  • 1. Data: 2012-06-27 10:59:44
    Temat: Ktory pakiet lepszy?
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    Dzis ja porobie za grupowego lenia. Mam dylemat czy zaplacic za bilety
    mBankowa karta MC World czy Platynka. Ciagnie mnie raczej bardziej w
    strone MC World, bo ubezpieczeniem beda objete 2 osoby (jade z "druga
    polowka"), ale z tego co teraz czytam to w platynie tez sa objeci
    towarzysze... no i troche punktow wpadnie, bo bilety ponad 10k beda
    kosztowac. Z tego co widze to zakres jest bardzo podobny, podobnie jak i
    sumy ubezpieczen. Ktos analizowal taki problem juz?

  • 2. Data: 2012-06-27 11:59:34
    Temat: Re: Ktory pakiet lepszy?
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 10:59:44 +0200, neoniusz napisał(a):

> [...]
    > kosztowac. Z tego co widze to zakres jest bardzo podobny, podobnie jak i
    > sumy ubezpieczen. Ktos analizowal taki problem juz?

    Z analiz grupowych to najlepiej wychodziło z tego co pamiętam kupić sobie
    samemu ubezpieczenie ;)

    --
    xbartx

  • 3. Data: 2012-06-27 12:01:49
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-06-27 10:59, neoniusz pisze:
> [...]
    > kosztowac. Z tego co widze to zakres jest bardzo podobny, podobnie jak i
    > sumy ubezpieczen. Ktos analizowal taki problem juz?

    Odpowiem Ci (bardzo) mało merytorycznie.
    Długoletnie doświadczenia dowodzą, że wszystko, co kojarzy się z
    "ubezpieczeniem", to czysty przekręt. Statystyka działa na korzyść TU
    (inaczej by tego nie sprzedawali). Olej więc "ubezpieczenia" i wybierz
    wariant wtedy najtańszy.

    Podobna prawidłowość, od której nie znam wyjątku: Jeśli ktoś
    *PRZYCHODZI* do Ciebie (także: mejluje) z ofertą, to chce Cię wydymać.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 4. Data: 2012-06-27 12:14:42
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    SQLwiel <_...@g...com> writes:

    > Odpowiem Ci (bardzo) mało merytorycznie.
    > Długoletnie doświadczenia dowodzą, że wszystko, co kojarzy się z
    > "ubezpieczeniem", to czysty przekręt. Statystyka działa na korzyść TU

    Ale jeśli dobrze rozumiem, to on już oba ubezpieczenia _ma_ w cenie
    karty. I nie wie którego użyć.

    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 5. Data: 2012-06-27 12:39:50
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Odpowiem Ci (bardzo) mało merytorycznie.
    > Długoletnie doświadczenia dowodzą, że wszystko, co kojarzy się z
    > "ubezpieczeniem", to czysty przekręt. Statystyka działa na korzyść TU

    Do czasu az nie musisz z tego ubezpieczenia skorzystac ;)
    Np. wysylasz tesciowa do Australii a ona na dzien przed
    powrotem sie rozchoruje tak, ze nie moze leciec.

    Sprawdz z ciekawosci ile kosztuje bilet lotniczy Au-Pl
    kupiony z dnia na dzien ;)

    Ja musialem niestety kilka razy korzystac z polis i bilans
    mam na szczescie mocno dodatni.

  • 6. Data: 2012-06-27 13:00:26
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-06-27 12:39, Jakub Jewuła pisze:

> [...]
    > kupiony z dnia na dzien ;)
    >
    > Ja musialem niestety kilka razy korzystac z polis i bilans

    Ubezpieczenie ma sens tylko, gdy masz pewność, że coś się morze zdarzyć
    np. urodzi się dziecko w ciągu 9 miesięcy albo planowany masz pobyt w
    szpitalu (obecnie to nie trudne bo kolejki są na przyszły rok) :)

    ale jak czytam warunki ubezpieczenia np. w mBanku na podróż to normalnie
    masakra w skrócie np. od kradzieży

    - auto musi być na parkingu strzeżonym, przedmiot kradziony w bagażniku
    i jako potwierdzenie paragon z parkingu strzeżonego

    to ja się pytam jaki sens ma to ubezpieczenie ??

    gregor

  • 7. Data: 2012-06-27 13:02:52
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

> [...]
    > kupiony z dnia na dzien ;)
    >
    > Ja musialem niestety kilka razy korzystac z polis i bilans

    "Wyjątek potwierdzający regułę"? Niestety. Nie.
    Gdybyś miał tak (czy teściowa) latać 1000 razy, to bardziej, niż
    ubezpieczać, opłacałoby Ci się odłożyć składkę na ubezpieczenie do
    skarpety i dołożyć w razie potrzeby.
    [Sam - nie kupuję AC od ~20 lat. Oszczędziłem tyle, że gdyby mi ukradli
    wózek, to w następnym tygodniu kupuję podobny i nadal jestem do przodu.
    Słuszność takiego postępowania da się wyliczyć. Rozkład Bernoulliego.]

    Jesteś (znacznie mniej niż) jednym na tysiąc, któremu ubezpieczenie "się
    opłaciło". Gdyby było inaczej, to TU poszłyby z torbami. (1/1000 to
    tylko przykład z sufitu)

    Jeśli wychodzisz na ulicę, to podejmujesz ryzyko (że Cię trzepnie jakieś
    auto albo nie). Jeśli lecisz do Australii - podobnie.

    Tutaj gadamy o bankach. Jam - giełdziarz. Ja liczę prawdopodobieństwa.
    Kalkuluję koszta. Prawdopodobieństwo razy koszt po lewej - i to samo po
    prawej. Zawsze wychodzi, że ubezpieczają się tylko durnie. Wyjątek:
    ludzie, którzy wiedzą, że są w grupie zwiększonego ryzyka, a TU tego nie
    ujęło. Np. ubezp. NW "z wykluczeniem sportów ekstremalnych", a ja np.
    lubię startować na zebrę 5m przed nadjeżdżającym autem i co mi kto
    udowodni, jeśli nie zdążę... :) [To tylko obrazujący przykład]. Choć i w
    takim wypadku TU użyje "wszystkich sił swoich prawników", aby
    odszkodowania nie wypłacić. O tym też zazwyczaj nie wiemy i nie
    uwzględniamy. To kolejna prawidłowość. TU ustala bandyckie OWU, a jeśli
    i to nie wystarcza, to korzysta z ryczałtu płaconego papugom, aby
    należnego odszkodowania nie wypłacić. Rozkłada się to mniej-więcej tak,
    że z przychodów TU 70% idzie na marketing, 20% na papugi, aby nie
    wypłacić, a 10% na wypłatę należnych odszkodowań (liczby znów z sufitu i
    bez uwzględnienia "zysku").

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 8. Data: 2012-06-27 13:23:24
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Cze, 13:02, SQLwiel <_...@g...com> wrote:

    > "Wyjątek potwierdzający regułę"? Niestety. Nie.
    > Gdybyś miał tak (czy teściowa) latać 1000 razy, to bardziej, niż
    > ubezpieczać, opłacałoby Ci się odłożyć składkę na ubezpieczenie do
    > skarpety i dołożyć w razie potrzeby.

    Czytalem, ze dobre ubezpieczenie przy KK, w przypadku czestego latania
    zawsze sie "zwraca".
    Statystyka zagubien bagazu , dodatkowych noclegow z powodu
    nieterminowych lotow itp w takim przypadku dziala na korzysc
    posiadacza dobrego pakietu. podaje za osoba, ktora kiedys w podobnym
    watku powolala sie na swoje doswiadczenia ze sredniej okolo 100 lotow
    rocznie, liczac przesiadki jako osobne loty.

  • 9. Data: 2012-06-27 13:25:09
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-06-27 13:23, krzysztofsf pisze:

> [...]
    > watku powolala sie na swoje doswiadczenia ze sredniej okolo 100 lotow
    > rocznie, liczac przesiadki jako osobne loty.

    No patrz... to kto w takim razie dołożył?
    Kto za to zapłacił?

    (pewno nie TU ani Visa...)

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 10. Data: 2012-06-27 13:41:31
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Cze, 13:25, SQLwiel <_...@g...com> wrote:

    > No patrz... to kto w takim razie do o y ?
    > Kto za to zap aci ?

    Pozostali klienci oplacajacy w cenie karty, lub jako opcje dodatkowa ,
    ubezpieczenia z ktorych nie skorzystali bo nie mieli zdarzen, lub nie
    wiedzieli/nie umieli skorzystac w przypadku problemow.