  • 1. Data: 2010-01-29 19:48:10
    Temat: Mastercard vs. Mastercard Debit
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    Czy mądrzy ludzie mogą mnie oświecić i wyjaśnić czy się różni jedno
    ustrojstwo od drugiego?
    Czy MC Debit to odpowiednik VE? Jeżeli tak to po jakiego grzyba trzymają
    jeszcze Maestro? - dla tych co nigdy w necie nie będą płacili czy jak?
    I jeszcze jedna kwestia - jeżeli w pewnym zachodnim kraju (załóżmy, że jest
    to np. Francja bądź Włochy, może być nawet UK ;) - zależy kto co lubi) mamy
    sklepik na którego szybce znajdują się tylko dwa znaczki - Visy i Mastercard
    (beż znaczków VE, Maestro itp. jak ma to miejsce w Polsce) to czy MC Debit
    zapłacimy w nim za towar/usługę?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-01-29 20:54:49
    Temat: Re: Mastercard vs. Mastercard Debit
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Valdi" <V...@v...pl> writes:

    > Czy mądrzy ludzie mogą mnie oświecić i wyjaśnić czy się różni jedno
    > ustrojstwo od drugiego?

    Tym czym VISA od VISA debit.

    > Czy MC Debit to odpowiednik VE?

    Lepszym odpowiednikiem VE bylaby MC electronic. MC debit moze byc
    zarowna karta "classic" jak i "electronic".

> [...]
    > (beż znaczków VE, Maestro itp. jak ma to miejsce w Polsce) to czy MC Debit

    Powinno tak byc, chyba ze znaczki klamia.

    Swoja droga, jesli mamy znaczki VISA i MC, to prawie zawsze powinno sie
    takze udac zaplacic VE oraz MCe. No chyba ze to samolot itd, albo jesli
    terminal jest tak ustawiony "bez powodu", no i sa jeszcze zelazka.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2010-01-29 21:25:18
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    > Lepszym odpowiednikiem VE bylaby MC electronic. MC debit moze byc
    > zarowna karta "classic" jak i "electronic".

    Jaka jest więc idea funkcjonowania Maestro?

  • 4. Data: 2010-01-29 21:31:12
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Krzysztof Halasa" news:m3sk9ofx7q.fsf@intrepid.localdomain

    > Tym czym VISA od VISA debit.

    po za nazwą, przeznaczeniem dochodzi tutaj kwestia "wypukłości"? :)

    > Lepszym odpowiednikiem VE bylaby MC electronic. MC debit moze byc
    > zarowna karta "classic" jak i "electronic".

    MC electronic jeżeli dobrze rozumiem to swoistego rodzaju odpowiednik
    Maestro. Po co więc tak dublować te marki?

    mamy
    Mastercard
    Debit

    > Powinno tak byc, chyba ze znaczki klamia.

    No nic trzeba będzie w taką kartę się zaopatrzyć i potestować :)
    A co do żelazek - dla utwierdzenia się w swoich przekonania - MC Debit w
    żelazku nie da się zapłacić. Tak?

  • 5. Data: 2010-01-29 21:31:57
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "corner" news:hjvjtg$i4v$1@mx1.internetia.pl

    > Jaka jest więc idea funkcjonowania Maestro?

    Też się nad tym zastanawiam...
    Po za tym czy w Polsce jakiś bank wydaje karty MC eletronic?

  • 6. Data: 2010-01-29 21:40:50
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Tym czym VISA od VISA debit.

    czyli czym? :-)

    --
    gs

  • 7. Data: 2010-01-29 21:49:11
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Valdi pisze:

    > No nic trzeba będzie w taką kartę się zaopatrzyć i potestować :)
    > A co do żelazek - dla utwierdzenia się w swoich przekonania - MC Debit w
    > żelazku nie da się zapłacić. Tak?

    Da się. Jak karta jest wypukła, to w zasadzie nie ma różnicy, czy to
    credit, czy debit...

    --
    MiCHA

  • 8. Data: 2010-01-29 21:53:39
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Grzegorz S" news:nT6l29igI8arNca3.gs20787@akson.sgh.waw.pl

    > czyli czym? :-)

    Nazwą i tak jak podejrzewam dochodzi chyba tutaj kwestia szeroko pojętej
    "wypukłości", która np. umożliwi nam płacenie plastikiem na promach,
    samolotach itp. To taka hybrydka zwykłej debetówki z funkcją kredytówki - w
    moim odczuciu.

  • 9. Data: 2010-01-29 21:56:23
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Grzegorz S" news:nT6l29igI8arNca3.gs20787@akson.sgh.waw.pl

    > czyli czym? :-)

    To nam wszystkich powinno chyba trochę rozjaśnić pewne wątpliwości związane
    z Visą Debit:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Visa_Debit

    jeżeli dobrze pojmuję to wychodzi na to, że bardziej jest to taki lokalny
    wynalazek Visy dla wyspiarzy he he he :) - jeżeli się mylę bardzo proszę o
    sprostowanie.

  • 10. Data: 2010-01-29 22:01:28
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" news:hjvl4n$1fv$1@inews.gazeta.pl

    > Da się. Jak karta jest wypukła, to w zasadzie nie ma różnicy, czy to
    > credit, czy debit...

    rozumiem, że jeżeli karta jest płaska (np. MC debit z mBanku/Multibanku) to
    taka karta stacje się kopią Maestro z tą różnicą, że można nią płacić w
    internecie.
    Trochę to głupie...