  • 1. Data: 2012-08-22 16:34:05
    Temat: [Meritum Bank] [Przelewy walutowe przychodzące] Uwaga na ten bank!
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Zachęcony dość ciekawymi, negocjowanymi kursami wymiany na próbę
    założyłem rachunek firmowy w Meritum Banku.

    Właśnie przyjąłem na niego przelew walutowy od klienta ze Stanów
    Zjednoczonych. Oczywiście oba rachunki (klienta i mój) są prowadzone w
    dolarach amerykańskich.

    Jako, że przelew został wysłany z opcją SHA to spodziewałem się kosztów
    banków pośredniczących. Jednakowoż tryb realizacji i rezultaty przeszły
    moje najśmielsze oczekiwania.

    Nie dość, że szło toto dwa dni (a nie jak w Aliorze dobę) to jeszcze
    gdzieś po drodze miały miejsce dwa przewalutowania: z dolarów na
    złotówki i ze złotówek na dolary. Przypominam, że oczywiście oba
    rachunki (źródłowy i docelowy) są prowadzone w dolarach amerykańskich.

    Wprawdzie i tak dobrze, że nie przewalutowali przez szklane paciorki bo
    wtedy pewnie bym musiał jeszcze dołożyć do interesu. Ale kilkaset USD
    poszło się pasać ...

    Reklamacja oczywiście złożona, chociaż nie jestem pewny co do jej treści
    jako że konsultantka na party-line była bardziej zestresowana niż ja
    wkurzony ;-)

    Tak więc z ostrożności procesowej złożę jutro kwit w banku.

    Czy ktoś miał do czynienia z taką sytuacją? Przy lekko ponad setce
    przyjętych przelewów zagranicznych pierwszy raz trafiłem na takie
    kuriozum ...

    Piotrek

  • 2. Data: 2012-08-22 16:49:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-08-22, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    [...]

    > Czy ktoś miał do czynienia z taką sytuacją? Przy lekko ponad setce
    > przyjętych przelewów zagranicznych pierwszy raz trafiłem na takie
    > kuriozum ...

    Tak, miałem, nota bene w Aliorze.
    Czasem się bankom zdarza jak im przeleci przez złe konto techniczne.
    Umnie oddali po reklamacji.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2012-08-22 21:42:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-08-22 16:49, Wojciech Bancer wrote:
    > Tak, miałem, nota bene w Aliorze.
    > Czasem się bankom zdarza jak im przeleci przez złe konto techniczne.

    Taką mam nadzieję, że to wypadek przy pracy a nie specyfika banku. Albo
    kara za złamanie starej inżynierskiej zasady, że jak coś działa to się
    nie dotykać. ;-)

    A w Aliorze to już nawet problem ze specyfikacją kosztów banków
    pośredniczących poprzez zmianę tytułu przelewu ;-) rozwiązał się
    automagicznie poprzez zniknięcie tychże kosztów :-)

    Żeby tylko kursy w autodealingu mieli lepsze ...

    Niestety ostatnio to różnice dochodziły już do 3 groszy w stosunku do
    kursów międzybankowych Podczas gdy w Meritum różnice były poniżej grosza.

    > Umnie oddali po reklamacji.

    Zobaczymy jak się bank wytłumaczy.

    Piotrek