  • 1. Data: 2002-10-11 17:55:28
    Temat: Lukas vs NRB
    Od: simon <s...@p...onet.pl>

    Mam eKonto w Lukasie, bez tokena. Przelewam oczywiście do mBanku. No więc
    udałem się do oddziału w celu uzupłnienia nr. kont. Po krótkich
    pertraktacjach z niedysponentką, która sprawiała wrażenie że wie o co
    chodzi i nawet nie dziwiła się wyglądowi numerów w NRB, wpisaliśmy w
    dwuczłonowy intrefejs Lukasowy jak nastepuje:
    a - jako numer banku - numer banku
    b - jako numer konta - kompletny nr konta z liczbą kontrolną włącznie
    Panienka zarzekała się że tak będzie dobrze i "my sami tak robimy".
    Próba przelewu wylazała:
    a - numer widoczny na www _nie_zmienił_się_
    b - próba (mimo to) przelwu - przelew odrzucony
    I teraz nie wiem, czy panienka zrobiła zmianę (a system wydał pisemne
    pokwitowanie), ale tylko wirtualną, czy też NRB w Lukasie należy podac w
    jakiś jeszcze bardziej wymyslny sposób?

    --
    ( ||\/|/\|\| ...http://republika.pl/simsimon.........
    sim)|| |\/| | .........//szymon.jankowski.........

  • 2. Data: 2002-10-11 18:19:41
    Temat: Re: Lukas vs NRB
    Od: "marek" <m...@w...pl>

    Jesli w miejscu nr rozliczeniowy został wpisany nr rozliczeniowy mBanku, a
    następnie powtórzony cały nr to jest: 26 cyfr to powinno być ok, a panienka
    poinformowała Cię dobrze. Problem pewnie dotyczy systemu Lukasa, który
    czasem kuleje. Mój znajmy ma e-konto bez tokena, zlikwidował w oddziale
    odbiorcę a na www był on nadal, mało tego można było dokonać nawet przelewu
    na ten nr r-ku
    pozdr.
    Marek

  • 3. Data: 2002-10-11 20:09:21
    Od: s...@p...onet.pl

    Zadzwoń na LukasLinię i sprawdź czy w systemie jest OK.

    Cześć

  • 4. Data: 2002-10-11 22:00:15
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "simon" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > I teraz nie wiem, czy panienka zrobiła zmianę (a system wydał pisemne
    > pokwitowanie), ale tylko wirtualną, czy też NRB w Lukasie należy podac w

    Zaczekaj do następnego dnia do 12. Edycję listy można też robić
    telefonicznie.

    Swoją drogą w Lukasie nie da się poprawnie dodać odbiorców z numerami NRB od
    razu przy zakładaniu konta. Ot, taki urok.. Mimo, że przed sztywno ustawoną
    kreską jest miejsce na 10 cyfr - finalnie zostaje tylko 8... Pozostaje
    późniejsza edycja...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

    ZANIM ZADASZ PYTANIE --> www.telefon.gsm.pl/faq

  • 5. Data: 2002-10-12 07:26:28
    Od: simon <s...@p...onet.pl>

    Wojciech Nawara znowu nadaje:

    > Zaczekaj do następnego dnia do 12. Edycję listy można też robić
    > telefonicznie.

    Faktycznie, juz jest dobrze (i pewnie wczoraj po południu też już było). Co
    ciekawe, na www widoczny jest nie numer kombinowany, ale tylko całe NRB.

    --
    ( ||\/|/\|\| ...http://republika.pl/simsimon.........
    sim)|| |\/| | .........//szymon.jankowski.........

  • 6. Data: 2002-10-12 13:49:29
    Od: s...@p...onet.pl

    > Swoją drogą w Lukasie nie da się poprawnie dodać odbiorców z numerami NRB od
    > razu przy zakładaniu konta. Ot,

    DA SIĘ !

    Cześć

  • 7. Data: 2002-10-13 08:00:25
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

    NRB od

    > DA SIĘ !

    Ciekawe, bo mnie się nie udało. We wniosku o otwarcie rachunku na stronach
    Lukasa można sobie na starcie dodać iluśtam odbiorców. Pole na numer
    rachunku jest dzielone kreską - ustawiona jest na "sztywno".

    Przed tą kreską wpisać można 10 cyfr. Po kresce ile się chce [nie
    sprawdzałem maximum]. Teraz jeśli nie ma wyraźnej adnotacji, jak zapisywać
    numery NRB, każdy normalny nowy klient w miejsce przed kreską wpisze cyfry
    kontrole i numer rozliczeniowy oddziału a po kresce resztę numeru. Bo
    inaczej PO CO jest miejsce na 10 cyfr przed kreską?

  • 8. Data: 2002-10-13 08:29:51
    Od: simon <s...@p...onet.pl>

> [...]

    > kreską wpisze cyfry kontrole i numer rozliczeniowy oddziału a po
    > kresce resztę numeru. Bo inaczej PO CO jest miejsce na 10 cyfr przed

    A czym to sie różni od mojego przypadku? Mam teraz (nie na farmularzu,
    tylko w systemie Lukasa) wpisane w okienko numeru banku - numer banku bez
    liczy kontrolnej, a w drugie okienko pełny numer NRB - na www jako numer
    rachunku widzę nie zbitkę z dwu okienek a tylko NR (ciekawe, system
    rozpoznaje szczególny przypadek?). Nie bardzo wiem, czym miała by się
    różnić moja edycja istniejącego wpisu od wpisania numeru NRB przy
    zakładaniu konta - oczywiście w taki nienormalny sposób, ale to ze
    formularz jest nieintuicyjny w stosunku do sztuczek jakie trzeba stosować
    żeby wpisać NRB do nieprzystosowanego interfejsu - to inna sprawa. Jednak
    się da, tylko trzeba wiedzieć jak.

    --
    ( ||\/|/\|\| ...http://republika.pl/simsimon.........
    sim)|| |\/| | .........//szymon.jankowski.........

  • 9. Data: 2002-10-13 12:39:51
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > żeby wpisać NRB do nieprzystosowanego interfejsu - to inna sprawa. Jednak

    Też właśnie o to mi chodziło!
    Do osiągnięcia prawidłowego efektu potrzebna jest do tego jakaś informacja -
    a jak ktoś dopiero zakłada rachunek - to na 99% tego wiedzieć nie będzie...
    Pokażcie mi takiego, co nie zna się dokładnie na NRB i nie używał LUKASa i
    od razu da sobie z tym radę...

    Tym bardziej, że przed kreską system POZWALA na wpisanie 10 cyfr i ani
    jednej więcej - więc aż się prosi wpisać tam cyfr kontolne i nr
    rozliczeniowy banku... Co innego, gdyby tylko 8 tam wchodziło... Wtedy nie
    pakowałbym tam kontrolnych, tylko:
    a) zrezygnował
    b) pominął cyfry kontolne [najbardziej prawdopodobne]
    c) zadzwonił na LUKASlinię

  • 10. Data: 2002-10-13 16:56:54
    Od: simon <s...@p...onet.pl>

> [...]

    > wiedzieć nie będzie... Pokażcie mi takiego, co nie zna się dokładnie
    > na NRB i nie używał LUKASa i od razu da sobie z tym radę...

    No ba, sam bym, nie dał, i gdyby nie to że panienka kumała o co chodzi,
    postulowałbym dopisanie w pierwszym okienku liczby kontrolnej a w drugim
    dopełniających zer. Takie kombinacje jak teraz w Lukasie albo wcześniej z
    PKO (podobna konwencja) to wg. mnie czysta empiria - nie do wymyślenia dla
    normalnego człowieka.

    --
    ( ||\/|/\|\| ...http://republika.pl/simsimon.........
    sim)|| |\/| | .........//szymon.jankowski.........