-
1. Data: 2006-07-11 07:45:14
Temat: MultiBank zamkniecie rachunku.
Od: "m...@w...pl" <m...@w...pl>
Witam
Zrezygnowalem z prowadzenia rachunku w MultiBanku i okazalo sie ze
moje dane pozostana w systemie (multilinia i internet) nawet po
wypowiedzeniu umowy. Konsultant twierdzi ze jest to konieczne w
przypadku przyszlych reklamacji i gdybym chcial do nich wrócic ???
(nie maja mozliwosci usuniecia danych raz zapisanego klienta ?!)
Aktualnie mimo ze minal 30 dniowy okres wypowiedzenia umowy(wniosek
zlozony 5 czerwca) i konto zostalo zamkniete 5 lipca, moge
logowac sie do serwisów i widze tam swoje dane. Czy jest to zgodne
z prawem i ustawa o ochronie danych osobowych ?
Do dzis nie otrzymalem tez przelewu pozostalych na zamykanym koncie
srodków. Czy ktos mial doswiadczenia ile taki przelew (procedura)
moze trwac (przenioslem sie do mBanku).
Pzdr
Sebastian
-
2. Data: 2006-07-11 12:22:04
Temat: Re: MultiBank zamkniecie rachunku.
Od: "hansvonb" <h...@g...com>
m...@w...pl napisał(a):
> Witam
> Zrezygnowalem z prowadzenia rachunku w MultiBanku i okazalo sie ze
> moje dane pozostana w systemie (multilinia i internet) nawet po
> wypowiedzeniu umowy. Konsultant twierdzi ze jest to konieczne w
> przypadku przyszlych reklamacji i gdybym chcial do nich wrócic ???
> (nie maja mozliwosci usuniecia danych raz zapisanego klienta ?!)
> Aktualnie mimo ze minal 30 dniowy okres wypowiedzenia umowy(wniosek
> zlozony 5 czerwca) i konto zostalo zamkniete 5 lipca, moge
> logowac sie do serwisów i widze tam swoje dane. Czy jest to zgodne
> z prawem i ustawa o ochronie danych osobowych ?
> Do dzis nie otrzymalem tez przelewu pozostalych na zamykanym koncie
> srodków. Czy ktos mial doswiadczenia ile taki przelew (procedura)
> moze trwac (przenioslem sie do mBanku).
>
> Pzdr
> Sebastian
Mogą Cię przetwarzać:
a. miałeś zalegałości powyżej 60 dni i poinformowali Cię pisemnie
o tym,
b. nie miałeś zaległości a nie zaprotestowałeś.
Musisz tylko o to zawnioskować że nie zgadzasz się na przetwarzanie
danych osobowych.
Hans
-
3. Data: 2006-07-11 12:29:09
Temat: Re: MultiBank zamkniecie rachunku.
Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>
Użytkownik "hansvonb" <h...@g...com> napisał w wiadomości
news:1152620524.684422.264370@b28g2000cwb.googlegrou
ps.com...
m...@w...pl napisał(a):
> Witam
> Zrezygnowalem z prowadzenia rachunku w MultiBanku i okazalo sie ze
> moje dane pozostana w systemie (multilinia i internet) nawet po
> wypowiedzeniu umowy. Konsultant twierdzi ze jest to konieczne w
> przypadku przyszlych reklamacji i gdybym chcial do nich wrócic ???
> (nie maja mozliwosci usuniecia danych raz zapisanego klienta ?!)
> Aktualnie mimo ze minal 30 dniowy okres wypowiedzenia umowy(wniosek
> zlozony 5 czerwca) i konto zostalo zamkniete 5 lipca, moge
> logowac sie do serwisów i widze tam swoje dane. Czy jest to zgodne
> z prawem i ustawa o ochronie danych osobowych ?
> Do dzis nie otrzymalem tez przelewu pozostalych na zamykanym koncie
> srodków. Czy ktos mial doswiadczenia ile taki przelew (procedura)
> moze trwac (przenioslem sie do mBanku).
>
> Pzdr
> Sebastian
Bank ma OBOWIĄZEK trzymać twoje dane przez ileśtam lat od zamkniecia
rachunku (obecnie chyba 8 ale mogę się mylić).
Możesz zarządać od banku żeby nie przetwarzali twoich danych w celach
marketingowych, ale nie możesz się domagać całkowitego wykreślenia (tzn
możesz ale bezskutecznie:) )
To czy możesz się logować do serwisów to sprawa banku, o ile wiem samemu
możesz zablokować wszystkie kanały dostępu jako klient, spróbuj to zrobić.
Brak przelewu może oznaczać brak dyspozycji. Warto odwiedzić bank i
posprzątać po sobie.
Arek
-
4. Data: 2006-07-11 12:41:35
Temat: Re: MultiBank zamkniecie rachunku.
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
turczy wrote:
> Bank ma OBOWIĄZEK trzymać twoje dane przez ileśtam lat od zamkniecia
> rachunku (obecnie chyba 8 ale mogę się mylić).
Obecnie 5 lat.
-
5. Data: 2006-07-11 13:07:27
Temat: Re: MultiBank zamkniecie rachunku.
Od: "m...@w...pl" <m...@w...pl>
turczy wrote:
> Użytkownik "hansvonb" <h...@g...com> napisał w wiadomości
> news:1152620524.684422.264370@b28g2000cwb.googlegrou
ps.com...
>
> m...@w...pl napisał(a):
> > Witam
> > Zrezygnowalem z prowadzenia rachunku w MultiBanku i okazalo sie ze
> > moje dane pozostana w systemie (multilinia i internet) nawet po
> > wypowiedzeniu umowy. Konsultant twierdzi ze jest to konieczne w
> > przypadku przyszlych reklamacji i gdybym chcial do nich wrócic ???
> > (nie maja mozliwosci usuniecia danych raz zapisanego klienta ?!)
> > Aktualnie mimo ze minal 30 dniowy okres wypowiedzenia umowy(wniosek
> > zlozony 5 czerwca) i konto zostalo zamkniete 5 lipca, moge
> > logowac sie do serwisów i widze tam swoje dane. Czy jest to zgodne
> > z prawem i ustawa o ochronie danych osobowych ?
> > Do dzis nie otrzymalem tez przelewu pozostalych na zamykanym koncie
> > srodków. Czy ktos mial doswiadczenia ile taki przelew (procedura)
> > moze trwac (przenioslem sie do mBanku).
> >
> > Pzdr
> > Sebastian
> Bank ma OBOWIĄZEK trzymać twoje dane przez ileśtam lat od zamkniecia
> rachunku (obecnie chyba 8 ale mogę się mylić).
> Możesz zarządać od banku żeby nie przetwarzali twoich danych w celach
> marketingowych, ale nie możesz się domagać całkowitego wykreślenia (tzn
> możesz ale bezskutecznie:) )
> To czy możesz się logować do serwisów to sprawa banku, o ile wiem samemu
> możesz zablokować wszystkie kanały dostępu jako klient, spróbuj to zrobić.
> Brak przelewu może oznaczać brak dyspozycji. Warto odwiedzić bank i
> posprzątać po sobie.
> Arek
Dzięki za odpowiedzi.
Bez wizyty w oddziale się nie obędzie, na wypowiedzeniu wyraźnie
podany jest nr nowego rachunku na który miał być przelew, ale na
MultiLinii stwierdzili że w zleceniu (w systemie) nie ma daty
rozwiązania umowy. Utrudniają jak mogą, ale co zrobić. Jeśli
chodzi o zablokowanie dostępu to faktyczmie można zablokować bez
hasła jednorazowego przez internet.
Sebastian
-
6. Data: 2006-07-11 17:16:45
Temat: Re: MultiBank zamkniecie rachunku.
Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>
logowac sie do serwisów i widze tam swoje dane. Czy jest to zgodne
z prawem i ustawa o ochronie danych osobowych ?
IMO jest to niezgodne z ustawa. Zglos to do GIODO - zobaczysz ze bedzie
reakcja.
Ps. pomimo wypowiedzenia dalej swiadcza Ci uslugi droga elektroniczna.
Darek
-
7. Data: 2006-07-11 17:57:07
Temat: Re: MultiBank zamkniecie rachunku.
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Darek napisał(a):
> logowac sie do serwisów i widze tam swoje dane. Czy jest to zgodne
> z prawem i ustawa o ochronie danych osobowych ?
>
> IMO jest to niezgodne z ustawa. Zglos to do GIODO - zobaczysz ze bedzie
> reakcja.
>
> Ps. pomimo wypowiedzenia dalej swiadcza Ci uslugi droga elektroniczna.
Dlatego że świadczą usługi drogą elektroniczną pomimo wypowiedzenia -
informować GIODO???
-
8. Data: 2006-07-11 20:18:36
Temat: Re: MultiBank zamkniecie rachunku.
Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>
> ... konto zostalo zamkniete 5 lipca, moge
> logowac sie do serwisów i widze tam swoje dane. Czy jest to zgodne
> z prawem i ustawa o ochronie danych osobowych?
Kurde, ależ się ludziska wybredne porobiły ;-)
W czym Ci to przeszkadza?
Przecież to czysta wygoda,
dostęp (pod warunkiem, że tylko pasywny) do zamkniętego konta,
możliwość przeglądania historii, wydrukowania potwierdzenia przelewu itd...
jak dla mnie idealna sprawa :)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
9. Data: 2006-07-11 20:58:17
Temat: Re: MultiBank zamkniecie rachunku.
Od: quwert <q...@x...gazeta.pl>
> Konsultant twierdzi ze jest to konieczne w
> przypadku przyszlych reklamacji i gdybym chcial do nich wrócic ???
> (nie maja mozliwosci usuniecia danych raz zapisanego klienta ?!)
Bzdura (chyba?)
Z moich obserwacji wynika że w bankach bardzo
niechetnie zamykaja konta, jakies kary finansowe
czy cuś.
Ja zamykalem konto w pekao sa przeszlo dwa miesiace
i nasluchalem sie roznych bajek dopiero dluga
rozmowa telefoniczna z konkretnym oddzialem
i praktycznie przeczytanie do sluchawki tresci
wypowiedzenia z przeliterowaniem nazwiska osoby przyjmujacej pismo
okazalo sie skuteczne.
-
10. Data: 2006-07-12 09:16:34
Temat: Re: MultiBank zamkniecie rachunku.
Od: "m...@w...pl" <m...@w...pl>
S.T. wrote:
> > ... konto zostalo zamkniete 5 lipca, moge
> > logowac sie do serwisów i widze tam swoje dane. Czy jest to zgodne
> > z prawem i ustawa o ochronie danych osobowych?
>
> Kurde, ależ się ludziska wybredne porobiły ;-)
> W czym Ci to przeszkadza?
> Przecież to czysta wygoda,
> dostęp (pod warunkiem, że tylko pasywny) do zamkniętego konta,
> możliwość przeglądania historii, wydrukowania potwierdzenia przelewu itd...
> jak dla mnie idealna sprawa :)
>
> --
> Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
To co pozostało to tylko dane osobowe, nr dowodu, dokładny adres i
numery tel (rachunek został usunięty i nie mogę przeglądać
historii). Dostęp przez internet i inne kanały dostępu zamknę (jak
poradził turczy) przez internet i po kłopocie , gorzej z nie
przelaną gotówką. Nie spodziewałem się po Multi niczego lepszego,
są dobrzy w podnoszeniu opłat ale jakość usług pozostawia wiele do
życzenia.
Pzdr
Seba