  • 1. Data: 2009-10-29 23:48:33
    Temat: Mniej do OFE więcej do ZUS ?
    Od: Clegan <c...@g...com>

    Nie zauważyłem na grupie tej radosnej nowiny:
    http://www.tvn24.pl/0,1626032,0,1,rzad-mysli--jak-ob
    nizyc-nam-emerytury,wiadomosc.html
    Ciekawe czy się uda tą reformę przeprowadzić :-)

  • 2. Data: 2009-10-30 10:53:45
    Temat: Re: Mniej do OFE więcej do ZUS ?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Tu nie ma innego wyjścia - udać się musi. :-) I ten etap i kolejne etapy.
    :-)

  • 3. Data: 2009-10-30 11:14:56
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    On 30 Paź, 00:48, Clegan <c...@g...com> wrote:
    > Nie zauważyłem na grupie tej radosnej
    nowiny:http://www.tvn24.pl/0,1626032,0,1,rzad-mysli-
    -jak-obnizyc-nam-emerytu...
    > Ciekawe czy się uda tą reformę przeprowadzić :-)

    moim zdaniem wszystko zalezy od szczegolow - ciezko powiedziec juz
    teraz, czy to zmiana na lepsze, czy na gorsze.

  • 4. Data: 2009-10-30 17:21:13
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "adp" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    moim zdaniem wszystko zalezy od szczegolow - ciezko powiedziec juz
    teraz, czy to zmiana na lepsze, czy na gorsze.

    Na lepsze dla budzetu, na gorsze dla ubezpieczonych.

    MK

  • 5. Data: 2009-10-30 21:50:49
    Od: Gniewko <s...@s...com>

    W dniu 2009-10-30 00:48, *Clegan* napisał(a) co następuje:

    > Nie zauważyłem na grupie tej radosnej nowiny:
    > http://www.tvn24.pl/0,1626032,0,1,rzad-mysli--jak-ob
    nizyc-nam-emerytury,wiadomosc.html
    > Ciekawe czy się uda tą reformę przeprowadzić :-)

    Nie ma co sie oglądać na OFE ani tym bardziej na ZUS. Jak sam sobie nie
    odłożysz na emeryturę w PSO albo na IKE to nie masz co liczyć na godną
    starość. "Kto oszczędza ten ma" - jak to mówią w reklamie pewnego banku :-)

    --
    *Gniewomir*
    Żonaci mężczyźni żyją dłużej od samotnych, ale bardziej tęsknią za śmiercią.

  • 6. Data: 2009-10-30 22:57:39
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > moim zdaniem wszystko zalezy od szczegolow - ciezko powiedziec juz
    > teraz, czy to zmiana na lepsze, czy na gorsze.
    >
    > Na lepsze dla budzetu, na gorsze dla ubezpieczonych.

    Zobaczymy, ale obecna sytuacja, gdzie OFE pobieraja wieksze prowizje
    niz fundusze akcyjne, a lokuja wiekszosc kapitalu w obligacje
    (zgadnijcie, czyje obligacje), jest chora. Jest to martwy obieg
    pieniadza. Faktycznie wplacamy skladki na finansowanie obligacji
    rzadowych, dodatkowo zasilajac armie pseudofachowcow (faktycznie:
    KSIĘGOWYCH) prowizjami od kupna tych obligacji. Nonsens.
    Moim zdaniem, OFE powinny lokowac (zaleznie od koniunktury) dowolnie
    duza kwote w dowolne rynki (oportunistycznie). Jak sie ktos boi, ze to
    za duze ryzyko dla emerytur, to wystarczy dostosowac skladke
    przelewana na OFE. I tak jest to mniejszosc calosci.

    Projekt zmierza mniej wiecej w tę strone, ale tez sie spodziewam
    wszystkiego najgorszego po REALIZACJI.

  • 7. Data: 2009-10-30 23:47:10
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 30 Paź, 23:57, adp <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > przelewana na OFE. I tak jest to mniejszosc calosci.
    >
    > Projekt zmierza mniej wiecej w tę strone, ale tez sie spodziewam
    Uważasz, że limity inwestycyjne dla OFE znikną ? :-))

  • 8. Data: 2009-10-31 06:13:52
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "adp" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

[...]

    Jak widac latwo propagandom wyprac mozg ;). Wartosc prowizji ma mniejsze
    znaczenie, bo OFE inwestuja i dzieki temu w dlugim okresie wzrasta wartosc
    konta przyszlego emeryta. U mnie obecnie wartosc zgromaczonych srodkow w
    OFE, jest o ponad 12% wyzsza od dokonanych wplat brutto. Zaraz ktos powie,
    ze to malo, ale trzeba pamietac, ze czesc kazy pracuje dopiero od jakiegos
    czasu, a skaladki ktore wplywaly kilka lat temu byly kilka razy nizsze. W
    analogicznym czasie ZUS zarobil rowne 0. Cala kasa zostala przejedzona i
    dodatkowo zostal wziety kredyt, ktory bedzie splacany z przyszlych skladek.
    Najwazniejszym co trzeba zrobic przy OFE to jest umozliwienie dowolnego
    dysponowania srodkami po uzyskaniu wieku emerytalnego oraz stworzenie
    mechanizmu ochrony srodkow osob w wieku przedemerytalnym przed skutkami
    takich kryzysow jak obecny.
    Pomijam tu KRUS i emerytury mundurowe, bo to jest chyba dla kazdego jasne.
    Oczywiscie medialnie lepiej wziac sie za 'zlodziejskie' OFE niz usunac
    prawdziwe przyczyny zapasci systemu emerytalnego.

    MK

  • 9. Data: 2009-10-31 06:29:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:

    > Jak widac latwo propagandom wyprac mozg ;). Wartosc prowizji ma mniejsze
    > znaczenie, bo OFE inwestuja i dzieki temu w dlugim okresie wzrasta
    > wartosc konta przyszlego emeryta.

    "Jak widac latwo propagandom wyprac mozg"

    OFE przeliczają wpłaconą przez ciebie kasę na swoje własne jednostki
    rozliczeniowe.
    A cena jednostki rozliczeniowej dzis wynosi zł 25, a jutro może wynosić
    ZERO.

    W przypadku kryzysu bedziesz miał 1500 jednostek rozliczeniowych i g...
    w przeliczeniu na jakąkolwiek walutę.

    U mnie obecnie wartosc zgromaczonych
    > srodkow w OFE, jest o ponad 12% wyzsza od dokonanych wplat brutto.

    A ile była warta rok, dwa lata temu i ile od tego czasu straciłeś?

  • 10. Data: 2009-10-31 07:07:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > ZERO.
    >
    > W przypadku kryzysu bedziesz miał 1500 jednostek rozliczeniowych i g... w

    W ZUS bedziesz mial 0 jednostek i 0 PLN :). Co bedzie jak jutro wartosc
    jednostki bedzie wynosila 50PLN?

    > A ile była warta rok, dwa lata temu i ile od tego czasu straciłeś?

    Nic nie stracilem, bo nic nie wyplacalem. A jak nadejdzie ten dzien to
    odniose to sobie wartosci srodkow wplaconych, a nie maksymalnej, czy tez
    minimalnej wartosci jednostki.

    MK