  • 21. Data: 2002-05-19 21:49:36
    Temat: Re: Liczba Europejczyków używających elektronicznych kanałów dostępu do konta, lata 1999-2004
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl> writes:

    > Ja od kilku lat próbuję dochodzić na czym polega , że Usenet w Polsce
    > "zaskoczyl" a na Wegrzech nie

    Moze dlatego, ze bardzo mi sie ten wynalazek spodobal jeszcze w '90 i
    jak tylko koledzy do Internetu nas podlaczyli, to zaczalem prosic
    Rafala Pietraka, zeby mi "newsy zalatwil". 8-)

    Moze dlatego, ze Tomek Surmacz zalozyl na Politechnice Wroclawskiej
    lokalne grupy i wpadl na pomysl, zeby ogolnokrajowe tez zalozyc, i tak
    dlugo o tym mowil, az w koncu zrobilismy. 8-) A potem juz poszlo...

    Lubie myslec, ze takie male decyzje pojedynczych ludzi maja jakis
    wplyw na tzw. historie - ale moze to wszystko nieprawda, a licza sie
    tylko jakies ogolnoludzkie procesy i prawidlowosci w skali masowej...

    MJ

  • 22. Data: 2002-05-19 22:33:59
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message

> [...]
    > wplyw na tzw. historie - ale moze to wszystko nieprawda, a licza sie
    > tylko jakies ogolnoludzkie procesy i prawidlowosci w skali masowej...

    Na pewno wiele zalezało od tego, że na początku istnienia "newsów" pojawiło
    się kilka zapalonych ale przy okazji rozsadnych ludzi.
    Ja do tej sprawy wracam uparcie, bo jest zasadnicza - od czego zalezy , że
    pewne usługi świadczone przez Internet (czasami przez sam Internet:-)
    przyjmą się albo nie w danym kraju. Akurat o Usenecie jest obiektywna
    statystyka siegająca 199. roku, (tak, że właściwie z dokładnością co do
    miesiąca można wyznaczyć datę rozpoczęcia boom-u w Polsce - chyba jest to
    data ukazania się jakiegoś magazynu z opisem działania Usenet'u, co nic by
    nie dało gdyby nie działająca sięć połączonych serwerów uniwesyteckich).
    I na czym polega, że Usenet w Polsce rozwija się nieprzerwanie (w zasadzie
    w tempie równym do dziś) a w Niemczech czy we Włoszech się załamał w tym
    roku, na Wegrzech lub w Czechach w zasadzie nie funkcjonuje ?

    Vizvary Istvan

  • 23. Data: 2002-05-20 08:59:55
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > w tempie równym do dziś) a w Niemczech czy we Włoszech się załamał w tym
    > roku, na Wegrzech lub w Czechach w zasadzie nie funkcjonuje ?

    Ha, bo pracodawcy blokuja wszystkie uslugi internetowe z wyjatkiem poczty.
    Outlook ma dzialac, a reszta nie.
    Zobacz ile ludzi pisze w godzinach 8:00 - 16:00.
    Cos w pracy trzeba robic...
    :-)

    Michal

  • 24. Data: 2002-05-20 18:29:40
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> wrote in message
    zeszow.tpsa.pl...
> [...]
    > Outlook ma dzialac, a reszta nie.
    > Zobacz ile ludzi pisze w godzinach 8:00 - 16:00.

    Wszedzie jest zauwazalne spadek intensywnosci poza godzinami pracy. Tak samo
    w soboty czy niedziele. W Polsce ta fluktuacja nie jest ani większa ani
    mniejsza niż gdzie indziej.
    Stosunek postów w niedziele (19.06.2002) do średniej tygodniowej

    grupy pl.* 13.480 : 18.416
    grupy hun.* 171 : 490
    grupy de.* 10.775 : 13.903

    Vizvary

  • 25. Data: 2002-05-20 18:38:51
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 20 May 2002 20:29:40 +0200, "Vizvary II Istvan"
    <v...@p...onet.pl> wrote:

    >grupy pl.* 13.480 : 18.416
    >grupy hun.* 171 : 490
    >grupy de.* 10.775 : 13.903

    Wegrzy maja 490 postow dziennie w calym usnecie ?!?!
    Biedacy :)
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 26. Data: 2002-05-21 16:11:09
    Od: "Grzegorz Zagajewski" <G...@i...pl>

    > Wegrzy maja 490 postow dziennie w calym usnecie ?!?!
    > Biedacy :)

    Takis Ty!? A wiesz jaki to trudny jezyk? ;-)

    GZ

  • 27. Data: 2002-05-21 17:51:02
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wrote in message

    > Wegrzy maja 490 postow dziennie w calym usnecie ?!?!
    > Biedacy :)

    Oni dyskutuja gdzie indziej ( na forum dyskusyjnym FOTEXu, kolorowe, pelne
    reklam, banerów, trzeba miec konto i pseudo, kazda grupa cenzurowana,
    wiecznie narzekaja na cenzure. Cos pomiedzy Chat a Listserv)
    Wczoraj (w poniedzialek) stosunek postów wygladal tak
    pl.* 20.385
    de.* 12.945
    hun.* 249 - z tego polaczony listserv Linuowców 180, polityka 66 , inne
    3(!)
    Ciekawe, ze dynamika grup niemecko i wlosko-jezycznych (wiec najwiekszych
    niedawno na Usenecie) zalamala sie kiedys zima (przegapilem moment kiedy sie
    to stalo) a grupy polskojezyczne rosna jakby nigdy nic ( a wlasnie CO
    takiego sie stalo ?)

    Vizvary Istvan

  • 28. Data: 2002-05-21 21:03:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > pl.* 20.385
    > de.* 12.945
    > hun.* 249 - z tego polaczony listserv Linuowców 180, polityka 66 , inne

    Skad masz te dane?

    MJ