  • 1. Data: 2002-08-07 07:08:27
    Temat: LUKAS BANK - pytanko.
    Od: "Negatyw" <n...@o...pl>

    Witam!
    Kiedy wpłacona kwota jest widoczna (i do dyspozycji) na moim koncie, gdy:
    a) wplacam gotowke w siedzibie banku
    b) gdy srodki zostaja przelane przelewem elektronicznym z innego banku?
    c) te same pytania, gdy akcja dziala sie w piatek

    Pozdro :))
    Negatyw

  • 2. Data: 2002-08-07 07:20:31
    Temat: Re: LUKAS BANK - pytanko.
    Od: "krab" <d...@n...mam.konta.i juz>

    Użytkownik "Negatyw" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Kiedy wpłacona kwota jest widoczna (i do dyspozycji) na moim koncie, gdy:
    > a) wplacam gotowke w siedzibie banku

    natychmiast - ale trza recznie "odswierzyc' saldo

    > b) gdy srodki zostaja przelane przelewem elektronicznym z innego banku?

    po wyznaczonej godzinie sesji przychodzacej

    > c) te same pytania, gdy akcja dziala sie w piatek

    jw rowniez w sobote (dla wplaty w kasie)

  • 3. Data: 2002-08-07 08:08:41
    Od: "Negatyw" <n...@o...pl>

    Użytkownik "krab" <d...@n...mam.konta.i juz> napisał w wiadomości

    > natychmiast - ale trza recznie "odswierzyc' saldo

    W takim razie, jak wytlumaczysz takie zjawisko:
    Wplacam w siedzibie banku po 16. Potem (ok 19) ide do bankomatu - a tu nic
    :( Wchodze do siedziby banku i sianko tylko tam bylo widoczne.

    > po wyznaczonej godzinie sesji przychodzacej

    Znasz ich rozklad godzinowy? Z tego co slyszalem, w Lukasie maja sesje o
    12, 16 i 18. Musze przyznac, ze pierwsza sesja 0 12, to kompletne
    dziadostwo. Wszedzie jest to tak pozno ???

    > jw rowniez w sobote (dla wplaty w kasie)

    Z bankomatu moge to juz w sobote wyplacic, tak? Od ktorej godziny?

    Pozdro
    Negatyw

  • 4. Data: 2002-08-07 08:19:29
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 7 Aug 2002 10:08:41 +0200, "Negatyw" <n...@o...pl> wrote:

> [...]
    >Wplacam w siedzibie banku po 16. Potem (ok 19) ide do bankomatu - a tu nic
    >:( Wchodze do siedziby banku i sianko tylko tam bylo widoczne.

    A to zupelnie inna para kaloszy. Srodki dostepne na koncie i na karcie
    to dwie rozne rzeczy tylko co jakis czas (chyba raz dziennie)
    synchronizowane.
    To IMO podstawowa wada Lukasa - powoduje ryzyko niemozmnosci uzycia
    swoich pieniedzy, lub w druga strone - uzycia nie swoich -
    niedozwolony debet, za ktory Lukas sobie slono liczy.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 5. Data: 2002-08-07 08:35:47
    Od: "Tobi" <z...@p...onet.pl>

    sprawa rzeczywistego wplywu przelewu na konto wedlug moich doswiadczen
    zalezy bedziej od przypadku nic od godzin sesji, tak jest zreszta w wielu
    bankach i trwa od kilku godzin do nawet 24, w przypadku roznych awarii nawet
    pozniej.

    jezeli chodzi o mozliwosc wyplaty karta nowo przelanej kwoty, to zazwyczaj w
    Lukasie i wielu innych bankach kasa jest do wyjecia nastepnego dnia (np.
    Pekao SA), czesto dopiero po 10 rano, jesli kasa wplynie w piatek, czesto
    karta bedziesz mogl wybrac dopiero w poniedzialek - taka jest praktyka i
    koniec. wiem ze np w Slaskim to sie dzieje w czasie rzeczywistym

    ogolnie jesli chcesz wyslac jak najpozniej przelew i miec pewnosc ze dojdzie
    w danym dniu, to sorki, nie masz pewnosci. np. przelewajac do Plus GSM w
    ostatnim dniu platnosci rano, ryzykujesz ze wplynie dzien pozniej i juz Ci
    nalicza oplate "za monitorowanie stanu platnosci" w wysokosci 4 PLN

    Tobi

  • 6. Data: 2002-08-07 08:49:03
    Od: "Karol Żwiruk" <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    > Znasz ich rozklad godzinowy? Z tego co slyszalem, w Lukasie maja sesje o
    > 12, 16 i 18. Musze przyznac, ze pierwsza sesja 0 12, to kompletne
    > dziadostwo. Wszedzie jest to tak pozno ???

    hmm, to nie tak, sesje KIRu są dla wszystkich banków takie same,
    różnica polega na róznych godzinach księgowania poszczególnych sesji
    w poszczególnych bankach - lub nawet nie księgowania niektórych sesji
    wogóle (np. trzeciej sesji - pojawia się ona dopiero następnego dnia
    na rachunku)
    sprawdź w Lukasie o której ksiagują pierwszą sesję - ale wydaje mi się że
    godzina 12.00 to nie tak późno jak na pierszą sesję.
    mBank zaczyna księgować pierwszą sesję przychodzącą właśnie w okolicach
    godziny 12.00 - czasem ma delikatny poślizg ;-)
    Lukasowi może to więcej czasu zająć, ale - sprawdź.

    Karol Żwiruk

  • 7. Data: 2002-08-07 10:18:08
    Od: "Negatyw" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > A to zupelnie inna para kaloszy. Srodki dostepne na koncie i na karcie
    > to dwie rozne rzeczy tylko co jakis czas (chyba raz dziennie)
    > synchronizowane.

    Czy np. INTELIGO tez ma taki syf?

    > To IMO podstawowa wada Lukasa - powoduje ryzyko niemozmnosci uzycia
    > swoich pieniedzy, lub w druga strone - uzycia nie swoich -
    > niedozwolony debet, za ktory Lukas sobie slono liczy.

    Wszystko jest ladnie, pieknie - do momentu rozpoczecia korzystania z
    uslug...

    Pozdro :)
    Negatyw

  • 8. Data: 2002-08-07 10:20:19
    Od: "Negatyw" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Tobi" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > wiem ze np w Slaskim to sie dzieje w czasie rzeczywistym

    Dzieki za wyczerpujace info WSZYSTKIM! :))))
    Faktycznie - te opoznienia sa tragiczne.

    Pozdro
    Negatyw

  • 9. Data: 2002-08-07 10:22:05
    Od: "Negatyw" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Karol Żwiruk" <k...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:aiqmtv$n50$1@news.gazeta.pl...

> [...]
    > w poszczególnych bankach - lub nawet nie księgowania niektórych sesji
    > wogóle (np. trzeciej sesji - pojawia się ona dopiero następnego dnia

    aha...

    > sprawdź w Lukasie o której ksiagują pierwszą sesję - ale wydaje mi się że
    > godzina 12.00 to nie tak późno jak na pierszą sesję.

    Tak mi powiedziala mila dziewuszka w LUKAS Linii.

    > mBank zaczyna księgować pierwszą sesję przychodzącą właśnie w okolicach
    > godziny 12.00 - czasem ma delikatny poślizg ;-)
    > Lukasowi może to więcej czasu zająć, ale - sprawdź.

    OK - zadzwonie do jakiejs osoby na wyzszym szczebelku w LUKASie :))))

    Pozdro
    Negatyw

  • 10. Data: 2002-08-07 13:15:39
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Tak mi powiedziala mila dziewuszka w LUKAS Linii.

    > OK - zadzwonie do jakiejs osoby na wyzszym szczebelku w LUKASie  :))))

    skoro na infolini dowiedziałeś się że księgują o 12.00 to dlaczego im nie
    ufasz ;-) najlepiej jednak sprwdzić to samemu empirycznie ;-)

    Karol Żwiruk