  • 1. Data: 2009-02-18 11:21:37
    Temat: Lukas nie puszcza odsetek
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Mam Lukas Oszczedzam na którym kapitalizacja odsetek wypada dzisiaj, z
    wiadomych względów chcę przelać wszystkie pieniądze na lepiej oprocentowane
    konto i czekam az dojda odsetki. Jest 12:20 i odsetek nadal nie ma (zawsze
    wchodzily na rachunek tuz po polnocy). Zeby zlapac sie na Elixir dzisiaj
    musiałyby wejść na konto do 13 a jeśli nie wejdą to znaczy że dziś już nie
    wyśle? To normalna praktyka banków - dopisywanie odsetek na koniec dnia ?

  • 2. Data: 2009-02-18 11:35:10
    Temat: Re: Lukas nie puszcza odsetek
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 12:21:37 +0100, sensei napisał(a):

> [...]
    > sie na Elixir dzisiaj musia?yby wej?ae na konto do 13 a je?li nie wejd?
    > to znaczy ?e dzi? ju? nie wy?le? To normalna praktyka banków -

    Wszystkie znane mi banki banki dopisuje odsetki na koniec dnia.
    Podstawowa przyczyna to fakt, że uwzględniają odsetki za ostatni dzień
    okresu umownego od salda z końca dnia. A tego salda rano jeszcze nie
    znają. Jedyny znany mi wyjątek to ING, który na koniec dnia liczy odsetki
    od salda z początku dnia.

  • 3. Data: 2009-02-18 11:54:57
    Od: "PL" <u...@W...pl>

> [...]
    > że dziś już nie wyśle? To normalna praktyka banków - dopisywanie odsetek
    Zapomnij, kase dosatniesz w polowie kwietnia bo:
    Okres kapitalizacji: Co 3 miesiące, 15 dnia miesiąca

    Swoja droga oprocentowanie teraz jest 6% zamiast promocyjnych 8%.

  • 4. Data: 2009-02-18 12:07:45
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 18 lut 2009 o 12:21 GMT, sensei napisał(a):

> [...]
    > wyśle? To normalna praktyka banków - dopisywanie odsetek na koniec dnia ?

    Nie wiem ile tej kasy masz na tym koncie, ale co za problem przelac dzisiaj
    po prostu kase, a odsetki, ile ich bedzie? kilkadziesiat czy 200zl? przelac
    kolejnym przelewem wtedy kiedy sie pojawia...

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ brzezi:~# uptime ]
    [ Ekg: #3781111 ][ 13:06:48 up 12 days, 14:09, 4 users, ]

  • 5. Data: 2009-02-18 12:38:25
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "PL" <u...@W...pl> napisał w wiadomości
    > Zapomnij, kase dosatniesz w polowie kwietnia bo:
    > Okres kapitalizacji: Co 3 miesiące, 15 dnia miesiąca

    kazdy ma inny ja mam 18

  • 6. Data: 2009-02-18 12:40:39
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > przelac
    > kolejnym przelewem wtedy kiedy sie pojawia...

    odsetek bedzie z 200zl ale dlaczego mam tracic 10zł za drugą wypłatę w
    miesiącu - to już bardziej opłaca się poczekać jeden dzień.
    Coś z tymi odsetkami jest dziwnie bo zawsze były dopisywane w dniu
    kapitalizacji tuz po północy, dziś tuż po północy ich nie było i mówią że
    będą wieczorem - widać taki sposób na przetrzymanie klienta o jeszcze jeden
    dzień.

  • 7. Data: 2009-02-18 15:25:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 13:40:39 +0100, sensei napisał(a):

    > odsetek bedzie z 200zl ale dlaczego mam tracic 10z? za drug? wyp?ate w
    > miesi?cu

    Można sobie ustawić dopisanie odsetek do podstawowego konta zamiast do
    oszczędnościowego.

    > - to ju? bardziej op?aca sie poczekaae jeden dzien. Co? z tymi
    > odsetkami jest dziwnie bo zawsze by?y dopisywane w dniu kapitalizacji
    > tuz po pó?nocy, dzi? tu? po pó?nocy ich nie by?o i mówi? ?e bed?
    > wieczorem - widaae taki sposób na przetrzymanie klienta o jeszcze jeden
    > dzien.

    Zawsze było na koniec dnia. Ja mam "Okres kapitalizacji Co 3 miesiące, 28
    dnia miesiąca" i mam dopisywane na koniec 28-ego (czyli tuż po północy
    już 29-ego). Bo tak jak pisałem odsetki za 28 są jeszcze liczone.

  • 8. Data: 2009-02-18 15:29:42
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "sensei" <n...@n...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    >>

    > odsetek bedzie z 200zl ale dlaczego mam tracic 10zł za drugą wypłatę w
    > miesiącu - to już bardziej opłaca się poczekać jeden dzień.

    Lukas ma mozliwosc ustalenia, co sie dzieje z odsetkami na koncie
    oszczednosciowym, jezeli wybierzesz opcje przelewu na biezacy wowczas nie
    jest to traktowane jak kolejna wyplata w miesiacu.

  • 9. Data: 2009-02-18 16:14:29
    Od: Końrad N.S. <n...@e...me>

    Użytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > kazdy ma inny ja mam 18

    też mam 6 - może to zależy od salda? - mam (??)dzieści na oszczędzam.