  • 1. Data: 2002-09-04 20:51:38
    Temat: Multibank Visa Classic i sklepy amerykanskie
    Od: r...@g...pl (Robert Mirecki)

    Witam.

    Mam problemy z autoryzacja mojej karty w amerykanskim
    sklepie internetowym (dokladniej bodybuilding.com).

    Dla przykladu niemiecki serwis (joker.com - domeny)
    uznal transakcje przy uzyciu mojej karty bez problemu.

    DZwonilem na Multilinie, gdzie Pani oznajmila, ze
    amerykanskie rozliczenia Visa wymagaja od banku
    informacji o adresie klienta, czego nie wymaga
    standard europejski.

    (nie gwarantuje, ze czegos nie przekreciilem).

    Czy ktos z Was, tez mial takie problemy?
    Czy oznacza to, ze nie bede mogl dokonywac zakpow w
    zadnym amerykanskim sklepie (serwisie WWW) ?

    Pozdrawiam,

    --
    Robert Mirecki

  • 2. Data: 2002-09-04 21:11:35
    Temat: Re: Multibank Visa Classic i sklepy amerykanskie
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Mialem podobne problemy z e-karta mbanku (po tej moglem sie tego spodziewac
    ;-) a takze VC BPHu. Sklep www.mmagear.com nie potrafil dokonac autoryzacji
    transakcji. Z tego jednak co wiem udalo sie dokonac zakupow w owym sklepie
    osobie z VC Pekao SA. Dlatego teraz staram sie o te karte ;-) ... i to
    jeszcze dolarowa :-))) ... powinno byc taniej..

    Swoja droga to VC sucks !

    Moze ktos skrobnie z dwa zdania na temat czemu VC VC nie rowna...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 3. Data: 2002-09-04 22:59:40
    Od: "Michal Jasinski" <y...@p...com>

    > Czy ktos z Was, tez mial takie problemy?
    > Czy oznacza to, ze nie bede mogl dokonywac zakpow w
    > zadnym amerykanskim sklepie (serwisie WWW) ?

    to zalezy od firmy obslugujacej transakcje

    zaloz VE w inteligo, lyka ja 90% sklepow, zauwazylem problemy jedynie ze
    sklepami obslugiwanymi przez SWREG

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-09-05 09:48:55
    Od: "Marek Barbaszynski" <m...@i...com.pl>

    "Robert Mirecki" <r...@g...pl> wrote in message
    [...]
> [...]
    >
    > Czy ktos z Was, tez mial takie problemy?
    > Czy oznacza to, ze nie bede mogl dokonywac zakpow w
    > zadnym amerykanskim sklepie (serwisie WWW) ?

    Owszem, część amerykańskich serwisów WWW nie akceptuje
    europejskich kart, właśnie ze względu na niemożliwość
    sprawdzenia adresu klienta. Niektóre wręcz zastrzegają,
    że towar wysyłany będzie tylko na adres, pod który
    przychodzi rozliczenie karty (card billing address).

    Nie dotyczy to jednak wszystkich amerykańskich sklepów,
    po prostu próbuj gdzie indziej.

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszynski m...@i...com.pl
    ----- The signature has been optimized away.

  • 5. Data: 2002-09-05 11:10:06
    Od: r...@g...pl (Robert Mirecki)

    Marek Barbaszynski <m...@i...com.pl> wrote:
> [...]

    > przychodzi rozliczenie karty (card billing address).

    > Nie dotyczy to jednak wszystkich amerykańskich sklepów,

    No tak :-(
    To znaczy ze zadna Visa nie bedzie dzialac w tym sklepie
    z Europy?

    Wiem ze w innych bankach (bodajze Mbank, Fortis)
    akceptuja karty (fakt ze sa to Goldy)

    Pozdrawiam,
    --
    Robert Mirecki

  • 6. Data: 2002-09-05 14:19:27
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Marek Barbaszynski" <m...@i...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przychodzi rozliczenie karty (card billing address).
    >
    > Nie dotyczy to jednak wszystkich amerykańskich sklepów,

    Raczej to nie to. Zamowienie w mmagear skladalem (kilkakrotnie) za pomoca VC
    (bph) i nigdy transakcja nie zostala autoryzowana. Wiem ze innym osobom
    udaja sie zakupy przy uzyciu VC Pekao SA. Obawiam sie ze to wina banku
    (bphu)

    Pozdrawiam

    BAton

  • 7. Data: 2002-09-05 14:20:57
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Robert Mirecki" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > No tak :-(
    > To znaczy ze zadna Visa nie bedzie dzialac w tym sklepie
    > z Europy?

    Nie znaczy. Jak juz pisalem VC VC nie rowna.

    > Wiem ze w innych bankach (bodajze Mbank, Fortis)
    > akceptuja karty (fakt ze sa to Goldy)

    To tez dziwne...

    Moze sprobuj z EC/MC... o ile posiadasz...

    Pozdrawiam

    BAton