  • 1. Data: 2009-07-14 14:55:17
    Temat: Ktoś chce zwinąć mi 2tys. z konta ... jak się obronić?
    Od: Remonty PRO <r...@g...com>

    Sytuacja wygląda następująco.
    1. Konto w Nordea + zwykła karta bankomatowa
    2. Robiłem wypłatę z bankomatu Millennium. Bankomat rzęził z minutę i
    nie dał kasy (chciałem 2tys.) ale o zgrozo na potwierdzeniu transakcji
    było napisane, że wydał.
    3. Zrobiłem raban w oddziale Millennium (bo akurat bankomat był w
    oddziale), że bankomat nie dał kasy a wydał potwierdzenie, że dał. Na
    to oni, że muszę reklamować transakcję przez swój bank czyli Nordea.
    Nawet łaskawie otworzyli bankomat, coś pogrzebali i stwierdzili, że
    bankomat miał awarię ale kasy nie mogą oddać bo to musi pójść przez
    reklamację.
    4. Coś mnie tknęło i także u nich zgłosiłem reklamację na piśmie, mam
    podpisaną, że przyjęli.
    5. Potem zgłosiłem wszystko do Nordea dołączyłem wszystkie dokumenty.
    Po dwóch tygodniach ktoś z Nordea zadzwonił i powiedział, że kasę
    zwracają ale jeszcze nie dostali odpowiedzi z Millennium i jak
    przyjdzie odmowa rozpatrzenia reklamacji to z powrotem zabiorą.
    6. Po jakimś czasie ok. 3 tyg. kasę z konta wziąłem zapominając o
    sprawie.
    7. Jakież było moje zdziwienie gdy po ok. miesiącu dostałem z banku
    Nordea ponaglenie o spłatę zadłużenia na koncie. Okazało się, że
    Millennium odrzucił reklamację i Nordea obciążyła moje konto kwotą
    2tys.
    8. Szybko napisałem pismo do Nordea o pisemne uzasadnienie odmowy. Ci
    odpisali, że prośba o szczegółowe uzasadnienie poszła do Millennium i
    jak dostaną to napiszą.
    9. Jestem cholernie wkurzony i nie wiem co robić ...

    W związku z tą sytuacją mam kilka pytań:

    1. Czy oprogramowanie bankomatu pozwala na taki szwindel, nie dać kasy
    a dać potwierdzenie, że jednak wydał?
    2. Czy bankomaty mają jakieś logi w których notowane są wszystkie
    transakcje i np. otwieranie obudowy, dostęp serwisowy itp.?
    3. Jakie kroki mogę jeszcze podjąć aby biernie nie czekać na odpowiedź
    banków. Boję się, że czas może mieć jakieś znaczenie. Ile czasu
    trzymana jest dokumentacja rozliczająca bankomat?
    4. Jak przebiega formalnie reklamacja mojego typu? Kto liczy ile kasy
    zostało w bankomacie? Może serwisant zobaczył, że jest więcej o 2 tys.
    i se kasę wziął? Jest taka możliwość?

    Przyszło mi do głowy by może zgłosić do prokuratury próbę wyłudzenia 2
    tys. przez bank. Policja będzie miała możliwość zabezpieczyć wszelkie
    dane odnoście obsługi bankomatu. Zastanawiam się też czy nie
    wnioskować o zabezpieczenie nagrań z kamer ochrony- będzie tam widać,
    że nie brałem z bankomatu żadnych pieniędzy.

    Doradźcie coś proszę.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof

  • 2. Data: 2009-07-14 15:14:36
    Temat: Re: Ktoś chce zwinąć mi 2tys. z konta ... jak się obronić?
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Remonty PRO pisze:

    > Doradźcie coś proszę.

    Mnie kiedyś bankomat w ING Banku wydrukował kwitek, że pieniądze wyplacił,
    a pieniędzy nie wypłacil.
    Jak się później okazało: dlatego, że pieniędzy nie miał.

    --
    animka

  • 3. Data: 2009-07-14 15:38:52
    Od: Remonty PRO <r...@g...com>

    Sam kwitek to jeszcze nie problem. Problem, że pobrał kasę z mojego
    konta, nie dał jej a powiedział, że dał :(

    Czy oprogramowanie bankomatu nie powinno chronić przed takimi błędami
    sprzętu???

    Krzysztof

  • 4. Data: 2009-07-14 15:40:33
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    Remonty PRO pisze:

    > Doradźcie coś proszę.

    > Mnie kiedyś bankomat w ING Banku wydrukował kwitek, że pieniądze wyplacił,
    a pieniędzy nie wypłacil.
    Jak się później okazało: dlatego, że pieniędzy nie miał.

    Bo ty jestes jedno wielkie nieszczescie i wszystko co zle tobie sie wlasnie
    przytrafia. Ciekawe, ze inteligentni ludzie takich przygód nie mają.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 5. Data: 2009-07-14 15:47:11
    Od: " " <r...@g...pl>

    Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał(a):

    > Mnie kiedyś bankomat w ING Banku wydrukował kwitek, że pieniądze wyplacił,
    > a pieniędzy nie wypłacil.
    > Jak się później okazało: dlatego, że pieniędzy nie miał
    > animka

    Kiedyś myślałem, że ktoś zwinął mi batona. Jak się później okazało, zjadłem
    go sam. Rzeczowa odpowiedź, nie ma co...

    A w temacie - czekaj na odpowiedź od Millennium i wtedy, zależnie od tego,
    co napiszą, ustosunkuj się do pisma. Rzuć też okiem na forum na stronach
    mBanku, tam notorycznie dyskutuje się o podobnych przypadkach z wpłatomatami
    i bankomatami, może znajdziesz coś, co Ci pomoże.

    Pozdro,
    R.

  • 6. Data: 2009-07-14 15:55:44
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    Animka wrote:

    > Mnie kiedyś bankomat w ING Banku wydrukował kwitek, że pieniądze
    > wyplacił, a pieniędzy nie wypłacil.
    > Jak się później okazało: dlatego, że pieniędzy nie miał.

    Mi bankomat BZWBK nie wydal 100 ale i nie wydrukowal potwierdzenia - kwitka. Za
    to z salda zniklo 100zl. Reklamacja -> 100+% wrocilo na konto.

  • 7. Data: 2009-07-14 16:22:46
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Remonty PRO pisze:
    > Doradźcie coś proszę.

    Na przyszłość : zmień bank.

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2009-07-14 16:44:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 14.07.09 18:22, Mithos pisze:

    > Na przyszłość : zmień bank.

    Chyba raczej przestać korzystać z bankomatów M.
    Bo chyba żaden bank nie uwzględniłby reklamacji, jeśli otrzyma od
    właściciela bankomatu informację o wypłacie $$$.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2009-07-14 17:36:54
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Pete pisze:
    > Chyba raczej przestać korzystać z bankomatów M.
    > Bo chyba żaden bank nie uwzględniłby reklamacji, jeśli otrzyma od
    > właściciela bankomatu informację o wypłacie $$$.

    A to co otrzymał bank to wie tylko on sam. Skąd wiesz, że Nordea nie
    kłamie ?

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2009-07-14 17:55:14
    Od: Remonty PRO <r...@g...com>

    > A to co otrzymał bank to wie tylko on sam. Skąd wiesz, że Nordea nie
    > kłamie ?

    Stąd moje pytanie czy jest sens angażować w to prokuraturę. Ale czy
    systemowo takie oszustwo byłoby możliwe. Np. serwisant coś kombinuje w
    bankomacie i tak się dzieje a potem dzieli się kasą z obsługą banku.
    Czy jest w ogóle taka możliwość? A czy nadzór bankowy czy jakaś inna
    instytucja bankowa mogłaby się tym zainteresować?

    Krzysztof