  • 1. Data: 2009-10-20 11:00:36
    Temat: Najnowocześniej zabezpieczone banki
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Na bankier.pl pojawiło się zestawienie:

    http://tinyurl.com/banki-sec
    http://preview.tinyurl.com/banki-sec

    Pierwszy jest eurobank, ze swoimi tokenami
    Drugi Fortis
    Trzeci Rajfi i BZWBK

    Najlepiej wygląda koniec stawki:
    PKO BP, Inteligo, Getin, DB, DnB nord, BP

    Nie mam czasu zaglądnąć w metodologię i nie wiem czy brali też pod uwagę
    używalność.

    Mnie dziwi pozycja ING ze swoim esemesowy algorytmem?!

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2009-10-20 11:03:48
    Temat: Re: Najnowocześniej zabezpieczone banki
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

    > Trzeci Rajfi i BZWBK

    Rajfi trzeci może za długość haseł jednorazowych (sześć cyfr)? :)

  • 3. Data: 2009-10-20 12:02:37
    Od: Cavea <n...@g...pl>

    > http://tinyurl.com/banki-sec
    > http://preview.tinyurl.com/banki-sec

    > Pierwszy jest eurobank, ze swoimi tokenami
    > Drugi Fortis
    > Trzeci Rajfi i BZWBK

    Ja czytając tę grupę zaczynam mieć taką konkluzję że token
    gsm Eurobanku jest faktycznie dość dobry, jednak aby z niego
    korzystać wygodnie jest mieć aktywny kanał telefoniczny, co
    się przydaje do zsynchronizowania tokena gsm albo zlecenia
    wysłania nowego. I tutaj jest problem bo kanał telefoniczny
    jest o wiele mniej bezpieczny.

  • 4. Data: 2009-10-20 12:18:53
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 20 Oct 2009 14:02:37 +0200, Cavea napisał(a):

> [...]
    > się przydaje do zsynchronizowania tokena gsm albo zlecenia
    > wysłania nowego. I tutaj jest problem bo kanał telefoniczny

    W normalnych przypadkach nie ma potrzeby synchronizowania tokena. Jak się
    bawisz tokenem i generujesz hasła na pusto to sam jesteś sobie winien.
    Problem jest przy zmianie telefonu, ale tu można się przejść do placówki.

    --
    Kojer

  • 5. Data: 2009-10-20 12:26:15
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    xbartx wrote:

> [...]
    >
    > http://tinyurl.com/banki-sec
    > http://preview.tinyurl.com/banki-sec
    >
    > Pierwszy jest eurobank, ze swoimi tokenami

    i oczywiscie pan analityk napisal glupote przy bzwbk,
    wybral autoryzacje sms-em a przeciez do konta indywidualnego
    mozna miec token z pinem i {time,challange}-response.

  • 6. Data: 2009-10-20 13:52:09
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

> [...]
    > używalność.
    >
    > Mnie dziwi pozycja ING ze swoim esemesowy algorytmem?!

    Ile jest osob na swiecie potrafiacych "podsuchac" transmisje miedzy toba a
    bankiem bez tokenow, hasel... przy zwyklym 128bitowym szyfrowaniu?

  • 7. Data: 2009-10-20 15:23:11
    Od: MattS <M...@m...ms>

    pmlb wrote:

    > Ile jest osob na swiecie potrafiacych "podsuchac" transmisje miedzy toba
    > a bankiem bez tokenow, hasel... przy zwyklym 128bitowym szyfrowaniu?

    Przecież nie tu jest słabe ogniwo.
    Ile osób jest w stanie poznać to co użytkownik wpisuje do przeglądarki w
    pola typu hasło? W zależności od stanu systemu operacyjnego, od zera do
    wielu.
    Wracając do testów systemów transakcyjnych. Dobry system to taki, z
    którego w sytuacji podbramkowej da się skorzystać nawet z niezaufanego
    komputera. Np. taki, w którym każdą niezdefiniowaną transakcję trzeba
    potwierdzić hasłem sms-owym zawierającym zarówno numer rachunku
    docelowego jak i kwotę.
    ING słabo wypada ze swoim algorytmem, w którym przelewy na niskie kwoty
    nie są weryfikowane kodem autoryzacyjnym.

    Matt

  • 8. Data: 2009-10-20 16:54:34
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    xbartx wrote:
    > Na bankier.pl pojawiło się zestawienie:
    >
    > http://tinyurl.com/banki-sec
    > http://preview.tinyurl.com/banki-sec

    jak ktos juz skomentowal na stronie bankiera, w tym raporcie zalozono ze token
    sprzetowy w trybie challenge response nie chroni przez atakami
    man-in-the-middle/browser,
    w przeciwienstwie do tokena software dzialajacego w tym trybie

    jesli juz rozrozniac ich stopien bezpieczenstwa, to raczej softwareowy moze byc
    bardziej narazony, bo na sprzetowym tokenie raczej nie da sie zainstalowac
    trojana, a tymbardziej wyslac z niego dane przez internet...

  • 9. Data: 2009-10-22 19:04:02
    Od: Michał <n...@n...pl>

> [...]
    > się przydaje do zsynchronizowania tokena gsm albo zlecenia
    > wysłania nowego. I tutaj jest problem bo kanał telefoniczny

    Używam tokena ponad rok i nigdy nie miałem potrzeby synchronizowania (EB
    mam jako podstawowy rachunek do obracania pieniędzmi). Faktycznie raz była
    potrzeba wysłania nowego ale w tym nic dziwnego, bo zmieniłem telefon
    (fizycznie - urządzenie, nie nr).

    ...ale ja to może masochistą jestem, bo wszyscy w kółko, ze beee, że się
    nie nadaje, ze pasee a ja uważam za rewelacyjne rozwiązanie :-).

    --
    Pozdrawiam,
    Michał

  • 10. Data: 2009-10-23 10:04:01
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-10-22 21:04, Michał wrote:
> [...]
    >
    > ....ale ja to może masochistą jestem, bo wszyscy w kółko, ze beee, że się
    > nie nadaje, ze pasee a ja uważam za rewelacyjne rozwiązanie :-).

    Potwierdzam, używam intensywnie od ponad pół roku i nawet jak
    zmarnowałem (naciskając w telefonie nie to, co trzeba) jeden kod na
    logowanie - nic się nie stało. Myślę, że jakiś algorytm
    autosynchronizacji jest wbudowany w mechanizm autoryzacji - skoro
    może być dla tokenów sprzętowych to i dla takich nie powinno to byc
    problemem.

    Natomiast co innego mnie wkurza: token nie przyjmuje hasła przy
    wprowadzaniu z klawiatury zewnętrznej (mam SE z klapką). Stwierdza
    od razu, że niedozwolony znak (wiadomo, że z klawiatury zewnętrznej
    wprowadzany znak zmienia się kilka razy - cyfry pojawiają się jako
    ostatnie). Nie narzekałbym, gdyby nie to, że cyfry z klawiatury
    generalnie akceptuje - gdy wprowadza się kod dla funkcji "operacja"
    - więc można, tylko ktoś nie pomyślał.
    Ponadto, żeby wybrać funkcję nie można użyć przycisku select.

    Studenci oprogramowaliby to lepiej...

    witrak()