  • 1. Data: 2003-04-14 09:27:51
    Temat: Money Order?
    Od: Bugs <b...@l...toones.net>

    Czy jakas dobra dusza :) wie moze, gdzie (a przede wszystkim: *czy*) w
    Krakowie (ewentualnie online?) mozna wykupic money order, do wyslania do
    USA? Czy np. banki go sprzedaja? A jesli tak, to czy zrozumieja, jesli
    bede sie dopytywal o international money order, czy tez istnieje jakas
    polska nazwa oficjalna?

    (PS. Nie chodzi tu o eBay, wiec Bidpay odpada ;)

  • 2. Data: 2003-04-14 10:38:52
    Temat: re: Money Order?
    Od: "miszczur" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Bugs" <b...@l...toones.net>
    > Czy jakas dobra dusza :)

    - dziekuje, dziekuje... :-)

    > wie moze, gdzie (a przede wszystkim: *czy*) w
    > Krakowie (ewentualnie online?) mozna wykupic money order, do wyslania do
    > USA? Czy np. banki go sprzedaja?

    Money Order to inaczej przekaz pieniezny (taki jak na poczcie);
    podobna usluge w ruchu miedzykrajowym prowadzi Western Union - obsluguje to
    bank BPH (np oddzial na rynku), ale to chyba cholernie drogie jest (tzn
    oplaty za przeslanie pieniedzy); innych mozliwosci w ramach polskich bankow
    chyba nie ma;
    pozostaje wykupienie Inter. Money Order przez net za pomoca karty kredytowej
    (np. przez www.payingfast.com) i oni go wysla pod podany adres;
    pozdrowienia,
    miszczur-

    ps. no tak przypomnialo mi sie, ze jeszcze PKO SA wprowadzilo jakas usluge
    przesylania waluty za granice, ale z tego co sie orientowalem jakis czas
    temu, bylo to jeszcze drozsze niz Wetern Union :-(

  • 3. Data: 2003-04-14 12:53:09
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Bugs" <b...@l...toones.net> napisał w wiadomości
> [...]
    > USA? Czy np. banki go sprzedaja? A jesli tak, to czy zrozumieja, jesli
    > bede sie dopytywal o international money order, czy tez istnieje jakas

    spojrz na
    www.bidpay.com

    cala prowizja to 5$ za wyslanie czeku

    acha i limit 700$ na jeden check

    --
    Mateusz Swatek

  • 4. Data: 2003-04-14 12:56:15
    Od: Radomir Szaraniec <r...@c...law.uj.edu.pl>

    Mateusz Swatek napisał:

    > spojrz na
    > www.bidpay.com

    Cytuję: "(PS. Nie chodzi tu o eBay, wiec Bidpay odpada ;)". I wszystko
    jasne.

    A skoro o Kraków chodzi, to faktycznie BPH PBK współpracuje z Western
    Union, w placówkach banku można wypełnić blankiety przelewów i nadać
    kasę.

    rmszar

  • 5. Data: 2003-04-14 13:14:26
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Radomir Szaraniec napisał:

    > A skoro o Kraków chodzi, to faktycznie BPH PBK współpracuje z Western
    > Union, w placówkach banku można wypełnić blankiety przelewów i nadać
    > kasę.

    Z WU wspolpracuje coraz wiecej bankow. Ostatnio widzialem naklejke na
    drzwiach Millenium. Ale WU jest drogi, ale za to bardzo szybki, nie da
    sie ukryc.

    Bartol

  • 6. Data: 2003-04-14 13:27:23
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    miszczur <m...@g...pl> napisał w

    > Money Order to inaczej przekaz pieniezny (taki jak na poczcie);

    A jak sie po angielsku nazywa normalny zagraniczny przelew bankowy? Bo
    myślałem, że to właśnie jest Money Order.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 7. Data: 2003-04-14 15:15:13
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Radomir Szaraniec" <r...@c...law.uj.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:3E9AAFEF.F23FD089@cicero.law.uj.edu.pl...

    > Cytuję: "(PS. Nie chodzi tu o eBay, wiec Bidpay odpada ;)". I wszystko
    > jasne.

    racja ... gupi ja

    --
    Mateusz Swatek

  • 8. Data: 2003-04-14 17:08:10
    Od: "John Gotti" <d...@h...org>

    > Z WU wspolpracuje coraz wiecej bankow.>

    Calkiem niedawno pytalem dokladnie o to samo w placowce Western Union.
    Obslugujaca dziewczyna stwierdzila, ze przekazy pieniezne oferowane przez WU
    tutaj to *nie sa money orders* i ze Western Union Money Order to odrebna
    usluga WU, dostepna zdaje sie tylko w USA, podala roznice itd... w kazdym
    razie sprowadzilo sie to do tego, ze w WU Polska *nie* moglem kupic money
    order, poniewaz go tam nie ma. Tez bardzo chetnie dowiedzialbym sie, czy
    jest mozliwosc wykupienia *international money order*, tego i dokladnie tego
    :), w Polsce...

    Podobno American Express oferuje faktyczny odpowiednik money order, do
    kupienia w Polsce i realizacji w USA, ale primo, nie wiem, czy tak
    rzeczywiscie jest (moze ktos wie?), secundo - oni zdaje sie maja tylko
    *jedna* placowke w Polsce, w Warszawie? (znowu moze ktos
    potwierdzi/zaprzeczy? :)

  • 9. Data: 2003-04-15 02:50:00
    Od: "Derek" <b...@s...ca>

    "Bugs" <b...@l...toones.net> wrote in message
> [...]
    > USA? Czy np. banki go sprzedaja? A jesli tak, to czy zrozumieja, jesli
    > bede sie dopytywal o international money order, czy tez istnieje jakas

    Pozdrawiam, nie wiem czy ci to pomoże, ale ja wysyłałem czek "money order" z
    PEKAO SA i kasowałem go w Kanadzie.
    Zrobiłem to dwa lata temu, więc chyba nie ma z tym problemu.
    Derek

  • 10. Data: 2003-04-16 19:21:46
    Od: "Zbyszek" <z...@o...pl>

    > oplaty za przeslanie pieniedzy); innych mozliwosci w ramach polskich
    bankow
    > chyba nie ma;

    bzdura.