  • 1. Data: 2008-10-30 08:21:44
    Temat: Niech ktos mi wylumaczy jak postawje kurs walutowy?
    Od: jasio <s...@k...pl>

    Np. taki chf/pln... kto go liczy? na jakiej podstawie się go oblicza?
    Ciekawi mnie to bardzo.

  • 2. Data: 2008-10-30 08:40:11
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "jasio" <s...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Np. taki chf/pln... kto go liczy? na jakiej podstawie się go oblicza?
    > Ciekawi mnie to bardzo.

    Ceny ustalane są na rynku międzybankowym, przez NBP, itp.

  • 3. Data: 2008-10-30 08:53:59
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Np. taki chf/pln... kto go liczy? na jakiej podstawie się go oblicza?
    > Ciekawi mnie to bardzo.

    jak to na rynku, decyduje popyt i podaż ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-10-30 08:58:07
    Od: jasio <s...@k...pl>

    Robert Wicik pisze:
    > Użytkownik "jasio" <s...@k...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ceny ustalane są na rynku międzybankowym, przez NBP, itp.

    No OK, ale jak?

  • 5. Data: 2008-10-30 10:17:50
    Od: -Dorota- <d...@N...pl>

    jasio <s...@k...pl> wrote:

    > No OK, ale jak?

    Nie wiem, czy to jest najbardziej aktualna wersja rozporządzenia,
    ale poczytaj sobie tutaj:
    http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=1
    67174
    - to odnośnie kursu NBP.

    Co do kursów banków, to jak napisali przedpiścy, generalnie reguluje
    to rynek (plus jakieś wewnętrzne procedury banków, np. wyliczają
    sobie kurs na podstawie kursów ogłoszonych przez kilka innych
    /największych?/ banków).

    --
    Pozdrawiam,
    Dorota

  • 6. Data: 2008-10-30 10:20:14
    Od: "Filip Sielimowicz" <s...@w...pl>

    Użytkownik "jasio" <s...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Np. taki chf/pln... kto go liczy? na jakiej podstawie się go oblicza?
    > Ciekawi mnie to bardzo.
    W przyblizeniu: to 'cena z ostatniej transakcji'. Na rynku międzybankowym
    leżą różne oferty i cały czas ktoś coś oferuje (podaje cenę), ktoś coś chce
    kupić(też podaje cenę)
    i ktoś się z kimś 'dogaduje' i dokonują transakcję.

  • 7. Data: 2008-10-30 13:29:20
    Od: KubaS <s...@g...com>

    wiadomościnews:geblbu$lne$1@node1.news.atman.pl...> Np. taki chf/pln... kto go liczy?
> [...]
    > kupić(też podaje cenę)
    > i ktoś się z kimś 'dogaduje' i dokonują transakcję.

    TWygląda to tak
    Dealer z banku a dzwoni do banku b i prosi o x waluty
    Bank b mówi że sprzeda to za cenę y

    Bank a kupuje po cenie y i wpisuje do systemu Reutersa iż kupił po
    cenie y
    i to jest aktualny kurs rynku międzybankowego w danym momencie.

    Kurs NBP
    Panie sekretarki z NBP dzwonią do dealerów z głównych banków i pytają
    się po jakiej cenie zawarli tranzakcję
    średnia z odpowiedzi to kurs NBP

    Kurs CHF/PLN - jest tzw kursem krzyżowym
    to jest cena eur/pln : eur/chf

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 8. Data: 2008-10-31 18:38:10
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Kurs ustala rynek.
    Z tego co zauważyłem kurs ustalony w danym dniu przez NBP jest mniej więcej
    równy notowaniom na Foreksie z tego dnia o około 10:30.

    Notowania ciągłe foreksu masz np na:
    http://www.money.pl/pieniadze/forex/waluty/forex,CHF
    PLN.html
    NBP ustala mniej więcej tyle co kupno (BID) o 10:30.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek