  • 1. Data: 2009-02-15 17:51:25
    Temat: OFE
    Od: pwz <p...@j...pl>

    Taką informację otrzymałem: "...Informujemy, że nasz otwarty fundusz
    emerytalny osiągnął następującą stopę zwrotu za okres:
    -12 miesięcy (od 31.12.2007 r. do 31.12.2008 r.) - 14,541%(...)"

    Czy dobrze myślę, ze właśnie tyle, tzn. 14,541% 'mój' OFE zarobił _dla
    mnie_, tzn. na moją emeryturę?
    pwz

  • 2. Data: 2009-02-15 18:46:57
    Temat: Re: OFE
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Użytkownik "pwz" <p...@j...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > -12 miesięcy (od 31.12.2007 r. do 31.12.2008 r.) - 14,541%(...)"
    >
    > Czy dobrze myślę, ze właśnie tyle, tzn. 14,541% 'mój' OFE zarobił _dla

    a nie - 14,541% ?

    V.

  • 3. Data: 2009-02-15 18:47:12
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > -12 miesięcy (od 31.12.2007 r. do 31.12.2008 r.) - 14,541%(...)"
    >
    > Czy dobrze myślę, ze właśnie tyle, tzn. 14,541% 'mój' OFE zarobił _dla

    Generalnie myślisz dobrze, przy czym prawdopodobnie nie zwróciłeś uwagi na
    minus przy stopie zwrotu.

    Wynik ten oznacza, że z tego co "miałeś zgromadzone" na rachunku w OFE w
    dniu 31 grudnia 2007, pozostało 85,459%, które nadal pracuje na Twoją
    potencjalną, przyszłą emeryturę oraz na prowizję funduszu.

    Po wyniku to stawiałbym na ING a w drugiej kolejności na PeKaO. Zgadłem?

    marekz

  • 4. Data: 2009-02-15 20:18:42
    Od: amcinpiL <e...@...sigu>

    Dnia Sun, 15 Feb 2009 19:47:12 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Po wyniku to stawiałbym na ING a w drugiej kolejności na PeKaO. Zgadłem?

    ING, też przyszło niedawno do mnie.

    --
    lipnicma

  • 5. Data: 2009-02-15 21:10:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message

    > Po wyniku to stawiałbym na ING a w drugiej kolejności na PeKaO. Zgadłem?

    Ja mam w Pekao i zrobilem sobie troche inne wyliczenie... suma nominalnych
    wplywow do OFE przez sume na dzien X (chyba 6 lutego 2009). Wyszlo mi, ze na
    koncie mam ok 98,5% pieniedzy przekazanych do OFE, oczywiscie dzisiejsza
    wartosc tych srodkow jest nieco inna niz wplacanych kilka lat temu, moze
    przy kolejnej okazji uwzglednie inflacje...

    MK

  • 6. Data: 2009-02-15 21:24:31
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > dzisiejsza wartosc tych srodkow jest nieco inna niz wplacanych kilka lat
    > temu, moze przy kolejnej okazji uwzglednie inflacje...

    Przy czym policzenie tego w sumie nie będzie aż tak interesujące jak
    rozliczenie osobno każdego roku. Czyli dla każdego miesiąca osobny
    współczynnik dyskontujący i posumować tylko wpłaty z danych lat.

    W wyniku dostaniemy np., że z wpłat z roku 2003 mamy obecnie realnie 110%, z
    wpłat z 2007 - realnie 70% itd.

    Roboty trochę by było, ale raz taki arkusz sobie dobry zrobić i będzie na
    zawsze. :)

    marekz

  • 7. Data: 2009-02-15 21:29:08
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Roboty trochę by było, ale raz taki arkusz sobie dobry zrobić i będzie na
    > zawsze. :)

    Mysle, ze ze 20-30 min maks. Pekao na szczescie umozliwia eksport danych do
    excela, dane o inflacji m/m tez sie pewnie znajda, wiec jeszcze stworzenie
    zgrabnej formulki i bedzie git :).

    MK

  • 8. Data: 2009-02-15 21:34:08
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Mysle, ze ze 20-30 min maks. Pekao na szczescie umozliwia eksport danych
    > do excela, dane o inflacji m/m tez sie pewnie znajda, wiec jeszcze
    > stworzenie zgrabnej formulki i bedzie git :).

    W mojej ocenie minimu 2-3 godziny, żeby to zgrabnie hulało. :-)

    marekz

  • 9. Data: 2009-02-15 23:06:26
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message news:gna0fc$5l1$1@news.wp.pl...
> [...]
    > dzisiejsza wartosc tych srodkow jest nieco inna niz wplacanych kilka lat
    > temu, moze przy kolejnej okazji uwzglednie inflacje...

    96,06%, CU, teraz.
    Musiales zwrocic mi na to uwage...? :P
    I tak trzymam sie CU, bo mam niska prowizje 4% -- to w przyszlosci pomoze,
    ze wieksza czesc srodkow pracuje.

  • 10. Data: 2009-02-16 05:25:06
    Od: pwz <p...@j...pl>

    MarekZ pisze:

    > Generalnie myślisz dobrze, przy czym prawdopodobnie nie zwróciłeś uwagi
    > na minus przy stopie zwrotu.
    (...)

    Wrrrr... Faktycznie. Jest "-" jak wół... :-( A już chciałem się
    (pozytywnie) zdziwić. Ale wiedziałem, że nie mogłoby być tak kolorowo...
    pwz