-
1. Data: 2004-07-05 14:10:13
Temat: Nordea Solo - porażka
Od: "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>
Witam!
Jestem klientem byłego LG Petro, którego wchłonęła Nordea. Niestety - ten bank
to porażka.
Sytem Solo to jakaś proteza - coś rozpoczęto i nigdy nie dokończono.
Funkcjonalność tego cudu myśli informatycznej i bankowej jest mierna.
Oto przykłady:
1) Przelewy z datą przyszłą i przerwy techniczne
Nie wiedzieć czemu w opcji "polecenie przelewu" nie ma rubryki na wpisanie
daty - po prostu przelewy można robić tylko z datą bieżącą.
Jeśli ktoś chce ustawić przelew z datą przyszłą, może to zrobić (jeśli wie)
ustawiając zlecenie stałe z tym samym terminem początkowym i końcowym
realizacji (ciekawe rozwiązanie - nieprawdaż?). To wszystko jest jeszcze
błahostką - problem zaczyna się wtedy, gdy chcecie to jednorazowe "zlecenie
stałe" zdefiniować np. o godz. 23. Wtedy okazuje się, że "trwa przerwa
echniczna" i "nie można wykonywać operacji aktywnych". Od jakiegoś czasu jest
wyjaśnienie w helpie, co należy rozumieć przez "operacje aktywne". Nie ma
natomiast informacji w jakich godzinach są te przerwy (z doświadczenia wynika,
że w zasadzie codziennie między 22 a 6). Inna ciekawostka bardzo ułatwiająca
racę w systemie Nordeasolo, to niemożność zdefiniowania "zlecenia stałego" w
dniu wolnym na najbliższy dzień roboczy, np. w niedzielę nie można zdefiniować
na poniedziałek, bo system twierdzi, że podana data jest nieprawidłowa
(rzekomo musi być w przedziale od wtorku)... Krótko mówiąc - nie można w
niedzielę (nawet przed przerwą techniczną) ustanowić polecenia przelewu z datą
poniedziałkową :/
2) Kredyt hipoteczny - internetowa obsługa spłat
Ogromną zaletą LG była możliwość internetowej obsługi rachunku kredytowego.
Mam kredyt hipoteczny w USD z ratami malejącymi. W systemie LG miałem wgląd on-
line do salda rachunku i wiedziałem w każdej chwili ile wynosi najbliższa rata
w USD. Dodatkowo bezproblemowo mogłem dokonywać spłat, gdyż system był tak
skonstruowany, że podawałem kwotę w USD i automatycznie przeliczała się ona po
bieżącym kursie na PLN, więc nawet nie musiałem szukać tabeli kursów itp. W
NordeaSolo jest czarna dziura - nie mam żadnych danych o kredycie :-( Zdarzyła
mi się sytuacja taka, że zalogowałem się w dniu zapadalności raty, z niemałym
trudem wyszukałem dane o kursie $, przeliczyłem na kalkulatorze i
zrealizowałem przelew na taką kwotę w USD, jaka wynikała z ostatniego aneksu
do umowy kredytu. Następnego dnia dzwoni pani z oddziału i mówi mi, że
niestety przelałem za mało. Okazało się, że ok. 10 dni wcześniej zmieniono
oprocentowanie. Nikt mnie o tym nie powiadomił pisemnie, telefonicznie, na
stronach www nie ma w ogóle informacji na ten temat. Przelałem brakującą
niewielką kwotę, ale zastrzegłem, że mają ją zaksięgować tak, jakbym zapłacił
w terminie (bez karnych odsetek), bo nie poczuwam się do winy. I tak się
stało. Ponieważ system Solo nadal nie działa jak należy (nie ma informacji o
kredytach), złożyłem więc zlecenie stałe obsługi tego kredytu przez
pracowników oddziału Nordea. Uważam jednak, że nastąpiła zamiana przysłowiowej
siekierki na kijek - bo system LG był znacznie funkcjonalniejszy...
A generalnie zauważyłem nastawienie na to, że klienci będą wpłacali jakieś
okrągłe kwoty w PLN, nieco wyższe niż niezbędne. A taki ktoś jak ja, kto chce
mieć porządek i spłacać kredyt dokładnie zgodnie z harmonogramem jest dla nich
dziwny.
3) Powiadomienia SMS
Jakiś czas temu uruchomiono powiadomienia SMS o niektórych operacjach. Moim
zdaniem jest to zupełny niewypał. Ok. godz. 8 rano przychodzi SMS z
informacją, że "wykonano przelew na kwotę>200 PLN" - żadnych szczegółów...
Przecież w tym samym SMSie mogłyby być konkrety (tak jak np. w Inteligo). Brak
też możliwości otrzymywania SMSów z powiadomieniami o przelewach na mniejsze
kwoty. SMSy przychodzą o stałej porze (ok. godz. 8 rano), a więc najczęściej
jest to odtwarzanie faktów z poprzedniego dnia!
4) Poziom "indywidualnych doradców"
Przy pomocy wewnętrznego systemu @ można zgłaszać swoje problemy i uwagi
obsłudze. Niestety - poziom personelu jest żenujący - proszę zobaczyć jeden z
takich @: http://rotfl.lhs.pl/Petka/nordea.jpg
Odpowiedzi udzielane przez nich (zarówno @ jak i telefonicznie) najczęściej
nie wnoszą nic do sprawy - "będzie to uwzględnione w
przyszłości", "informatycy nad tym pracują" itp. Prośby o zamieszczenie np.
jawnej informacji o tym, w jakich godzinach są "przerwy techniczne" są
ignorowane.
W jednym z postów na tej liście ktoś słusznie zauważył, że personel
w
"marmurowych" oddziałach LG był sympatyczny i raczej dobrze zorientowany. Po
fuzji z Nordeą widzę, że nawet pracownicy odczuwają zmianę na niekorzyść i
męczą się z Solo :/
5) Infolinia operacyjna
Niestety - funkcjonuje także tylko w określonych dniach i godzinach (chodzi mi
nie o serwis automatyczny, lecz o kontakt z operatorem). Myślę, że poważny
bank powinien jednak zatrudniać kogoś całodobowo. No ale może mam za wysokie
wymagania ;-)
6) Wpadka z "przesyłką startową"
Na przesyłkę startową do Nordea Solo czekałem 2 miesiące (tak!). Nawalił
badziewiasty "Mastelink" ale Nordea nie potrafiła skutecznie u nich
interweniować:/ Moje interwencje w Masterlinku przypominały filmy Barei
(korespondencja z jakimś kierownikiem marketingu):
Ja: Nie otrzymałem przesyłki (moje dane, nadawca: Nordea)
Masterlink: Proszę podać numer przesyłki.
Ja: Nie mam numeru przesyłki, bo jestem odbiorcą.
Masterlink: To skąd my mamy wiedzieć, że pan na pewno jest odbiorcą?
Ja: A po co miałbym się pytać o cudzą przesyłkę?
(...)
W końcu po 2 miesiącach dostałem przesyłkę. Jak poznałem jej numer, to
zajrzałem sobie do systemu lokalizacji przesyłek na www Masterlinka. Okazało
się, że przesyłka była w moim oddziale Masterlinka następnego dnia, a potem
przekładano ją codziennie z magazynu do sortowni i vice versa (łacznie ok.
70x). Ręce opadają :-(
Masterlink do niczego się nie poczuwał. Roszczenia może zgłaszać nadawca, albo
odbiorca jeżeli ma cesję praw. No jakoś nie bardzo wyobrażałem sobie
załatwienie cesji praw Nordei, szczególnie w okresie reklamacyjnym 7 dni... :/
A przecież to ja poniosłem szkodę, bo przez 2 miesiące nie miałem karty
bankomatowej.
Reasumując: raczej nie polecam zakładania konta w Nordei (ani korzystania z
usług Masterlink). Ja wycofam się z chwilą wprowadzenia opłat dla klientów d.
LG (na razie - w promocji - do końca roku nadal gratis). No chyba, że coś się
wreszcie zmieni na lepsze...
A jakie są Wasze doświadczenia i opinie na temat Nordea Solo?
Pozdr.
--
============= P o l N E W S ==============
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
-
2. Data: 2004-07-05 17:03:31
Temat: Re: Nordea Solo - porażka
Od: Miernik <m...@c...pl>
Hubert123 <h...@b...poczty.pl> wrote:
> Witam!
>
> Jestem klientem byłego LG Petro, którego wchłonęła Nordea. Niestety - ten bank
> to porażka.
> Sytem Solo to jakaś proteza - coś rozpoczęto i nigdy nie dokończono.
> Funkcjonalność tego cudu myśli informatycznej i bankowej jest mierna.
Ale i tak lepsza niż byłego LG, miałem konto LG, to żygać mi się
chciało, nic nie działało właściwie, przeładowane jakimś ciężkimi i
nieporawnymi skryptami, waliło mi się to tak że może ze dwa razy się
zalogowałem. A gdy przyszła Nordea, to w porównaniu z tamtym system
miód - mogę pod tekstowym ELinksem używać, jak Inteligo! No i używam
sobie.
> 3) Powiadomienia SMS
Inteligo rulez, w żadnym innym banku nie ma użytecznych powiadomień.
>
> 4) Poziom "indywidualnych doradców"
>
> Przy pomocy wewnętrznego systemu @ można zgłaszać swoje problemy i uwagi
> obsłudze. Niestety - poziom personelu jest żenujący - proszę zobaczyć jeden z
> takich @: http://rotfl.lhs.pl/Petka/nordea.jpg
> Odpowiedzi udzielane przez nich (zarówno @ jak i telefonicznie) najczęściej
> nie wnoszą nic do sprawy - "będzie to uwzględnione w
> przyszłości", "informatycy nad tym pracują" itp. Prośby o zamieszczenie np.
> jawnej informacji o tym, w jakich godzinach są "przerwy techniczne" są
> ignorowane.
A mnie odpisali dokładnie i konkretnie, i umieściłem to na stronie:
http://www.miernik.ctnet.pl/money/bank_acc_param-pl.
po.php
Patrz w kolumnie internal_online.
I w ogóle pisałem maile do prawie wszystkich banków, i poziom Nordea
jest powiedzmy w górnych 20% użyteczności odpowiedzi.
> 5) Infolinia operacyjna
>
> Niestety - funkcjonuje także tylko w określonych dniach i godzinach (chodzi mi
> nie o serwis automatyczny, lecz o kontakt z operatorem). Myślę, że poważny
> bank powinien jednak zatrudniać kogoś całodobowo. No ale może mam za wysokie
> wymagania ;-)
A po co w ogóle dzwonić do banku?
Można maila napisać - taniej i przynajmniej ma się na piśmie.
> A jakie są Wasze doświadczenia i opinie na temat Nordea Solo?
Znajdźmy najlepsze banki w polsce metodą eliminacji.
Bedę po kolei wykreślać banki które mają niedopuszczalne wady, takie
że można je od razu skreślić.
Fortis - system internetowy niezgodny ze standardami, zakłada że pod
systemem operacyjnym jest coś takiego jak stacja dysków A:, trzeba
strasznie nakombinować by pod systemem operacyjnym gdzie tego nie ma
odpalić. Poza tym http://osiolki.net/osiolek/fortisbank
SKREŚLONY.
KredytBank - http://osiolki.net/osiolek/kb24
SKREŚLONY
Citibank - logowanie jednym hasłem - jakiś dowcip
SKREŚLONY
Lukas Bank - karta nie jest online względem rachunku, brak 3 sesji
wychodzącej ELIXIR, saldo trzeba sobie odświeżać guzikiem
SKREŚLONY
ING - przez internet tylko 1 sesja ELIXIR, 3 sesja księgowana
następnego dnia rano dopiero, przelewy wewnętrzne tylko pon-pt 8-19
SKREŚLONY
Pekao - na 1 sesję trzeba wysyłać poprzedniego dnia, 3 przychodząca
księgowana następnego rano, PINu karty nie można zmienić
SKREŚLONY
Millennium - logowanie tylko 2 hasłami, wciąż mało bezpieczne,
system blokuje przeglądarki po User-Agencie
http://osiolki.net/osiolek/millenet
SKREŚLONY
VW Bank - karta nieonline względem rachunku
SKREŚLONY
DB PBC - przelewy wewnętrzne tylko co godzinę i tylko w dni powsz 8-18
SKREŚLONY
Co nam zostaje:
Investbank - nic nie wiem
Raiffaisen - przelewy też jak w Pekao, o karcie nie wiem, może jako tako
BPH - tak sobie przelewy wewnętrzne chodzą tylko 5 dni w tyg, a w Nordei 7
BZWBK - podobnie jak w Nordei ale 2 razy drożej, nie wiem jak przelewy wew
Integrum - PINu do karty nie idzie zmienić
Co zostaje na końcu:
Inteligo, Nordea, Multibank, mBank
Najlepszym bankiem w polsce jest Inteligo ze względu na
niewyeliminowanie z powodów wyżej, natychmiastowe SMSy, oraz
bezprzecznie najbardziej fukncjonalny a jednocześnie przyjemny i lekki
w obsłudze interface www, w żadnym banku nie ma tylu opcji naraz -
dowolna ilość subkont i kart, zmiana PIN do kart przez WWW, anulowanie
przelewu możliwe aż do godziny jego wysłania do KIR, jedyny bank gdzie
można mieć nielimitowane wypłaty gotówkowe z karty, itd długo by
wymieniać.
Na drugim miejscu bym umieścił Multibank i Nordea za obsługę konta
walutowych, tanie przelewy walutowe, i brak wyżej wymienionych wad
No i w dalszej kolejności mBank.
A dalej wszystkie inne.
--
Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
http://www.miernik.ctnet.pl/ GPG:0xABC292D1
iernik.ctnet.pl/ GPG:0xABC292D1
-
3. Data: 2004-07-05 18:29:17
Temat: Re: Nordea Solo - porażka
Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>
Witam.
> Najlepszym bankiem w polsce jest Inteligo ze względu na
;)))))))
A nie zapomniałeś dodać "według mnie?" ;))
> niewyeliminowanie z powodów wyżej, natychmiastowe SMSy, oraz
> bezprzecznie najbardziej fukncjonalny a jednocześnie przyjemny i lekki
> w obsłudze interface www, w żadnym banku nie ma tylu opcji naraz -
> dowolna ilość subkont i kart, zmiana PIN do kart przez WWW, anulowanie
> przelewu możliwe aż do godziny jego wysłania do KIR, jedyny bank gdzie
> można mieć nielimitowane wypłaty gotówkowe z karty, itd długo by
> wymieniać.
Mnie na przykład nie interesują: zmiana PINu, subkonta czy anulowanie
przelewów. Limit wypłat w mBanku dla mnie również wystarczający. Natomiast
skreśliłbym Inteligo za płatne przelewy i brak "prawdziwych " zleceń stałych
(a może są?).
Pozdrawiam,
Maciej Loret
GG 9304589
-
4. Data: 2004-07-05 18:36:31
Temat: Re: Nordea Solo - porażka
Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>
Mon, 5 Jul 2004 20:29:17 +0200, w <ccc6mb$m2o$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Maciej
Loret" <m...@p...pl> napisał(-a):
> Mnie na przykład nie interesują: zmiana PINu, subkonta czy anulowanie
> przelewów.
_Potencjalnie_ nie interesuje. Bo może okazać się przydatne.
> Limit wypłat w mBanku dla mnie również wystarczający. Natomiast
> skreśliłbym Inteligo za płatne przelewy i brak "prawdziwych " zleceń stałych
> (a może są?).
A w mBanku to są bezpłatne, tak? :)
-
5. Data: 2004-07-05 18:46:12
Temat: Re: Nordea Solo - porażka
Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>
Witam.
>> Mnie na przykład nie interesują: zmiana PINu, subkonta czy anulowanie
>> przelewów.
>_Potencjalnie_ nie interesuje. Bo może okazać się przydatne.
Wiele rzeczy może być przydatne...
>> Limit wypłat w mBanku dla mnie również wystarczający. Natomiast
>> skreśliłbym Inteligo za płatne przelewy i brak "prawdziwych " zleceń
stałych
>> (a może są?).
>A w mBanku to są bezpłatne, tak? :)
Nie. Ale z mBanku do PekaoSA, to ja mogę dosyć łatwo przelać bezpłatnie i
online (prawie) ;)
Pozdrawiam,
Maciej Loret
GG 9304589
-
6. Data: 2004-07-05 19:35:28
Temat: Re: Nordea Solo - pora??ka
Od: Miernik <m...@c...pl>
Maciej Loret <m...@p...pl> wrote:
> Miernik <m...@c...pl> wrote:
> >
> > Najlepszym bankiem w polsce jest Inteligo ze wzgl??du na
>
> ;)))))))
> A nie zapomniałeś doda?? "według mnie?" ;))
A ktoś twierdzi inaczej?
Jakieś argumenty?
Nie powiedziałem najtańszy przecież. Ale drogi też nie jest, a
współczynnik jakości do ceny ma na pewno najlepszy.
Mogę ewentualnie dodać "do prowadzenia ROR" bo nie brałem pod uwagę
produktów kredytowych bo z nich nie korzystam.
> Natomiast skre??li??bym Inteligo za p??atne przelewy
Za jakość się płaci.
> i brak "prawdziwych " zlece?? sta??ych (a mo??e s???).
Ustalasz nowe zlecenie stałe.
Stałe zlecenia ułatwiają regularne opłacanie rachunków, których kwota i data nie
zmieniają się, np.: czynsz, abonament telewizyjny czy raty kredytu. Zaplanowane
stałe zlecenia są prezentowane na liście przelewów oczekujących.
Z rachunku [ROR || 46,74____] ? wymagane
___ _________ ____________________ ?
Numer rachunku odbiorcy wymagane
[ o ] Pobierz dane z listy odbiorców
Imię i nazwisko (nazwa) ____________________________________ wymagane
odbiorcy
____________________________________
Adres odbiorcy ____________________________________
____________________________________
Tytuł zlecenia ____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Kwota ________ , 00_ Waluta [PLN] wymagane
Data pierwszego wykonania [2004] [07] [05]
zlecenia
Częstotliwość wykonywania Co 1__ wymagane
zlecenia [???????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????
????????????????????
Jeśli nie chcesz określić dat??? dzień ???ędzie je
realizował z określoną przez ??? miesiąc (na wskazany wcześniej dzień) ???dy usuniesz
to
zlecenie z listy przelewów oc??? miesiąc (ostatniego dnia) ???
Data końca zlecenia (??? tydzień ??? wymagane
(???????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????
????????????????????
[ OK ] [ Anuluj ] Wyczyść
Konto Inteligo jest prowadzone przez PKO Bank Polski
--
Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
http://www.miernik.ctnet.pl/ GPG:0xABC292D1
-
7. Data: 2004-07-05 19:47:48
Temat: Re: Nordea Solo - pora??ka
Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>
Witam.
> A ktoś twierdzi inaczej?
Gdzieś to umieściłeś w swoim poście?
> Nie powiedziałem najtańszy przecież. Ale drogi też nie jest, a
> współczynnik jakości do ceny ma na pewno najlepszy.
Rzecz względna.
> Mogę ewentualnie dodać "do prowadzenia ROR" bo nie brałem pod uwagę
> produktów kredytowych bo z nich nie korzystam.
Ja też. Kredyty są tak drogie, że wolę pożyczyć od kogoś znajomego na 10%
rocznie - on ma niezłą lokatę a ja kredyt;))
> > Natomiast skre??li??bym Inteligo za p??atne przelewy
>
> Za jakość się płaci.
Jak napisałem coś takiego o PekaoSA, to mnie tu mało nie zlinczowali ;))
> > i brak "prawdziwych " zlece?? sta??ych (a mo??e s???).
>
> Ustalasz nowe zlecenie stałe.
To co opisałeś niżej, a ja wyciąłem to masz w każdym (chyba) banku. Ja
pisałem o zleceniach, w których "nie znasz dnia ni godziny". Możesz wyjechać
na rok z kraju i jeśli będziesz miał środki na koncie, to niczym więcej się
nie martwisz ;) Ja właśnie za to + nieźle rozmieszczone bankomaty płacę
PekaoSA. Jeśli te zlecenia stałe znikną, to się chyba pożegnamy ;))
Pozdrawiam,
Maciej Loret
GG 9304589
-
8. Data: 2004-07-05 21:43:32
Temat: Re: Nordea Solo - pora??ka
Od: Miernik <m...@c...pl>
Maciej Loret <m...@p...pl> wrote:
>
> To co opisa??e?? ni??ej, a ja wyci????em to masz w ka??dym (chyba) banku. Ja
> pisa??em o zleceniach, w których "nie znasz dnia ni godziny". Mo??esz wyjecha??
> na rok z kraju i je??li b??dziesz mia?? ??rodki na koncie, to niczym wi??cej si??
> nie martwisz ;) Ja w??a??nie za to + nie??le rozmieszczone bankomaty p??ac??
> PekaoSA. Je??li te zlecenia sta??e znikn??, to si?? chyba po??egnamy ;))
Ty mówisz o poleceniu zapłaty?
To jest w Inteligo też. Jak i w każdym banku chyba.
--
Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
http://www.miernik.ctnet.pl/ GPG:0xABC292D1
-
9. Data: 2004-07-06 05:03:00
Temat: Re: Nordea Solo - pora??ka
Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>
Witam.
> Ty mówisz o poleceniu zapłaty?
Nie.
Pozdrawiam,
Maciej Loret
GG 9304589
-
10. Data: 2004-07-06 06:14:40
Temat: Re: Nordea Solo - pora??ka
Od: Jarek Dukat <p...@s...xx>
Miernik wrote:
>
> Konto Inteligo jest prowadzone przez PKO Bank Polski
No wlasnie.... SKRESLONY :)
Pozdr.
JD