • 4. Data: 2009-10-04 12:49:23
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Niezłe kuriozum, z którego banku taki rodzynek?

    IMO teoretycznie otwiera to drogę bankowi w przypadku wpłat własnych do
    zarzucenia klientowi niespełnienia warunku w dowolnym momencie. Klient złoży
    reklamację, natomiast bank zażąda (w przypadku pracy najemnej lub pobierania
    świadczenia) aktualnego zaświadczenia o wysokości przychodu. I biada jeśli
    okaże się, że klient w danym miesiącu miał wyższy przychód o grosz niż
    wpłacił! :-)

    Kuriozalność tego punktu jest szczególnie widoczna w przypadku przychodu z
    działalności gospodarczej w gotówce (nie można nic wydać przed wpłaceniem
    tego do banku).

    IMO nie jest to w praktyce groźne, można mieć to kompletnie w dupie,
    podobnie jak punkty w rodzaju, że bez zgody banku nie można zaciągać innych
    zobowiązań kredytowych. Pojawienie się takiego punktu w umowie świadczy
    raczej o tym, że bank chce psychologicznie oddziaływać na mniej inteligentną
    pulę kredytobiorców.

  • 5. Data: 2009-10-04 14:31:03
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 4 Paź, 14:49, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
> [...]
    > raczej o tym, że bank chce psychologicznie oddziaływać na mniej inteligentną

    Zastanawiam się jak bank może wymagać wpływu na ROR z tytułu całości
    "przychodu z działalności gospodarczej", a jednocześnie zabraniać
    rozliczeń poprzez ROR z tego tytułu. Chyba normalne, że wobec takiego
    zapisu z prywatnego konta będę płacił kontrahentom, pracownikom, zusom
    itp. Chyba że aktualnie podział na rachunki osobiste i firmowe w
    przypadku przedsiębiorcy prowadzącego solo działalność nie ma sensu.

  • 6. Data: 2009-10-04 14:35:41
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "szczurwa" <s...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    Przychód, dochód - jeden pies dla osoby, która to wymyślała. Prawdopodobnie
    stąd się to wzięło.

  • 7. Data: 2009-10-04 14:52:51
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 4 Paź, 16:35, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > Przychód, dochód - jeden pies dla osoby, która to wymyślała. Prawdopodobnie
    > stąd się to wzięło.

    Zgadzam się, ale chyba, do licha, mają tam jakichś księgowych, którzy
    byliby w stanie objasnić tę subtelną różnicę ? W końcu regulaminów nie
    tworzy pierwszy lepszy dysponent kasowy ?

  • 8. Data: 2009-10-04 15:36:16
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    szczurwa wrote:

    > Zgadzam się, ale chyba, do licha, mają tam jakichś księgowych, którzy
    > byliby w stanie objasnić tę subtelną różnicę ? W końcu regulaminów nie
    > tworzy pierwszy lepszy dysponent kasowy ?

    Nie? :-O

    MSPANC
    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2009-10-04 16:22:07
    Od: " jk" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maska <m...@w...pl> napisał(a):
    > Na pismie mi nie da. Moge ew. zrezygnować z umowy.
    > Nie mogę przelewać tej kwoty, bo ona sie po pierwsze może zmienić przez 35
    > lat na niższa i co wtedy?

    Niech się zmieni, co z tego? Nie masz limitu kwotowego w umowie, prawda?

    > Po drugie przelewam już całość wynagrodzenia na inne konto w innym banku bo
    > tam tez mam takie zobowiązanie.

    A propos punktu drugiego. Jeśli nie dadzą ci tego na piśmie, to bierz kredyt w
    innym banku. Polbank za jakiś czas posprawdza twoje rachunki i zacznie wymagać
    wpływu wynagrodzenia. Zobaczysz.
    Tak jak z firmowymi: zmienił regulamin w trakcie i kazał przeprowadzać obroty
    przez konto.

  • 10. Data: 2009-10-04 16:36:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Maska" <m...@w...pl> writes:

> [...]
    > regularnie zasilany środkami pochodzącymi z całości
    > wynagrodzenia/świadczenia/przychodu z działalności gospodarczej.

    Jak dla mnie, to nie ma tu mowy o bezposrednim przelewaniu, a tylko by
    te srodki zasilily konto.

    Zwrocilbym takze uwage ze to maja byc (jakies, np. czesc) srodki
    pochodzace z (calosci oczywiscie) wynagrodzenia itd, a nie calosc
    srodkow pochodzych z wynagrodzenia. Ale jak by to ocenil sąd to nie mam
    pojecia.
    --
    Krzysztof Halasa