  • 1. Data: 2007-08-05 06:48:00
    Temat: Metoda "na jelenia" ???
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Wlasnie wrocilem z jednej z miejscowosci wczasowych.

    Spokalo mnie tam dosyc zastanawiajace zdarzenie.

    Placilem w sklepie z pamiatkami karta nieduza kwote (trzydziescikilka zl).
    ekspedientka kilkarotnie gmerala karta w terminalu, obwiszczajac za kazdym razem,
    ze jest blad karty. Nastepnie oddala karte i zapytala o gotowke. Zamiast dac
    gotowke poprosilem o wydruk z terminala z bledem transakcji. Wrocila do urzadznia i
    pogmerawszy w nim z roznych stron poinformowala mnie, ze brak papieru, nie ma
    wlascicielki a ona nie wie co robic. Zaproponowalem, zeby zadzwonila do serwisu,
    numer do ktorego ma zapewne przyklejony na terminalu. Pokiwala sie chwile i
    zadzwonila do jakiegos znajomego - byl po trzech minutach w sklepie.
    Zapytal sie jej po cichu "ile", a nastepnie podeszli do terminala, jeszcze
    poszeptali i po chwili (bez zakladania papieru) otrzymalem do podpisu wydruk
    zrealizowanej transakcji, z nadrukiem "Duplikat".

    Teraz pytanie. Czy jest mozliwe, aby ktos kombinowal na takie nieduze kwoty,
    liczac, ze w nawale transakcji wczasowych, wlasciciel karty nie dostrzeze, lub nie
    bedzie mu sie chcialo reklamowac, takiej nieduzej kwoty (lub raczej kwot, jesli
    robia to czesciej). Pytam wlasnie w kontekscie wiekszej ilosci takich "bledow
    karty"robionych na niewielkie kwoty na kartach autoryzowanych podpisem a nie pinem.
    Przy powyzszym "niepodpisany przez niedopatrzenie" kwitek zapewne zastepowalby
    gotowke w kasie.

    Wczesniej watpilbym w cos takiego, ale w tym przypadku jakos tajemniczo to w sumie
    wygladalo, z informacja o bledzie karty, ktora wlasnie zrealizowala transakcje bez
    wydruku, tym pytaniem na pewniaka "ile" i szaptami nad terminalem.

    spotkal sie ktos z czyms takim?

  • 2. Data: 2007-08-05 08:07:59
    Temat: Re: Metoda "na jelenia" ???
    Od: "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl>

    > Teraz pytanie. Czy jest mozliwe, aby ktos kombinowal na takie nieduze
    > kwoty,
    > liczac, ze w nawale transakcji wczasowych, wlasciciel karty nie dostrzeze,
    > lub nie

    Ja podejżewam że to była niedouczona pani obsługująca i stad te problemy ?
    Płaciłes KK czy debetówką ?
    W takich sytuacjach dobre są smsy z banku o autoryzacji karty, dostajesz
    info o kwocie gdzie i kiedy była zrobiona autoryzacja.
    Czy do KK są takie funkcje ?
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 3. Data: 2007-08-05 09:18:10
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Ja podejżewam że to była niedouczona pani obsługująca i stad te problemy ?

    Dokladnie to samo przyszlo mi na mysl...

  • 4. Data: 2007-08-05 12:25:48
    Temat: Re: Metoda
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    krzymek <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl> napisał(a):

    > Ja podejżewam że to była niedouczona pani obsługująca i stad te problemy ?

    Podejrzliwy sie zrobilem, gdy informacja o bledzie karty przeistoczyla sie w info o
    braku papieru - przeciez widziala co KILKAKROTNIE "czytala" na glos z terminala.

    > Płaciłes KK czy debetówką ?

    KK

    > W takich sytuacjach dobre są smsy z banku o autoryzacji karty, dostajesz
    > info o kwocie gdzie i kiedy była zrobiona autoryzacja.
    > Czy do KK są takie funkcje ?

    Czesc KK ma - przewaznie platna dodatkowo funkcja.

    Akurat ta karta z ktorej korzystalem tego dnia, ma swietny podglad przez net na
    autoryzacje i blokady - wspomniana transakcja, tylko jedna w tym sklepie, czeka na
    zakonczenie autoryzacji- na razie jest tylko na blokadzie - co sprawdzilem dzis
    sobie po przyjezdzie z wakacji.

  • 5. Data: 2007-08-05 16:43:24
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    Mysle, ze powinienes powiadomic wlasciciela sklepu. Wg mnie to sprzedawczyni
    dorabia sobie w taki wredny sposob.

  • 6. Data: 2007-08-05 17:45:15
    Od: "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl>

    > Mysle, ze powinienes powiadomic wlasciciela sklepu. Wg mnie to
    > sprzedawczyni dorabia sobie w taki wredny sposob.

    Jak sprzedawczyni moze wyjac pieniadze z konta firmowego ?
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 7. Data: 2007-08-05 17:53:34
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> wrote in message
    > Mysle, ze powinienes powiadomic wlasciciela sklepu. Wg mnie to
    > sprzedawczyni dorabia sobie w taki wredny sposob.
    jeśli już to w porozumieniu z właścicielem.
    Potem by należało tylko udowodnić, że płacił gotówką. Jeżeli na paragonie
    lub fakturze było potwierdzenie, że zapłacono gotówką, to w ogóle nic nie
    zakombinują.
    Jedyne co mogą wymyślec, to "przeciez pan płacił kartą, a nie żadną
    gotówką".

  • 8. Data: 2007-08-05 18:36:06
    Od: "Ar" <a...@j...pu>

    Użytkownik "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl> napisał w
    wiadomości news:f952bc$cvi$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak sprzedawczyni moze wyjac pieniadze z konta firmowego ?

    Nie wyjmuje z konta tylko z kasy - zamiast gotówki do rozliczenia
    przedstawia slipy po transakcji z terminala.
    Pozdr..
    Ar

  • 9. Data: 2007-08-05 19:14:13
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Ar" <a...@j...pu> wrote in message news:f955au$mq9$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Nie wyjmuje z konta tylko z kasy - zamiast gotówki do rozliczenia
    > przedstawia slipy po transakcji z terminala.

    ale tak jak napisalem
    na rachunku nie mogloby byc sladu po platnosci gotowka.

  • 10. Data: 2007-08-06 00:28:48
    Od: Sigma <s...@o...pl>

    W dniu 2007-08-05 08:48 Krzysztofsf pięknie wystukał/a:

> [...]
    > wydruku, tym pytaniem na pewniaka "ile" i szaptami nad terminalem.

    Oj, po prostu kasjerka była jeszcze niegramotna, pomyliła się i nie
    wiedziała jak wyjść z tego błędu, dlatego zadzwoniła po kolegę.

    --
    sigma