  • 1. Data: 2010-06-02 12:17:51
    Temat: Niedowartościowane i tanie, ale...
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    No dobra. Wiemy już że zdaniem wielu na grupie, nie warto kupować
    niedowartościowanych akcji tylko dlatego, że są niedowartościowane.

    Dorzucę nowy czynnik: dywidenda.

    Kupowanie niedowartościowanych (C/Z, C/K) akcji, które rokrocznie wypłacają
    dużą D/C dywidendę.
    Z tego punktu widzenia im kurs bardziej spada, tym lepiej.
    Przecież lepiej żeby akcje dające 1 zł dywidendy co roku kosztowały 5 zł,
    niż 20 zł?

    PS Ja tu chyba jakiś nienormalny jestem uważając że firmy działają dla
    zysku, który jest wypłacany dla właścicieli? Powinienem się leczyć? Są
    jakieś szanse na wyleczenie?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2010-06-02 13:07:21
    Temat: Re: Niedowartościowane i tanie, ale...
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > PS Ja tu chyba jakiś nienormalny jestem uważając że firmy działają dla
    > zysku, który jest wypłacany dla właścicieli? Powinienem się leczyć? Są

    Jeśli masz PEWNOŚĆ co do dywidendy w przyszłości, procentowej od
    początkowego kapitału włożonego w akcje, i kupujesz je dla tejże - to co Cie
    w ogóle obchodzi cena akcji?

  • 3. Data: 2010-06-02 13:59:39
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "skippy" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
    > Jeśli masz PEWNOŚĆ co do dywidendy w przyszłości, procentowej od
    > początkowego kapitału włożonego w akcje, i kupujesz je dla tejże - to co
    > Cie w ogóle obchodzi cena akcji?

    Analogicznie jeżeli masz pewność co do wyższego kursu w przyszłości i
    kupujesz go dla niego, to co Cię w ogóle obchodzi cena akcji?

    Hehe, pewność...

  • 4. Data: 2010-06-02 14:32:29
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > PS Ja tu chyba jakiś nienormalny jestem uważając że firmy działają dla
    > zysku, który jest wypłacany dla właścicieli? Powinienem się leczyć? Są
    > jakieś szanse na wyleczenie?

    Dywidenda z punktu widzenia inwestora średnioterminowego nie ma sensu. Akcje
    tracą tyle samo na wartości, a podatek trzeba zapłacić.

  • 5. Data: 2010-06-02 14:54:15
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> napisał w wiadomości

    > Dywidenda z punktu widzenia inwestora średnioterminowego nie ma sensu.
    > Akcje
    > tracą tyle samo na wartości, a podatek trzeba zapłacić.

    Aha. To tutaj są sami średnioterminowi i daytrayderzy? Wow. Szacunek...
    Tylko skąd te coroczne pytania o rozliczenie straty na PIT?
    :-DDD

  • 6. Data: 2010-06-02 14:56:31
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > Aha. To tutaj są sami średnioterminowi i daytrayderzy? Wow. Szacunek...
    > Tylko skąd te coroczne pytania o rozliczenie straty na PIT?
    > :-DDD

    No długoterminowi to chyba są jednak na plusie, bo giełda dość wysoko.

  • 7. Data: 2010-06-02 15:16:40
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    > Użytkownik "skippy" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
    >
    > Analogicznie jeżeli masz pewność co do wyższego kursu w przyszłości i
    > kupujesz go dla niego, to co Cię w ogóle obchodzi cena akcji?

    Nie analogicznie bo w takim przypadku stosuje się SL, ponieważ pewności co
    do kursu nie ma.
    Tu Cię co najwyżej zaskoczy luka dzienna.

    W zakresie dywidendy wchodzisz na inny poziom dealu i ryzykujesz lukę
    roczną.

  • 8. Data: 2010-06-02 15:49:40
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

  • 9. Data: 2010-06-03 06:53:11
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Nie analogicznie bo w takim przypadku stosuje się SL, ponieważ pewności co
    > do kursu nie ma.

    SL na mało płynnych spółkach = pewna strata.

    > Tu Cię co najwyżej zaskoczy luka dzienna.
    >
    > W zakresie dywidendy wchodzisz na inny poziom dealu i ryzykujesz lukę
    > roczną.

    Mógłbyś pokazać takie przykłady dla spółek wypłacających dywidendę >5% co
    najmniej dwa razy przez ostatnie 5 lat?

  • 10. Data: 2010-06-03 07:05:01
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    > Użytkownik "skippy" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
    >
    > SL na mało płynnych spółkach = pewna strata.

    > Mógłbyś pokazać takie przykłady dla spółek wypłacających dywidendę >5% co
    > najmniej dwa razy przez ostatnie 5 lat?

    Fajna dyskusja.
    Jej efektem jest że zadałeś mi pytanie, które powinno być skierowane do
    Ciebie.
    Ale żeś zakręcił, gratki:)))