  • 1. Data: 2009-07-17 09:30:38
    Temat: [OT] spekulanci precz!
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Komisja Przyjazne Państwo polskiego parlamentu proponuje aby wprowadzić w
    tym państwie uprawnienie do zarekwirowania towaru osób handlujących nim bez
    posiadania odpowiednich zezwoleń oraz opłacania z tego tytułu składek na
    obowiązkowe ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne albo
    handlujących w miejscach nie przeznaczonych do tego celu, tzn.poza placami
    targowymi itp.

    Pomysł ma się samosfinansować z zarekwirowanych towarów, wiadomo - tu babci
    zabierzemy mendel jajek, tam dziadkowi ze 2 kilo czosnku i czereśnie, ubrać
    też zapewne będzie się można, a i poczytać coś...

    Sądy grodzkie wprawdzie będą musiały zatwierdzać te decyzje rekwizycyjne i
    mogą je wręcz uchylać, co może być szczególnie spektakularne choćby w
    przypadku wymienionych już wcześniej czereśni i decyzji wydanej po na
    przykład miesiącu.

    Sorry za oftop, ale mnie to poruszyło. Najbardziej to, że pomysł wychodzi z
    komisji o takiej a nie innej nazwie. Choć wiadomo, że w praktyce zapewne nic
    z tego nie będzie to jakiej trzeba determinacji aby wymyślać takie rzeczy...

  • 2. Data: 2009-07-17 10:05:53
    Temat: Re: [OT] spekulanci precz!
    Od: k...@o...pl

    dziwisz się? Nie od dziś wiadomo, że
    Platforma Obywatelska Zjednoczona Robotnicza
    mimo retoryki liberalnej będzie bronić socjalizmu
    jak niepodległości.

  • 3. Data: 2009-07-17 10:32:17
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obowiązkowe ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne albo
    > handlujących w miejscach nie przeznaczonych do tego celu, tzn.poza placami

    No przepraszam bardzo - ale dlaczego ktos, kto oplaca haracze ma byc
    narazony na nieuczciwa konkurencje osob, ktore podatki maja gleboko w d.?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-07-17 11:04:28
    Temat: Re: spekulanci precz!
    Od: szczurwa <s...@g...com>

  • 5. Data: 2009-07-17 11:08:22
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 17 Lip, 12:32, "SDD" <s...@t...pl> wrote:

    Wiele czynności, gdyby były opodatkowane, po prostu nie byłyby
    wykonywane. Jak by babcia z czereśniami musiała zapłacić ZUS, podatek
    dochodowy, kupić kasę fiskalną i zapłacić za zajęcie pasa drogowego/
    chodnika, to prędzej wysypałaby te owoce do rowu. Zadziwiającym jest
    fakt, że państwo w obliczu trudności budżetowychpróbuje zwiększyć
    przychody, a nie racjonalizowac wydatki. Widac teoria prawa
    podatkowego działa wyłącznie w jedną stronę.

  • 6. Data: 2009-07-17 11:30:25
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 17 Jul 2009 11:30:38 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]

    > wychodzi z komisji o takiej a nie innej nazwie. Choć wiadomo, że w
    > praktyce zapewne nic z tego nie będzie to jakiej trzeba determinacji aby

    Cóż się dziwić, sezon ogórkowy w pełni a trzeba pozory stwarzać, że
    jednak coś się tam w tych komisjach robi - w sensie - ciężko pracuje. To
    jest chyba klasyczny przykład polityki i ludzi jacy się do niej pchają,
    jakich przyciąga. Pamiętam jak rzuciłem okiem, w którymś przekroju, na
    zajawkę wywiadu z Palikotem, który to hucznie obwieszczał wszem i wobec,
    że komisja to będzie zapier...ać na wysokości lamperii i 100 ustaw w 100
    dnia czy jakoś tak. No i po jakimś tam czasie, po Palikocie smród tylko
    pozostał a komisja właśnie pokazała, na co ją stać. W tym kraju się chyba
    nigdy nie zmieni i to kogokolwiek do koryta byśmy nie wybrali. To tak a
    propos tej nagonki na głosowanie w wyborach - można pójść wybrać jednego
    albo wszystkich lub nie iść w ogóle a efekt będzie dokładnie ten sam.

    Xenocide

  • 7. Data: 2009-07-17 11:57:32
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 17 Lip, 13:30, xbartx <b...@h...net> wrote:

> [...]
    > propos tej nagonki na głosowanie w wyborach - można pójść wybrać jednego
    > albo wszystkich lub nie iść w ogóle a efekt będzie dokładnie ten sam.

    A może gdybyśmy zrobili drugi Budapeszt AD 2006, to ktoś by się
    ocknął ? Amoże Stalin miał rację, ze od czasu do czasu nalezy elity
    segregować serią z automatu ?

  • 8. Data: 2009-07-17 12:05:50
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 17 Jul 2009 04:57:32 -0700, szczurwa napisał(a):

    > A może gdybyśmy zrobili drugi Budapeszt AD 2006, to ktoś by się ocknął
    > ? Amoże Stalin miał rację, ze od czasu do czasu nalezy elity segregować
    > serią z automatu ?

    Cholera wie, nigdy tematu nie zgłębiałem, ale tak jak piszesz, to chyba
    się musi coś grubszego wydarzyć i tyle.

    Xenocide

  • 9. Data: 2009-07-17 13:12:31
    Od: zgred <z...@n...com>

    Żyjemy q..a w państwie niewolniczym. Kto ma wątpliwości, niech poczyta
    blogi Korwina-Mikkego. Co powiecie o nakazie jazdy w kasku na
    motocyklu/motorowerze. To traktowanie obywatela jak bezmózgie bydło.

    "nie ma takiej niegodziwości, której nie dopuściłby się rząd, gdy mu
    zabraknie pieniędzy" :)

    --
    Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

  • 10. Data: 2009-07-17 13:24:57
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > To tak a
    > propos tej nagonki na głosowanie w wyborach - można pójść wybrać jednego
    > albo wszystkich lub nie iść w ogóle a efekt będzie dokładnie ten sam.

    Co do skuteczności chodzenia na wybory mamy przecież przykład w relatywnie
    niedawnej polskiej historii.

    Czy postsowiecki porządek w pl upadł może od chodzenia na wybory (a
    frekwencje wtedy były pewnie po 80% albo i lepiej) czy od czegoś innego? :)