  • 1. Data: 2002-08-22 16:42:23
    Temat: Kursy Fortisa + prowizjie VISA - wyjasnilo sie
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Mam nadzieje, ze Pani z Fortis Banku nie obrazi sie, ale zacytje:

    "Uprzejmie informujemy, że zgodnie z Regulaminem wydawania i używania
    debetowej karty płatniczej VISA Electron i VISA Electron dla Młodzieży
    Fortis Bank Polska SA (paragraf 21, ust.5) wszystkie transakcje dokonane
    przy użyciu karty VISA Electron za granicą, w walucie innej niz dolary
    amerykańskie, przeliczane są na dolary amerykańskie po kursach własnych
    VISA. Wartość transakcji wyrażona w dolarach amerykańskich ( w Pana
    przypadku kwota ta wyniosła 15.32USD ) jest następnie przeliczana na złote
    po kursie sprzedaży obowiązującym w Banku w dniu przesłania transakcji do
    rozliczenia przez VISA zgodnie z pierwszą tabelą kursową.
    Kurs sprzedaży tego dnia wyniósł 4,2544."

    wyplacalem 15 Euro - czyli VISA zarobila 1.36 - ciekawe ile z tego dostal
    tez bank?

    Wlasnie - czy wie ktos - dlaczego tak slabo w Polsce dziala EuroCard????

    --

    ----
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-08-22 16:45:30
    Temat: Re: Kursy Fortisa + prowizjie VISA - wyjasnilo sie
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    P.S. Ten kurs jest z 12 sieronia z 9 rano - ten pozniejszy bylby troche
    lepszy (dla mnie).
    Acha i obciaza kursem w dniu wyplaty pieniazkow, a nie rozliczenia. (bo
    chyba najgorszego kursu nie daja?)

    Przykladowo, dolar 12go w Multibanku stal po 4,2441.

    Jednym slowem....

    Wyglada na to, ze nie jest tak zle... w Multi byloby tak samo + prowizja

  • 3. Data: 2002-08-22 17:37:01
    Od: o...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Jednym slowem....
    >
    > Wyglada na to, ze nie jest tak zle... w Multi byloby tak samo + prowizja

    Czyżby AMRA przekonał się że Fortis każdą ścianą stoi?

    omfumu

    co fortis sobie chwali

  • 4. Data: 2002-08-22 18:26:20
    Od: " Ro" <b...@N...gazeta.pl>

    o...@p...onet.pl napisał(a):

    > Czyżby AMRA przekonał się że Fortis każdą ścianą stoi?
    >
    > omfumu
    >
    > co fortis sobie chwali

    Tak naprawde to wymiana pieniedzy nie kosztuje nic wiekszych instytucji a
    szczegolnie takich jak VISA czy M/C poniewaz w tego rodzaju sumach jakie sa
    wymieniane codziennie sa to tylko electroniczne zapisy wiec praktycznie nie
    ma roznicy czy przeuwa sie iles tam setek milionow dolarow, euro czy
    zlotowek.

    W praktyce oczywiscie jeden czy nawet 2 lub 3 procent stracone na wymiane
    nie stanowi problemu okazjonalnie ale jezeli ktos robi zakupy codziennie w
    innej walucie to napewno warto jest postarac sie o karte z jak najmniejszymi
    oplatami i prowizjami lub zupelnie bezprowizyjna.

    Kiedy Polska wejdzie w strefe Euro to niektore z tych problemow
    automatycznie odpadna.