  • 1. Data: 2003-08-29 10:16:30
    Temat: Nowe numery rachunków bankowych a PKOBP
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    Niedawno miałem mała przygodę z przelaniem pieniedzy z KB24 do PKOBP.
    Wprowadzam numer rachunku a tu informacja, że numer jest nieprawidłowy. Co się
    okazało jak przeczytałem tą stronę

    http://www.ebanki.pl/zasoby/nrb.html

    Banki maja obowiazek wprowadzić nowa numerację do końca 2003. Składa się ona 26
    cyfr: 2 (iban -liczby kontrolne), 8 (identyfikator oddziału banku - ostatnia
    liczba jest liczbą kontrolną) oraz pozostałe 16 cyfr identyfikujacych rachunek.
    Aktualnie część banków pracuje na numeracji starej a pozostali już na nowej z
    wyjatkiem PKOBP. I tutaj UWAGA!!!!!!

    PKOBP jako jedyny bank w Polsce wprowadził CZĘŚCIOWO nową numerację. Polega ona
    na tym, że zamiast ostatnich 16 cyfr jest różna ich liczba (np. 10). Nie muszę
    chyba dodawać jakie wprowadziło to zamieszanie.

    RADA PRAKTYCZNA
    Olać ich iban (dwie cyfry), wprowadzić 8 cyfr identyfikujących bank potem
    myśnik a następnie pozostałe cyfry. Tak przynajmniej to działa w KB24. Myslę,
    że w innych systemach internetowych będzie podobnie.

    Pozdrowienia Tensor1

    PS. Przepraszam jeżeli już to było na grupie ale nie zauważyłem.

  • 2. Data: 2003-08-29 10:25:27
    Temat: Re: Nowe numery rachunków bankowych a PKOBP
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > potem myśnik a następnie pozostałe cyfry. Tak przynajmniej to działa
    > w KB24. Myslę, że w innych systemach internetowych będzie podobnie.

    he he - takie rady praktyczne to juz daaawno byly ne tylko na grupie ale i
    na niektorcyyh stronach co bardziej domyslnych bankow ;)

  • 3. Data: 2003-08-29 11:26:31
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał:
    > he he - takie rady praktyczne to juz daaawno byly ne tylko na grupie ale i
    > na niektorcyyh stronach co bardziej domyslnych bankow ;)

    Ano właśnie ;)
    http://www.multibank.pl/moj/logout.jhtml

    W związku ze stosowaniem przez PKO BP niestandardowej 19-cyfrowej numeracji
    rachunków informujemy, że w celu zlecenia przelewu na taki rachunek należy:
    a.. rozpocząć podawanie numeru rachunku od 8-cyfrowego numeru rozliczeniowego
    danego oddziału Banku PKO BP - są to cyfry z pozycji od 3 do 10 w 19-cyfrowym
    numerze rachunku,
    b.. wprowadzić następnie po kresce podając ciągiem (bez kresek) 19-cyfrowy
    numer rachunku rozpoczynając od cyfr kontrolnych.
    Tym samym wprowadzony zostanie 27 cyfrowy numer rachunku zawierający na pozycji
    od 1 do 8 dany numer rozliczeniowy oddziału Banku PKO BP a po kresce 19 cyfr
    numeru rachunku klienta w Banku PKO BP.

    Przykładowy przelew na rachunek nr
    aabbbbbbbbccccccccc
    powinien zatem zostać podany w postaci:
    bbbbbbbb-aabbbbbbbbccccccccc

  • 4. Data: 2003-08-29 14:22:11
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > PS. Przepraszam jeżeli już to było na grupie ale nie zauważyłem.

    Skąd Tyś się urwał? O tym już nawet w przedszkolach uczą. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782
    [wyrażona opinia przedstawia wyłącznie prywatne stanowisko autora]

  • 5. Data: 2003-08-29 14:27:40
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Wojciech Nawara wrote:
    > Skąd Tyś się urwał? O tym już nawet w przedszkolach uczą. :-)

    Daj mu spokoj :) Porownywal oferte kredytow hipotecznych :))) (i za to mu
    chwala :)

  • 6. Data: 2003-08-30 12:03:14
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    "" <t...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > myśnik a następnie pozostałe cyfry. Tak przynajmniej to działa w KB24. Myslę,
    > że w innych systemach internetowych będzie podobnie.

    Mi wyszedł inny numer - uzupełnić 0, obliczyć samemu LK i też doszło,
    ale ryzykowałem. ;)

    Flyer