  • 1. Data: 2010-08-28 11:10:54
    Temat: "Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kazimierz
    Od: Michal <n...@n...org>

    Witam

    Sytuacja dość osobliwa- restauracja Jeff's, Galeria Kazimierz Kraków
    (ul. Podgórska 34 ), płatność kartą ( Alior MasterCard Gold kredytowa )
    za zamówienie... terminal długo myślał po czym wypluł slip "Transakcja
    odrzucona EMV auth failed"... Kelnerka bez chwili zastanowienia
    oświadczyła stanowczo "nie akceptujemy kart chipowych, czy ma Pan kartę
    tylko z paskiem?"... Obśmiałem się i zapłaciłem gotówką.

    Przy drzwiach naklejki z Polcardu + informacja "akceptujemy wyłącznie
    karty kredytowe, nie płatnicze" (kolejny powód do śmiechu- jakaś
    paranoja właściciela o której już rozmawialiśmy kiedyś na grupie)

    Ponieważ problem z kartami chipowymi w tej restauracji utrzymuje się już
    jakieś 1,5- 2 lata, postanowiłem złożyć reklamację na infolinii Aliora.
    Pani ładnie wszystko spisała i otworzyła reklamację (O treści
    podstawowej "odmówiono mi akceptacji karty... ").

    Ktoś z grupy jest bywalcem tej restauracji? Polecam płatność kartą
    chipową a następnie reklamację w banku- może kupą uda się coś zdziałać... :)

    Michał

  • 2. Data: 2010-08-28 11:18:26
    Od: "m1ch4l.j" <m...@g...com>

    On 28 Sie, 13:10, Michal <n...@n...org> wrote:
    > Ktoś z grupy jest bywalcem tej restauracji? Polecam płatność kartą
    > chipową a następnie reklamację w banku- może kupą uda się coś zdziałać... :)

    Nie wiem czy dobrze kojarzę - czy to taka "amerykańska" restauracja?

  • 3. Data: 2010-08-28 11:23:54
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Michal pisze:

    > Przy drzwiach naklejki z Polcardu + informacja "akceptujemy wyłącznie
    > karty kredytowe, nie płatnicze" (kolejny powód do śmiechu- jakaś
    > paranoja właściciela o której już rozmawialiśmy kiedyś na grupie)

    Facet ma całkiem sporą sieć restauracji i we wszystkich jakieś popaprane
    regulacje na temat płatności kartą...

    > Ktoś z grupy jest bywalcem tej restauracji? Polecam płatność kartą
    > chipową a następnie reklamację w banku- może kupą uda się coś
    > zdziałać... :)

    W warszawskim odpowiedniku udało mi się bez problemu zapłacić wypukłą
    debetówką Aliora (z chipem), jak również wypukłym obciążeniowym
    Dinersem. Z kolei płaskiej *kredytowej* Carrefour Visy za nic nie
    chcieli przyjąć. :-)

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2010-08-28 11:34:52
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 28.08.2010 13:18, m1ch4l.j pisze:

    > Nie wiem czy dobrze kojarzę - czy to taka "amerykańska" restauracja?

    Tak, wchodząc w "sektor restauracyjny", pierwszy lokal po prawej stronie.

    Michał

  • 5. Data: 2010-08-28 11:38:12
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 28.08.2010 13:23, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

> [...]
    > debetówką Aliora (z chipem), jak również wypukłym obciążeniowym
    > Dinersem. Z kolei płaskiej *kredytowej* Carrefour Visy za nic nie

    Problem w Krakowie na 99% wynika po prostu z terminala (mają tylko
    jeden!) z popsutym czytnikiem chipów, ot co. A warunek "kredytowości"
    tj, według kelnerki, "wypukłości" sprawdzany jest białkowo ;)

    Infolonia Aliora potwierdziła, że była próba autoryzacji tej transakcji
    ale została odrzucona po stronie terminala. Na przestrzeni ostatniego
    roku płaciłem tam kilkoma różnymi kartami chipowymi i zawsze był ten sam
    problem- tyle, że kredytówka mbanku oraz Citi miały zablokowany PIN
    offline (myslałem, że teraz kredytowa Aliora z odblokowanym zadziała
    spokojnie)...

    Irytujące jest to, że zamiast wymienić terminal obsługa nauczyła się już
    całkiem bez zahamowań wciskać kit, że "nie akceptujemy kart chipowych"...

    Michał

  • 6. Data: 2010-08-28 11:51:53
    Od: "malgosia" <m...@o...pl>

    >Problem w Krakowie na 99% wynika po prostu z terminala (mają tylko

    uważam że łusznie że nie przyjmujo kredytowych bo nie wiadamo czy własciciel
    zapłaci kredyt. Debetowa jest obciongana natychmiast
    to podstawy....
    jk

  • 7. Data: 2010-08-28 11:58:20
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "malgosia" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > uważam że łusznie że nie przyjmujo kredytowych bo nie wiadamo czy
    > własciciel zapłaci kredyt. Debetowa jest obciongana natychmiast
    > to podstawy....
    > jk

    Siema Kolina
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 8. Data: 2010-08-28 11:59:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/28/2010 6:51 AM, malgosia wrote:

    > uważam

    błędnie zresztę

    że łusznie że nie przyjmujo kredytowych bo nie wiadamo czy
    > własciciel zapłaci kredyt.

    a co to knajpiarza obchodzi

    Debetowa jest obciongana natychmiast
    > to podstawy....

    albo tez natychmiast dostaje odmowe, a zarcie juz w brzuchu.

    to juz lepsza kredytowe, o ile facet jeszcze jakis limit dostepny ma.

    Na karcie sie "zmiesci", a kto to potem bedzie spłacal, to nie jego problem.

  • 9. Data: 2010-08-28 13:06:48
    Od: BK <b...@g...com>

    Przeciez dla sprzedawcy rodzaj karty w zakresie rozliczenia na lini
    bank-klient jest bez znaczenia (czy to kredyt, czy limit w rachunku,
    czy srodki wlasne klienta) moze miec znaczenie jedynie w kontekscie
    prowizji gdy sa rozne za rozne rodzaje kart.

    Jednak w przypadku tych konkretnych knajp wiadomo jedno - na 101% jest
    to po prostu bzdura i wymysl wlasciciela bez bezposredniego
    uzasadnienia ekonomicznego - bo przyjmuja i debetowki, i kredytowki -
    byle karta byla wypukla.

  • 10. Data: 2010-08-28 13:14:38
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    BK pisze:
> [...]
    > to po prostu bzdura i wymysl wlasciciela bez bezposredniego
    > uzasadnienia ekonomicznego - bo przyjmuja i debetowki, i kredytowki -

    ...a nie przyjmują płaskich, niezależnie czy są debetowe, czy
    kredytowe... :-)

    --
    MiCHA