  • 1. Data: 2005-10-18 14:43:43
    Temat: Limit zadłużenia w koncie a sposób naliczania odsetek
    Od: "jst" <j...@W...wp.pl>

    Mam przyznany limit zadłużenia w koncie osobistym w ING ( konto z Lwem
    standard). Potrzebuję z limitu korzystać tylko od 8 do 17 - w ciągu dnia
    robię przelewy, wypłacam gotówkę z bankomatu itp. Natomiast wieczorem
    wpłacam gotówkę i na noc z limitu nie korzystam. Naliczą mi odsetki od
    korzystania z pieniędzy z banku tylko w ciągu dnia czy nie? Na infolini ING
    nie są w stanie udzielić odpowiedzi.

    I jak z tym jest w innych bankach?

    pzdr

  • 2. Data: 2005-10-18 15:23:43
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    korzystam. Naliczą mi odsetki od
    > korzystania z pieniędzy z banku tylko w ciągu
    dnia czy nie? Na infolini ING

    Nie. Naliczane są w procesie końca dnia.

    > nie są w stanie udzielić odpowiedzi.

    No to super infolinia

    > I jak z tym jest w innych bankach?

    Podobnie jak nie tak samo.

    Darek

  • 3. Data: 2005-10-18 15:39:05
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Tue, 18 Oct 2005 16:43:43 +0200, jst napisał(a):

> [...]
    > korzystania z pieniędzy z banku tylko w ciągu dnia czy nie? Na infolini ING

    Ja miałem taki dylemat w mBanku. Pozaglądałem w regulaminy i wydawało mi
    się, że nie powinni, ale naliczyli. Nie kłóciłem się, bo chodziło o 10 gr.

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 4. Data: 2005-10-18 17:30:34
    Od: "miszka_" <m...@n...pl>

    Zapytaj lub przeczytaj w umowie jak liczone są odsetki dla wpłat i wypłat.
    W wielu bankach była ( i chyba jest nadal) zasada, że liczy się saldo z
    początku dnia, a więc:
    pieniądze wypłacone, w dniu wypłaty procentują,
    pieniądze wpłacone procentują od dnia następnego,

    Policz :-)

    --
    PZDR, miszka_
    _________________________________

  • 5. Data: 2005-10-18 19:49:25
    Od: trainer <t...@p...org>

    miszka_ wrote:

    > W wielu bankach była ( i chyba jest nadal) zasada, że liczy się saldo z
    > początku dnia, a więc:

    tak chodzi o saldo z początku dnia, dopisuje sie odsetki za saldo, które
    przeleżało w czasie tego początku (czyli przełom 23:59:59 / 00:00:00)
    jeżeli w ciągu dnia zostanie uregulowane ujemne saldo to nie powinny być
    naliczane odsetki od salda debetowego - chyba że nie zostaną
    zaksięgowane, jak np. ktoś wpłaca gotówkę ale przez PKO na konto w inteligo

    > pieniądze wypłacone, w dniu wypłaty procentują,
    > pieniądze wpłacone procentują od dnia następnego,

    do tych zdan bym dodał taki komentarz, że pieniądze wypłacone w dniu
    wypłaty mają odsetki, ale za poprzedni dzien,
    a pieniądze wpłacone procentują od dnia następnego - ale tego następnego
    dnia dostaną odsetki za poprzedni dzien

  • 6. Data: 2005-10-19 07:53:46
    Od: "jst" <j...@W...wp.pl>

> [...]
    > korzystania z pieniędzy z banku tylko w ciągu dnia czy nie? Na infolini
    > ING nie są w stanie udzielić odpowiedzi.

    Pofatygowałem sie do oddziału ING - jeśli limit jest niewykorzystany w
    czasie wieczornego ( nocnego) przetwarzania to nie pobierają odsetek. Zatem
    jedynym kosztem pieniądza jest prowizja i opłata przygotowawcza przy
    uzyskaniu limitu zadłużenia ( co 12 miesięcy )

    pzdr
    j.

  • 7. Data: 2005-10-22 20:45:20
    Od: "miszka_" <m...@n...pl>

> [...]
    > wypłaty mają odsetki, ale za poprzedni dzien,
    > a pieniądze wpłacone procentują od dnia następnego - ale tego następnego

    To co napisałeś nie może być komentarzem.
    Opisałeś drugą z możliwości:
    pieniądze wypłacone w dniu wypłaty nie procentują,
    pieniądze wpłacone procentują w dniu wpłaty.

    Ważne jest aby rok miał 365 dni.
    Był taki bank, w którym:
    pieniądze wpłacone procentowały od dnia następnego,
    pieniądze wypłacone procentowały do dnia poprzedniego,
    Tym sposobem bank skracał rok o jeden dzień i pewnie miał na tym niezły
    zarobek.

    Moment naliczania odsetek nie jest istotny.
    W systemach batch'owych procedura ta wykonywana jest w czasie przetwarzania
    po zamknięciu dnia operacyjnego.
    --
    PZDR, miszka_
    _________________________________

  • 8. Data: 2005-10-22 22:27:04
    Od: trainer <t...@p...org>

    miszka_ wrote:

> [...]
    > pieniądze wypłacone procentowały do dnia poprzedniego,
    > Tym sposobem bank skracał rok o jeden dzień i pewnie miał na tym niezły

    czy niezły, w liczbach bezwzględnych, dla nas śmiertelników pewnie
    imponujący był to zarobek, jednak to tylko po prostu oszczędność 0,27%
    spośród środków przeznaczonych na wypłatę odsetek, więc pewnie w całych
    obrotach to było niedostrzegalne
    natomiast mechanizm który opisujesz jest wyjątkiem a nie regułą
    z takich ciekawostek-wyjątków mogę podać inną - że w BPH w umowie
    kredytowej odsetki liczy się przy założeniu, że rok liczy 360 dni, czyli
    oprocentowanie kredytów (przynajmniej hipotecznego) wynosi 365/360 tego
    co oni podają (a więc np. nie 5% tylko 5,07% itd)

    Ale regułą jest to, że kasa procentuje o północy

    trainer

  • 9. Data: 2005-10-24 16:30:34
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "trainer"
> [...]
    > czyli oprocentowanie kredytów (przynajmniej hipotecznego) wynosi
    > 365/360 tego co oni podają (a więc np. nie 5% tylko 5,07% itd)

    nie tylko w BPH, przestudiowalem wlasnie regulamin nowej KK Fortisa
    i tam maja to samo - rok ma 360 dni
    Wolno im takie numery stosowac poniewaz w prawie bankowym
    napisali, ze rok ma miec 365 dni przy liczeniu odsetek od srodkow
    w o liczeniu od zadluzenia nie wspomnieli :-)
    *** blad ***