  • 1. Data: 2009-09-24 07:25:31
    Temat: Nowa seria sciem HSBC
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/HSBC-Polska-przechod
    zi-do-ofensywy-2022038.html
    "Bank HSBC deklaruje: Polska to dla nas jeden z kluczowych rynków. Bank
    zamierza w ciągu najbliższych trzech lat zdobyć 150 tys. klientów bankowości
    indywidualnej."

    Co to za bzdura? Gdzie ma być obsługiwane 150 tysięcy osób. W sześciu
    oddziałach HSBC Premier?

  • 2. Data: 2009-09-24 07:48:35
    Temat: Re: Nowa seria sciem HSBC
    Od: BK <b...@g...com>

    On Sep 24, 9:25 am, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
> [...]
    > indywidualnej."
    >
    > Co to za bzdura? Gdzie ma być obsługiwane 150 tysięcy osób. W sześciu

    Przez ostatnie 2 lata HSBC Premier zdobylo w polsce 5000 klientow.
    Plan na nastepne 3 lata to zdobycie kolejnych 150 000 klientow. Czy to
    trzeba komentowac? :) Wlasnie sprzedali z 500 000 klientow, z ktorych
    czesc pewnie by sie lapala do Premier [np. klienci Ikei] tylko po to,
    zeby teraz oglosic, ze chca 150 000 :)

  • 3. Data: 2009-09-24 09:59:19
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 24 Wrz, 03:25, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
> [...]
    > indywidualnej."
    >
    > Co to za bzdura? Gdzie ma być obsługiwane 150 tysięcy osób. W sześciu

    Bo, jak wiadomo powszechnie, oddzialy to podstawa dzialalnosci kazdego
    banku? A im ich wiecej, tym lepiej? :D

    HSBC to rowniez m.in. firstdirect. Doksztalcic mozna sie na ponizszej
    stronie:

    http://www.firstdirect.com/index.html

    Osobiscie nie mialbym nic przeciwko alternatywnej wersji mBanku -- z
    obsluga klienta z prawdziwego zdarzenia.

  • 4. Data: 2009-09-24 15:47:13
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    m.googlegroups.com...

    > Bo, jak wiadomo powszechnie, oddzialy to podstawa dzialalnosci kazdego
    > banku? A im ich wiecej, tym lepiej? :D
    >
    > Osobiscie nie mialbym nic przeciwko alternatywnej wersji mBanku -- z
    > obsluga klienta z prawdziwego zdarzenia.

    Być może nie znasz dostatecznie dobrze polskiego rynku.

    Tutaj nie może być za bardzo mowy o p/b bez obsługi w oddziałach (o ile w
    ogóle jest to możliwe gdziekolwiek).

    Nie oszukujmy się, to kolejna ściema HSBC. Taka sama jakie serwuje na tym
    naszym zadupiu już od lat.

  • 5. Data: 2009-09-24 16:41:15
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 24 Wrz, 11:47, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > Być może nie znasz dostatecznie dobrze polskiego rynku.
    >
    > Tutaj nie może być za bardzo mowy o p/b bez obsługi w oddziałach (o ile w
    > ogóle jest to możliwe gdziekolwiek).

    Byc moze nie znam. Ale to zdaje sie w Polsce mBank trzymal sie
    koncepcji bezoddzialowej - i to przez ladnych pare lat? I dzialalo?

    Tak, bankowosc bez oddzialow jest jak najbardziej mozliwa. ING Direct
    w Stanach i HSBC firstdirect w UK to pierwsze z brzegu przyklady.

    Z ciekawosci: dlaczego uwazasz, ze w Polsce nie?

  • 6. Data: 2009-09-24 16:54:37
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    l.googlegroups.com...

    > Byc moze nie znam. Ale to zdaje sie w Polsce mBank trzymal sie
    > koncepcji bezoddzialowej - i to przez ladnych pare lat? I dzialalo?

    No ale mBank nie miał i nadal nie ma oferty p/b. I zapewne nigdy nie będzie
    miał.

    > Tak, bankowosc bez oddzialow jest jak najbardziej mozliwa. ING Direct
    > w Stanach i HSBC firstdirect w UK to pierwsze z brzegu przyklady.

    Oferty p/b? Raczysz żartować? :-)

    > Z ciekawosci: dlaczego uwazasz, ze w Polsce nie?

    Dlatego nie, że p/b tak naprawdę ma obecnie i tak nikłą wartość dodaną w
    porównaniu do standardowej oferty, sprowadzającą się w zasadzie do blichtru,
    a jak od tego odejmiemy jeszcze "lepszą obsługę" w oddziałach to nie
    zostanie kompletnie nic.

    Realną wartością dodaną przy p/b jest w końcu niestandardowość rozwiązań i
    ich indywidualne dopasowanie oraz odstępstwa od standardowych procedur. Jak
    sobie to wyobrażasz przez telefon albo przez Skype czy www?

  • 7. Data: 2009-09-24 17:25:26
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    Pan raczy wybaczyc, ale to "p/b" to nie jest pojecie uniwersalne. :)
    Nie zrozumielismy sie.

    Rozumiem ze chodzi Ci o "Personal Banking" w znaczeniu "z doradca", a
    nie w opozycji do "corporate" albo "business banking"?

    Ale HSBC mowi o swoich planach dotyczacych "bankowości
    indywidualnej", czyli chyba "detalicznej", jak najbardziej mozliwej do
    obslugi bez oddzialow.

  • 8. Data: 2009-09-24 17:33:13
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    l.googlegroups.com...

    > Ale HSBC mowi o swoich planach dotyczacych "bankowości
    > indywidualnej", czyli chyba "detalicznej", jak najbardziej mozliwej do
    > obslugi bez oddzialow.

    No właśnie nie! Wyraźnie jest napisane, że chodzi im o klientów "zamożnych".

    Detalicznych klientów (w znaczeniu consumer finance) mieli prawie pół
    miliona to ich sprzedali do Aliora. Oni zapowiadają tworzenie oferty p/b dla
    wagonów nowych klientów mając w pl około sześciu oddziałów obsługujących
    obecnie kilka tysięcy klientów...

    "Dzięki sprzedaży portfela wierzytelności w segmencie consumer finance,
    który nie jest naszym strategicznym obszarem działalności, możemy skierować
    nasze wysiłki na realizację nowej strategii. Będziemy koncentrować się na
    oferowaniu usług prawdziwej bankowości osobistej klientom zamożnym i
    przedstawicielom szybko rosnącej klasy średniej w Polsce - mówi Alan
    Jarman."

  • 9. Data: 2009-09-24 17:38:22
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    bradley.st pisze:
    > Byc moze nie znam. Ale to zdaje sie w Polsce mBank trzymal sie
    > koncepcji bezoddzialowej - i to przez ladnych pare lat? I dzialalo?

    Tak, ale to było kiedyś. mBank miał super system online podczas gdy inne
    banki dopiero zaczynały go mieć i to w dużo gorszym stanie. Teraz inne
    banki mają równie dobre, do tego mają oddziały i BARDZO często również
    lepszą ofertę.

    mBank na chwilę obecną ma jakąś tam renomę, jest rozpoznawalny i cieszy
    się sentymentem wśród wielu użytkowników.

    HSBC w Polsce 99% ludziom nie kojarzy się z niczym. Musieli by dać super
    ofertę co pewnie szybko skończyłoby się finansową klapą, bo taka oferta
    musiałby być znacznie lepsza niż 1% na KO. Bezpłatne bankomaty i wysoko
    oprocentowane (jak na obecne realia) KO już mamy, więc to żaden bonus.

    A w super obsługę nie wierzę, bo taki doradca musiałby zarabiać spore
    pieniądze co mi się wydaje raczej niemożliwe w naszym pseduo państwie :)

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2009-09-24 17:41:07
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Mithos" news:h9gaqo$86p$1@news.onet.pl

    > mBank na chwilę obecną ma jakąś tam renomę, jest rozpoznawalny i cieszy
    > się sentymentem wśród wielu użytkowników.

    I po za tą jakąś tam renomą ma wzorowy system, który bardzo miło by zobaczyć
    również w innych bankach. - nierealne :*(