  • 1. Data: 2009-03-04 06:57:06
    Temat: OFE znów tracą
    Od: pwz <p...@j...pl>

    Taki tylko krótki urywek z dzisiejszej prasy:
    "Stopa zwrotu OFE w lutym wyniosła średnio -3,8 proc. wobec -2,2 proc. w
    styczniu. Od początku roku wartość ich jednostek rozrachunkowych (na
    które przeliczane są składki klientów) spadła przeciętnie o 6 proc.
    (...) jeśli zła sytuacja na giełdzie się utrzyma, trzyletnie stopy
    zwrotu publikowane przez nadzór po raz pierwszy w historii będą ujemne.
    Wyniki inwestycyjne funduszy są dodatnie dopiero za okres czterech lat."
    [źródło:
    http://www.rp.pl/artykul/7,270814_Mniej_dla_przyszly
    ch_emerytow.html ]

    A najfajniejsze(?) jest to, że równocześnie z tymi wynikami "Izba
    Gospodarcza Towarzystw Emerytalnych wysłała list do Donalda Tuska.
    Oczekuje, że rząd nie zajmie się dziś projektem nowelizacji ustawy o
    funduszach emerytalnych, która obniża wysokość opłat przez nie
    pobieranych. 'Apelujemy, by rząd zrezygnował z forsowania zmian, na
    których nikt nie zyska.'"

    Heh...
    pwz

  • 2. Data: 2009-03-04 08:11:53
    Temat: Re: OFE znów tracą
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "pwz" <p...@j...pl> wrote in message
> [...]
    > funduszach emerytalnych, która obniża wysokość opłat przez nie
    > pobieranych. 'Apelujemy, by rząd zrezygnował z forsowania zmian, na

    rozpirzył bym to w cztery wiatry...
    "zmiany, na których nikt nie zyska." co za bezczelne chuje.
    wiadomo że emeryt na niczym i nigdy nie zyska, ale oni sie boja że stracą.
    Jak zostanie po staremu to przynajmniej oni zyskają... no żesz ..Q.. nóż mi
    sie sie w kieszeni otwiera.
    Do jakiego stopnia 38 milionowy naród musi byc ubezwłasnowolniony żeby sie
    dać tak dymac bez mydła ?
    Nie dziwi was w tej sprawie kompletne milczenie "mediów" ?

    george

  • 3. Data: 2009-03-04 08:13:38
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "pwz" news:gol8ol$nro$1@inews.gazeta.pl

    [ciach]

    Może jestem w błędzie (jeżeli tak, to bardzo proszę o poprawienie), ale
    kiedy spoglądam z dystansem na ten cały bajzel związany z OFE dochodzę do
    wniosku, że ów instytucje stanowią jeden wielki przekręt, zaś cała ta
    reforma systemu emerytalnego to nic innego jak jawne i zalegalizowanie
    dymania pracujących obywateli.
    Dlaczego? Przecież OFE w większości przypadków kupują obligacje Skarbu
    Państwa, za które karzą sobie płacić słone prowizje. Te same papiery mogę
    sobie kupić zupełnie za friko za pośrednictwem strony sprzedającej obligacje
    czy placówek PKO BP.
    Niektórzy powiedzą, że OFE kupują też akcje. Zgadza się, tylko znowu
    stanowią one jakiegoś pośrednika. Równie dobrze mogę powierzyć te pieniądze
    funduszom inwestycyjnym (np. tym, które są mBankowym SFI, i które mniej mnie
    zedrą na prowizjach niż OFE) lub sam kupić akcje na GPW.
    Jak widać na przestrzeni lat OFE sielanki na emeryturze nam nie zapewnią i
    jeżeli człowiek sam, we własnym zakresie nie zatroszczy się o własną
    emeryturę to będzie klepał biedę... :(

    Ja przejrzałem na oczy po roku "oszczędzania" w tych złodziejskich
    instytucjach i przestałem wierzyć w idyllę jaką "oferowały" mi OFE wchodząc
    na rynek, . Od tego czasu inwestuję samodzielnie - lokaty, obligacje itp. Z
    perspektywy czasu widzę, że nie tracę a zyskuję, zdecydowanie więcej niż na
    OFE. Reszcie radzę to samo :)

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2009-03-04 08:25:37
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl> wrote in message
> [...]
    > perspektywy czasu widzę, że nie tracę a zyskuję, zdecydowanie więcej niż

    prosze powiedz o tym znajomym wokół Ciebie. Może kiedyś bedziemy mogli sami
    inwestować również tę cześć oddawaną tym złodziejom.

    george

  • 5. Data: 2009-03-04 13:28:10
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "george" news:golehq$4g1$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > prosze powiedz o tym znajomym wokół Ciebie. Może kiedyś bedziemy mogli
    sami
    > inwestować również tę cześć oddawaną tym złodziejom.

    Zrobiłem to dawno. Dodatkowo bardzo mnie cieszy fakt, że znajomy w pełni się
    ze mną zgadzają w tym temacie.
    Zasada jest prosta - jeżeli sam się nie zatroszczysz o swoją przyszłość
    (tylko nie w postaci jakiś pseudo polis inwestycyjnych, programów
    oszczędzania itp.) to żadna władza, polityk, "doradca inwestycyjny" itp. nie
    sprawi, że za te kilkadziesiąt lat będzie ci się żyło lepiej...

  • 6. Data: 2009-03-04 13:53:39
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 4 Mar, 14:28, "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl> wrote:

> [...]
    > oszczędzania itp.) to żadna władza, polityk, "doradca inwestycyjny" itp. nie
    > sprawi, że za te kilkadziesiąt lat będzie ci się żyło lepiej...

    Ameryki Panowie nie odkryli, zawsze tak było. Lepiej pomyślmy, jak
    obalic ten przeklęty złodziejski samograj, ewentualnie jak skutecznie
    się z niego wyplątać...

  • 7. Data: 2009-03-04 14:07:13
    Od: "scholastyk" <s...@c...onet.pl>

> [...]
    > sobie kupić zupełnie za friko za pośrednictwem strony sprzedającej obligacje

    A nie wydaje Wam się, że OFE zostały stworzone właśnie po to, żeby te
    obligacje Skarbu Państwa kupować za pieniądze obywateli...
    W ten sposób rząd zapewnia sobie stały popyt na jego papiery i może finansować
    deficyt.

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 8. Data: 2009-03-04 14:10:21
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "szczurwa"
    i.googlegroups.com

    > Ameryki Panowie nie odkryli, zawsze tak było.

    I niestety nic nie wskazuje, że w niedalekiej przyszłości się to zmieni :(

    > Lepiej pomyślmy, jak obalic ten przeklęty złodziejski samograj,
    ewentualnie jak skutecznie
    > się z niego wyplątać...

    Odpowiedź jest chyba prosta - w chwili obecnej jest to niewykonalne a i też
    kiedy spojrzymy na to całe OFE z dystansem dostrzeżmy, że nie zanosi się w
    najbliższej przyszłości na jakąś rewolucję w tym segmencie.
    Polska to taki kraj gdzie głos ludu rządzący mają głęboko w dupie a tylko i
    wyłącznie oni mogą nas przecież zwolnić z odprowadzania składek do
    złodziejskich OFE.

  • 9. Data: 2009-03-04 14:13:10
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "scholastyk" news:43b9.000002cc.49ae8b11@newsgate.onet.pl

    > A nie wydaje Wam się, że OFE zostały stworzone właśnie po to, żeby te
    > obligacje Skarbu Państwa kupować za pieniądze obywateli...

    Można takie wnioski wysuwać, w końcu większość portfela OFE stanowią właśnie
    papiery dłużne emitowane przez SP.

    > W ten sposób rząd zapewnia sobie stały popyt na jego papiery i może
    finansować
    > deficyt.

    I koło się zamyka. Przed wyborami telewizor będzie do nas przemawiał głowami
    nierobów z ul. Wiejskiej, że zniosą obowiązek bycia w OFE. Wszystko zaś
    skończy się podobnie jak z podatkiem Beli. Mieli znieść ale za dużo
    darmozjamy i nieroby z tego mają więc podatek zostaje.

    Witamy w Polsce!

  • 10. Data: 2009-03-04 14:24:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Edward Malinowy wrote:

> [...]
    > perspektywy czasu widzę, że nie tracę a zyskuję, zdecydowanie więcej niż na

    oczywiscie