  • 1. Data: 2010-02-15 19:58:08
    Temat: Logika Citi
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Odsłona pierwsza: W drugiej połowie ub. tygodnia dzwoni Citi i pyta,
    gdzie jestem i czy aby nie próbuję zrobić autoryzowanej podpisem
    transakcji w Grecji. Mówię, że w Krakowie i że w związku z tym
    raczej nie próbuję. Citi informuje, że właśnie były próby
    autoryzacji: na ok. 3kEURo i 1kEURo, i czy zastrzec kartę.
    Zgodziliśmy się, że tak, i rzecz się stała.

    Odsłona druga: Dochodzę do wniosku, że dobrze byłoby sprawdzić, czy
    rzeczywiście transakcje nie poszły, więc loguję się (stop!) usiłuję
    się zalogować do słynnego systemu Citi i... zonk! Zatem dzwonię i
    dowiaduję się, że skoro karta jest zastrzeżona, to *dla mojego
    bezpieczeństwa* zablokowano też dostęp do serwisu on-line.
    Tłumaczę, że skoro obciążyć karty się nie da w żaden sposób (nawet
    przelewając z niej kasę na zdefiniowane telefonicznie konta), to
    powinni zostawić pasywny dostęp do konta karty (innych kont w Citi
    nie mam), bo dzięki temu będę mógł sprawdzić, co się też działo z
    moją kartą *wcześniej*.
    "Zero efektu". Po trzecim obiegu argumentacji, zrezygnowałem, bo
    rozmowa za bardzo przypominała mi stary dowcip o Breżniewie i Mao:

    B: Gdzie jest tygrys ?
    M: Jaki tygrys ?
    B: Ten, co go razem upolowaliśmy.
    M: ...
    B. Mao, byliśmy na polowaniu ?
    M: Tak.
    B: Wyszedł na nas tygrys ?
    M: No, tak...
    B: ustrzeliłem tego tygrysa ?
    M: ...Tak.
    B: To gdzie jest ten tygrys ?
    M: Jaki tygrys ?

    witrak()

  • 2. Data: 2010-02-15 20:59:41
    Temat: Re: Logika Citi
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    Dwa pytania:

    1, techniczne, jak w Twojej sytuacji (karta to jedyny produkt)
    rejestrowales pierwszy raz dostep do Shitty online? Czy uzywajac
    numeru karty?

    2, logiczne, jezeli przyjales do wiadomosci i uzywasz w rozmowie
    argumentu "skoro obciążyć karty się nie da w żaden sposób" po co
    chcesz sprawdzac czy "rzeczywiście transakcje nie poszły" po
    zastrzezeniu?

  • 3. Data: 2010-02-15 21:22:43
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    bradley.st wrote:
> [...]
    > argumentu "skoro obciążyć karty się nie da w żaden sposób" po co
    > chcesz sprawdzac czy "rzeczywiście transakcje nie poszły" po

    Czytanie ze zrozumieniem się kłania...

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 4. Data: 2010-02-15 21:55:47
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 15 Lut, 16:22, Marcin Lubojański <k...@o...pl>
    wrote:

    > Czytanie ze zrozumieniem si k ania...

    Staram sie.

    Wiekszosc znanych mi osob po zastrzezeniu karty zapomina o sprawie, a
    nie probuje - po jakims czasie - sprawdzic czy *rzeczywiscie* bank ja
    zastrzegl.

  • 5. Data: 2010-02-15 22:21:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "bradley.st" 7...@z...goo
    glegroups.com

    : Wiekszosc znanych mi osob po zastrzezeniu karty zapomina o sprawie,
    : a nie probuje - po jakims czasie - sprawdzic czy *rzeczywiscie*
    : bank ja zastrzegl.

    Ja należę do mniejszości. IMO i w interesie moim,
    i w interesie banku leży moje sprawdzenie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    M@ile słane do mnie czytam, ale na razie nie odpowiadam
    na nie, gdyż ma popsuty notebook. Proszę o cierpliwość. :)

  • 6. Data: 2010-02-15 22:51:14
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-02-15 21:59, bradley.st wrote:
    > Dwa pytania:
    >
    > 1, techniczne, jak w Twojej sytuacji (karta to jedyny produkt)
    > rejestrowales pierwszy raz dostep do Shitty online? Czy uzywajac
    > numeru karty?

    Tak - chyba, bo pamięć nie ta, a było to dobrych kilka lat temu :-)

> [...]
    > argumentu "skoro obciążyć karty się nie da w żaden sposób" po co
    > chcesz sprawdzac czy "rzeczywiście transakcje nie poszły" po

    Jesteś z Hameryki, więc Ci wybaczam niezrozumienie najprostszych
    spraw :-))

    1. Pamiętasz to stare powiedzonko sprzed 30 lat: Jak Partia mówi, że
    zabierze, to zabierze, a jak mówi, że da, to mówi.
    Citi nagrywa, więc ma dowód, ja nie nagrywam, więc nie mam:
    powiedzieli, że transakcje nie zostały przeprowadzone, więc nie
    obciążają rachunku, ale nie mam tego na piśmie.

    2. Poza tym dobrze jest wiedzieć, czy obciążyli mnie opłatą za
    wydanie nowej karty (30 zł) wprowadzoną miesiąc-dwa temu (w końcu
    formalnie zastrzeżenie karty było na moje polecenie).

    3. Chciałem wiedzieć, ile będę miał do zapłacenia, a koniec okresu
    rozliczeniowego - za dwa tygodnie.

    witrak()

  • 7. Data: 2010-02-15 23:12:25
    Od: "MHC Mega" <m...@p...wp.pl>

    witrak() wrote:

> [...]
    > nie próbuję. Citi informuje, że właśnie były próby autoryzacji: na
    > ok. 3kEURo i 1kEURo, i czy zastrzec kartę. Zgodziliśmy się, że tak, i

    Citi znalazło ciekawy sposób na zamykanie kart niektórym klientom:)

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 8. Data: 2010-02-15 23:13:56
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    Aaaa! :) Grunt to wzajemne zaufanie bank - klient :) Na to bym
    rzeczywiscie nie wpadl ze MUSI byc na pismie zeby spac spokojnie.

    Re: 1 - Czyli numer karty a nie PESEL byl podstawa Twojej egzystencji
    online. Numer zniknal, Ty zniknales. Rzeczywiscie, moze irytowac.

    Re: 2 - Czy Shitty daje numer/symbol i czas zastrzezenia zaraz po jego
    zlozeniu przez telefon? Chociaz wlasciwie to bez znaczenia jezeli MUSI
    byc na pismie.

    Oplata za wydanie karty po kradziezy sie zbulwersowalem. Nawet jezeli
    to tylko 30 zl. Rozumiem ze koszt produkcji, ale mimo wszystko...

  • 9. Data: 2010-02-15 23:39:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-02-16 00:13, bradley.st pisze:
    > Oplata za wydanie karty po kradziezy sie zbulwersowalem. Nawet jezeli
    > to tylko 30 zl. Rozumiem ze koszt produkcji, ale mimo wszystko...

    W Polsce można policzyć na palcach jednej ręki banki, które nie
    pobierają takich opłat. Czasem są to kuriozalne kwoty np. 250 PLN za
    VAquarius (opłata 0 PLN za duplikat dotyczy tylko wymiany istniejącej
    karty), 150 PLN Alior Gold, 200-250 PLN (nie pamiętam ile dokładnie) za
    Goldy w Millennium.

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2010-02-15 23:43:46
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-02-16 00:13, bradley.st wrote:
> [...]
    >
    > Re: 1 - Czyli numer karty a nie PESEL byl podstawa Twojej egzystencji
    > online. Numer zniknal, Ty zniknales. Rzeczywiscie, moze irytowac.

    Nie. Konsultantka twierdziła, że jak wezmę nową kartę, to ponieważ
    to jest kontynuacja, wszystko co było w historii konta - pojawi się
    na nowo. Z drugiej strony, jak Citi mówi, to...

    > Re: 2 - Czy Shitty daje numer/symbol i czas zastrzezenia zaraz po jego
    > zlozeniu przez telefon? Chociaz wlasciwie to bez znaczenia jezeli MUSI
    > byc na pismie.

    W trakcie tej samej rozmowy zostałem ciupasem przełączony do innej
    konsultantki - powiedzmy wróżki od zastrzegania kart - i zrobiłem to
    natychmiast.

    > Oplata za wydanie karty po kradziezy sie zbulwersowalem. Nawet jezeli
    > to tylko 30 zl. Rozumiem ze koszt produkcji, ale mimo wszystko...

    Jaki koszt produkcji ? 10 złotych (może 15 bo teraz z chipem) ? Poza
    tym to nie ja miałem problem tylko oni (karty nie zgubiłem, a tylko
    raczej ich współpracującej instytucji wyciekły dane).

    witrak()