  • 1. Data: 2024-08-12 02:01:00
    Temat: Millennium -- względy bezpieczeństwa
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Wylałem wszystkie swe oszczędności z Millennium do Aliora,
    po czym chciałem sprawdzić, czy aby wszystko w porządku, ale...
    Millennium zablokował mi dostęp do androidowej aplikacji

    Próby odblokowania we własnym zakresie spełzły na niczym (nie
    Fryderyku) -- podobnie było z próbą telefonicznego odblokowania...

    Bez zalogowania się do aplikacji nie ma mowy o zalogowaniu się
    do Millennium via WWW...

    -=-

    Ze względów bezpieczeństwa Millennium zabronił mi zweryfikowania
    poprawności zleconego przelewu -- zwróci mi możliwość zweryfikowania
    nie wcześniej niż o 8 rano, gdy przelew wyjdzie z banku Millennium...

    -=-

    Ktoś tu ma nierówno pod sufitem!!!

    -=-

    Aby było jasne -- Millennium nie twierdzi, że wprowadziłem złe hasło
    a jedynie twierdzi, że bywa tak, iż bank (ze względów bezpieczeństwa)
    blokuje dostęp! Do aplikacji loguję się odciskiem palca...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 2. Data: 2024-08-12 02:04:16
    Temat: Re: Millennium -- względy bezpieczeństwa
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Wylałem wszystkie swe oszczędności z Millennium do Aliora,
    > po czym chciałem sprawdzić, czy aby wszystko w porządku, ale...
    > Millennium zablokował mi dostęp do androidowej aplikacji
    >    >>ze względów bezpieczeństwa<<...

    Zapewne nigdy wcześniej tego nie robiłeś. Rano przyjdzie jakiś pracownik
    i zobaczy, w czym problem. W nocy nie ma kto tego zweryfikować. Biorą
    pod uwagę, ze ktoś się mógł włamać na Twoje konto i w ten sposób starają
    się Cię chronić. Nie komentuję, czy słusznie. Staram się Ci wyjaśnić, co
    się stało.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2024-08-12 02:21:28
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 12 sie 2024 o 02:04, Robert Tomasik pisze:

    > Zapewne nigdy wcześniej tego nie robiłeś.

    Jako rasowy wisienkobiorca -- nigdy!!! ;)
    Toż każdy z nas to czyni od lat...

    > Rano przyjdzie jakiś pracownik
    > i zobaczy, w czym problem.

    Już wiem, w czym problem...

    > W nocy nie ma kto tego zweryfikować.

    Bank nocą śpi -- ale mnie odbiera sen!!!
    (bo teraz zlecam a rano mam telefoniczną randkę!)

    > Biorą
    > pod uwagę, ze ktoś się mógł włamać na Twoje konto

    Ten ktoś zna login i hasło do WWW oraz dysponuje moim
    smartfonem i moim odciskiem palca... Wg mnie taki ktoś to ja...

    > i w ten sposób starają
    > się Cię chronić.

    Przede mną?!

    > Nie komentuję, czy słusznie.

    Chyba rozstanę z się bankiem Millennium na czas jakiś...

    > Staram się Ci wyjaśnić, co się stało.

    Też postaram się -- z ,,prawnych'' powodów banom brakuje
    pieniędzy, więc kombinują jak mogą...

    -=-

    Zadzwoniłem na inny telefoniczny numer -- podano mi numer konta,
    na który zleciłem przelew, ale...
    ...ale umówili się ze mną na telefoniczną randkę tuż po 8 rano...
    Przelew puszczą dopiero po owej randce... (albo nie puszczą!)

    -=-

    W piątek zawarłem umowę z Aliorem -- tam dają 7%...

    -=-

    Tu ciekawostka... Mój ojciec też miał zablokowany dostęp -- i via WWW,
    i via smartfon... Telefoniczne odblokowanie nie udało się, Millennium
    umówił się na rozmowę, ale nie zadzwonił... Na domiar dobrego miałem
    jakąś awarię moich numerów w a2mobile -- moje dwa były nieczynne
    (do nawiązywania i odbierania rozmów; awaria nie dotknęła netu)
    gdy tamtymczasem ojca i matki (oba w a2mobile) były w pełni sprawne...

    -=-

    Do Millennium te pieniądze trafiły przed kilkoma dniami z Velo...
    Tak czynie od dawna z wiadomych powodów...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 4. Data: 2024-08-12 02:26:57
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 12 sie 2024 o 02:21, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > (do nawiązywania i odbierania rozmów; awaria nie dotknęła netu)
    > gdy tamtymczasem ojca i matki (oba w a2mobile) były w pełni sprawne...

    Ani odbierać rozmów, ani nawiązywać nie mogłem...
    Dostęp do ojca konta został odblokowany bez udziału konsultantów...
    [pewnie konsultanci chcieliby poznać metodę...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 5. Data: 2024-08-12 09:19:00
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 12 sie 2024 o 08:08, Eneuel pisze:

    > : umówili się ze mną na telefoniczną randkę
    > : tuż po 8 rano...Przelew puszczą dopiero po
    > : owej randce... (albo nie puszczą!)

    > Czas mija -- Millennium nie dzwoni...

    Więc dzwonię... Pani pyta mnie kilka (sześć, siedem?...) razy o Pesel,
    który podaję bardzo wyraźnie cyfra po cyfrze... Pani kilkakrotnie
    potwierdza ów numer -- jakby nie wiedziała, że taki numer zawiera
    w sobie kontrolną sumę... Kieruje mnie w miejsce, w którym
    dowiaduję się o... zablokowanym dostępie telefonicznym...

    Dostaję propozycję randki w marmurze -- gdy odrzucam, trafiam
    w lepsze ręce -- inna pani rozwiązuje problem...

    Zegarek mówi (powtarza po smartfonie) o wykonaniu przelewu,
    dostęp do aplikacji zostaje odblokowany, pierwsze podejście
    do WWW zawodzi -- rzekomo wprowadziłem coś złego... Rzecz
    jasna wprowadzam za sprawą ^C^V... Kolejne podejście
    zwieńczone jest sukcesem...

    Jest 08:33 -- około 40 minut w śmietnik...

    -=-

    Po wczorajszych rozmowach byłem tak rozzłoszczony, że nie
    mogłem spać, więc przelutowałem rezystory we włączniku...
    Maluteńkie SMD -- trzeba zmienić miejscami, by włącznik
    RF433MHz był sprawny... Znalazłem stosowny grot, przygrzałem
    HotAirem, odlutowałem oba maleństwa (ledwo to widziałem poprzez
    kilka soczewek -- mikroskop kosztuje, więc raczej nie kupię)
    posmarowałem lutowniczą mazią ;) i przylutowałem... Wprawdzie
    krzywo, ale włącznik jest sprawny... Wprawdzie HotAir roztopił
    obudowę, ale w miejscu normalnie niewidocznym... Wprawdzie
    dotknąłem rozgrzaną lutownicą do ręki, ale tak szczęśliwie,
    że nie ma śladu -- po dawnych poparzeniach na nodze mam nadal ślady...
    Ktoś zauważył, że ślady jak po ugryzieniu ogromnego węża...

    Mam tych włączników sporo -- kupowałem, sprawdzałem, prosiłem
    o zwrot szmalu... Później dostałem info o możliwości naprawienia...
    W pierwszym odgrzałem ścieżkę, w tym krzywo przylutowałem i roztopiłem
    obudowę -- może jednak nabiorę wprawy?...

    HotAiry nie dają stosownie dużej temperatury -- bo nie do lutowania
    są przeznaczone, rezystory malutkie jak mrówki faraona...

    Czekam na bramki WiFi-BT-IR-ZigBee ;) obsługujące all offline...

    Na razie w górę (z ponad 31 pln do ponad 35) skoczyła cena offlineowej
    ZigBee-BT... (w opisie ma wyraźną wzmiankę o offlineowości, masy ludzi
    (niekoniecznie z AliExpress potwierdzają offlineowość takiej bramki,
    ale tylko w zakresie ZigBee) Offlineowość kusi, ale kosztuje... ;)

    Są też BT-IR-ZigBee -- czy doczekam się WiFi-BT-IR-ZigBee?...
    Czy dostępne już teraz BT-IR-ZigBee offlinowo łączą BT-IR-ZigBee?
    Czy ta za nieco ponad 3 dychy offlinowo łączą BT-ZigBee? Userzy
    potwierdzają offlinowość w zakresie ZigBee...

    Chcę taką, do której podłączę wszelkie: WiFi, BT, IR i ZigBee,
    by to wszystko obsłużyła offline i połączyła się z APkiem...
    Przy okazji - by była tania...

    -=-

    Obwiesiłem laptop za 999 PLN: myszki -- BT i normalna; dyski -- jeden
    poprzez HUB; HUB USB; wieżyczka AUDIO; monitor poprzez przejściówkę
    HDMI-VGA; drobiazgi ładowane z USB... Nadal wytrzymuje... ;)

    Obraz na zewnętrznym monitorze jest brzydki w zestawieniu
    z lap_topowym... I mniej rezolutny... Co za czasy...

    Dysk poprzez tani (10.09 pln) HUB nie chodzi wolniej niż bezpośrednio...
    (ów HUB ma tylko jedno wyjście USB-3 -- 6 pozostałych wyjść to USB-2)

    Przejściówka HDMI kosztowała 5.09 pln, ale nie przenosi
    AUDIO -- 2 pln droższa przenosi i VIDEO, i AUDIO...

    -=-

    Wracając ;) do tematyki grupy? -- na doczepionym monitorze mam
    wgląd w me (niedawno odblokowane) Millennijne konto -- tymczasem
    laptopowy ekran ukazuje mi to, co teraz piszę... ;)

    Jakie to szczęście, że nie muszę jechać do marmuru...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 6. Data: 2024-08-12 13:16:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ten ktoś zna login i hasło do WWW oraz dysponuje moim
    > smartfonem i moim odciskiem palca... Wg mnie taki ktoś to ja...

    My mamy kilka tygodniowo podobnych przypadków, wiec jest t9o możliwe.
    Mniejsza z tym jak.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2024-08-12 13:38:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Aug 2024 02:01:00 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > a jedynie twierdzi, że bywa tak, iż bank (ze względów bezpieczeństwa)
    > blokuje dostęp! Do aplikacji loguję się odciskiem palca...

    Tak, trafiło i mnie. Zadzwonili po ~30min, i mówią, że
    przelew zaakceptowany, dostęp odblokowany.
    Nie sprawdzałem, czy zablokowali.

    No cóż, może i jest to dbanie o klienta. Gorzej, jakby gdzies w
    weekend było.

    Ciekawe jak długo jest strona operatywna po zleceniu przelewu ...
    zdążę potwierdzenie wydrukować ? :-)

    J.

  • 8. Data: 2024-08-12 13:46:59
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 12 sie 2024 o 09:19, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > HotAiry nie dają stosownie dużej temperatury -- bo nie do lutowania
    > są przeznaczone, rezystory malutkie jak mrówki faraona...

    Rezystory mają 1.65mm na 0.75mm -- nie zmierzyłem wyso_kości...

    > Czekam na bramki WiFi-BT-IR-ZigBee ;) obsługujące all offline...

    Na razie takich nie widzę a opisy dostępnych bezprzewodowych
    bramek ZigBee wyraźnie określają, do czego w tych bramkach
    służy WiFi, więc chyba inni też są chętni... ;)

> [...]

    > poprzez HUB; HUB USB; wieżyczka AUDIO; monitor poprzez przejściówkę
    > HDMI-VGA; drobiazgi ładowane z USB... Nadal wytrzymuje... ;)

    Wieżyczka via USB. (tedy nie potrzebuję AUDIO w przejściówce HDMI-VGA)

  • 9. Data: 2024-08-12 13:52:03
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 12 sie 2024 o 13:16, Robert Tomasik pisze:

    > My

    Kto?

    > mamy kilka tygodniowo podobnych

    Podobnych do czego?
    - do blokowania zleceń
    czy
    - włamań

    > przypadków, wiec jest t9o możliwe.
    > Mniejsza z tym jak.

    Nie można dzwonić w chwil kilka po zleceniu przelewu?
    Ewentualnie po zmianie numeru konta zaufanego odbiorcy?
    Problemem mogła być zmiana numeru konta zaufanego odbiorcy...

    Zmieniłem numer, po czym zleciłem przelew...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 10. Data: 2024-08-12 13:54:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 13:38, J.F pisze:
    > Ciekawe jak długo jest strona operatywna po zleceniu przelewu ...
    > zdążę potwierdzenie wydrukować ? ?

    O ile wiem, potwierdzenia nei wydrukujesz, zanim przelew nie zostanie
    zaakceptowany. Kiedyś się dało i to był jeden ze sposobów oszustwa.

    --
    (~) Robert Tomasik