  • 1. Data: 2008-04-23 05:25:49
    Temat: Niecne praktyki Polbanku z kredytami hipotecznymi
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Poszedłem sobie do Polbanku sprawdzic warunki kredytów hipotecznych. Bardzo
    piękne z dwoma wyjątkami:

    1. Na prośbę o podanie rzeczywistej stopy oprocentowania otrzymałem
    odpowiedź że zobaczę ją dopiero w momencie podpisywania umowy (!!!), a na
    moje nalegania, po kontakcie z centalą do powyższego doszła informacja że
    Polbank nie podaje tej stopy, bo inne banki wymagają ubezpieczeń i
    dodatkowych opłat, a Polbank nie.
    Tajemnica ???

    2. Na moje pytanie co to jest "poduszka" dostałem odpowiedź, że to ZA DARMO
    i NIEOPROCENTOWANE dodane pieniądze do kredytu.
    Za pomocą kalkulatora i kilku bardzo prostych działań arytmetycznych
    wykazałem, że darmowa poduszka powietrzna:
    a) kosztuje
    b) jej oprocentowanie jest o wiele większe niż oprocentowanie
    kredytu.

    I wtedy się dowiedziałem, że co prawda poduszka jest za darmo, ale marża
    takiego kredytu jest sporo wyższa.

    3. Podobno ostatnio wzrosła marża kredytów hipotecznych Polbanku o 0,25 %

    Wniosek: Polbank kręci i ma swoich klientów za analfabetów, polecam
    ostrożność i kilkukrotne weryfikowanie tego co mówią jego pracownicy. Jak
    zresztą należy czynić w przypadku wszystkich banków.

    pozdrawiam,

    MichalL

  • 2. Data: 2008-04-23 19:57:49
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > moje nalegania, po kontakcie z centalą do powyższego doszła informacja że
    > Polbank nie podaje tej stopy, bo inne banki wymagają ubezpieczeń i
    Żadna tajemnica, RRSO obowiązuje TYLKO w przypadku kredytu konsumenckiego.
    Pracownicy banku wykazali się niekompetencją. Mogli powiedzieć, że nie mają
    obowiązku podać tego
    parametru i byłoby po sprawie...

> [...]
    > i NIEOPROCENTOWANE dodane pieniądze do kredytu.
    > I wtedy się dowiedziałem, że co prawda poduszka jest za darmo, ale marża
    no właśnie, ale chyba ameryki nie odkryłeś, banki nie dają niczego za
    darmo...

    > 3. Podobno ostatnio wzrosła marża kredytów hipotecznych Polbanku o 0,25 %
    podobno?
    równiez w polbanku oprocentowanie sklada sie z czesci bazowej (WIBOR lub
    LIBOR) + marży banku,
    jeżeli WIBOR wzrósł o 0,25 p.p. to oprocentowanie kredytu również...

    > Wniosek: Polbank kręci i ma swoich klientów za analfabetów, polecam
    > ostrożność i kilkukrotne weryfikowanie tego co mówią jego pracownicy. Jak
    > zresztą należy czynić w przypadku wszystkich banków.
    dokładnie, czujnym należy być zawsze!

    też chciałem zaciągnąć kredyt hipo w ww. banku, ale wszystko tak dlugo
    trwalo, ze sobie odpuscilem...
    zadzwonili do mnie z banku (po 2 miesiacach od zlozenia wniosku) i kolo
    chcial sie umowic na wycene, tylko
    ze wtedy mialem juz kredyt z innego banku i bylo po sprawie...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-04-26 09:20:59
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "RobertS" <b...@p...pl> wrote in message

    > podobno?
    > równiez w polbanku oprocentowanie sklada sie z czesci bazowej (WIBOR lub
    > LIBOR) + marży banku,
    > jeżeli WIBOR wzrósł o 0,25 p.p. to oprocentowanie kredytu również...

    Napisałem wzrosła MARŻA nie oprocentowanie. Poczytaj sobie czym się różnią,
    a potem ewentualnie się wymądrzaj.

    MichalL