  • 1. Data: 2005-04-25 07:21:50
    Temat: Nowy regulamin KK citi a polskie prawo
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

    Witam Wszystkich,
    Właśnie dostałem nową umowę o korzystanie z kartu kredytowej citibanku. Mam
    wątpliowści co do regulacji odpowiedzialności w umowie w przypadku utraty
    karty. Jest to ograniczone czasowo do 72h lub 48h wstecz do momentu
    zastrzeżenia. Przykładowo tracę kartę ze zdjęciem w chwili X. Złodziej robi
    transakcje np. w chwili x+12 i x+20 na 2000 zł. Jeśli zastrzegam w chwili
    x+100, to bank przejmuje odpowiedzialność za transkacje x+100-72, czyli od
    chwili x+28. Według regulaminu ukradzione 2000 zł obciąża klienta.

    Jak taki zapis w regulaminie banku ma się do ustawowej odpowiedzialności do
    150 EUR?

    Drugą kwestią jest odpowiedzialność za fraudy internetowe. Jest to
    przerzucone całkowicie na klienta.

    Czemu bank ma za nic obowiązujące regulacje prawne? Czy podpisując umowę z
    citibankiem w takiej formie zrzekam się ustawowej ochrony? Czy jeśli nawet
    podpiszę umowę, to zapisy o odpowiedzialności są nieobowiązujące jak
    niezgodne z wyższym aktem prawnym? Jak to jest?

    Pozdrawiam,
    Pablo

  • 2. Data: 2005-04-25 23:28:35
    Temat: Re: Nowy regulamin KK citi a polskie prawo
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Pablo" <p...@w...pl> writes:

    > Drugą kwestią jest odpowiedzialność za fraudy internetowe. Jest to
    > przerzucone całkowicie na klienta.

    To chyba niemozliwe(?) - jaki interes bank mialby w tym miec? Chyba ze
    sam by te fraudy mial robic, i zarabiac na nich, to wtedy tak.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2005-04-26 13:37:53
    Od: "Marvin" <u...@p...fm>

> [...]
    > podpiszę umowę, to zapisy o odpowiedzialności są nieobowiązujące jak
    > niezgodne z wyższym aktem prawnym? Jak to jest?

    Citiphonie twierdzi że :)

    Że nie trzeba podpisywać tej umowy lub że można wykreslić ten fragment :))

    Charakterystyczne: dwa dni temu konsultanci nie mieli pojęcia o czym mówię.
    Dziś już od razu mówili na temat.

    Osobiście piszę pismo do Citi do wiadomości GW, UOKiK w tej sprawie.

    Marvin

  • 4. Data: 2005-04-26 14:12:41
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

    > Osobiście piszę pismo do Citi do wiadomości GW, UOKiK w tej sprawie.

    A może tylko do Rzepy? ;) W piśmie przewodnim citek powołuje się na dobrą
    opinię z artykuły Rzeczpospolitej.

    Pozdrawiam,
    Pablo

  • 5. Data: 2005-04-26 14:41:57
    Od: "..." <...@k...tam.pl>

    > A może tylko do Rzepy? ;) W piśmie przewodnim citek powołuje się na dobrą
    > opinię z artykuły Rzeczpospolitej.

    czytaj.... jest dobrym reklamodawca dla wydawcy rzepy...

  • 6. Data: 2005-04-27 06:20:36
    Od: Azazell <b...@p...fm>

    Marvin napisał(a):

    > Citiphonie twierdzi że :)
    > Że nie trzeba podpisywać tej umowy lub że można wykreslić ten fragment :))

    ??????????
    :o
    A.

  • 7. Data: 2005-05-05 16:55:40
    Od: Jacek <k...@n...gazeta.pl>

    On Tue, 26 Apr 2005 15:37:53 +0200, "Marvin" <u...@p...fm>
    wrote:

> [...]
    >
    >Charakterystyczne: dwa dni temu konsultanci nie mieli pojęcia o czym mówię.

    Czy ktoś jeszcze spotkał się z podobną odpowiedzią? Dzisiaj
    powiedziano mi, że:
    - umowa jest jedna dla wszystkich i nie podlega negocjacji, z nikim
    nie można na ten temat rozmawiać,
    - KK Citibank jest najbezpieczniejsza, bo tak wypadli w rankingu,
    - KK Citibank jest najbezpieczniejsza, bo tak wypadli w rankingu,
    - KK Citibank jest najbezpieczniejsza, bo tak wypadli w rankingu,

    Te powtórzenia napisałem celowo - tylko to miała mi do powiedzenia
    Pani konsultantka i powtarzała to kilka razy, chociaż nie była w
    stanie zaprzeczyć, że każdy, kto ma moją kartę w ręku (~kilkaset osób
    rocznie) uzyskuje wszelkie informacje potrzebne do wykonania
    transakcji na odległość. W jej mniemaniu wystarczająca jest możliwość
    bezpłatnego zastrzeżenia karty, choć w takim przypadku powinienem to
    zrobić po każdej "zwykłej" transakcji.

    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2005-05-05 17:28:43
    Od: "..." <...@k...tam.pl>

    ja nie podpisalem i nie odsylalem, w sumie przeciez moglem nie dostac
    przesylki....

  • 9. Data: 2005-05-06 07:02:39
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

    > Czy ktoś jeszcze spotkał się z podobną odpowiedzią? Dzisiaj
    > powiedziano mi, że:
    > - umowa jest jedna dla wszystkich i nie podlega negocjacji, z nikim
    > nie można na ten temat rozmawiać,

    Mi powiedzieli, że nie muszę podpisywać. Spytali się czy chcę złożyć
    reklamację. A i owszem chciałem. Mają przysłać wyjaśnienia pocztą.
    Niezależnie od tego co napiszą i tak karta jest do odstrzału. Regulaminu
    raczej nie zmienią.

    Pozdrowienia,
    Pablo

  • 10. Data: 2005-05-06 07:37:27
    Od: Azazell <b...@p...fm>

    Pablo napisał(a):

> [...]
    > reklamację. A i owszem chciałem. Mają przysłać wyjaśnienia pocztą.
    > Niezależnie od tego co napiszą i tak karta jest do odstrzału. Regulaminu

    generalnie to takie zastrzeżenie w umowie ma większość banków (z tego co
    pamiętam jak czytałem sobie regulaminy). jedynie jeszcze nie spotkałem
    się z takim zastrzeżeniem w regulaminie pko bp, ale nie wykluczone, że
    od czasu jak czytywałem wzmiankowane rzeczy zdążyli tez juz zmienic
    regulamin. a skoro ma większośc banków to dla mnie staje się wątpliwą
    korzyścią płacenie 6,50 PLN miesięcznie za coś za co w innym banku nie
    trzeba płacić, lub trzeba płacić mniej.
    Pozdrawiam
    A.

    ps.
    no chyba, że źle interpretuje to wszystko co tam piszą i jednak karta
    Citi jest nadal najbezpieczniejsza i najlepsza, a ja jestem szarakiem co
    się nie zna :-)