  • 1. Data: 2003-10-12 18:00:45
    Temat: Obliczanie realnej stopy roczej FI ....
    Od: "Jaro" <i...@t...pl>

    Witam,

    Fundusze Inwestycyjne podają stopę zwrotu na podstawie różnicy cen w
    określonym odsepie czasu i faktycznie wyliczenie stopy zwrotu jest banalne.
    Od jakiegos czasu inwestuje w jednostki FI i zastanwiam sie jak obliczac
    realna stope zwrotu z inwestycji. Rzecz bylaby bardzo prosta gdyby np. kupic
    za jakas kwote jednostki FI i za jakis czas wszystko sprzedac ....

    W rzeczywistosci jest jednak inaczej. Dzisiaj np. kupuje jednostki funduszu
    X za 1000 zł . Za 34 dni sprzedaję jednostki tego funduszu za 200 zł. Za
    jakis czas dokupuję znowu itd. Oczywiscie wiem ile mam wszystkich jednostek
    danego FI. Znam wiec wartosc obecna.

    Nie chce porownywac wartosci obecnej do inwestycji z pierwszej transakcji.
    chyba oczywiste. Jezeli ktos ma drobra metode na biezace kontrolowanie stopy
    zwrotu z inwestycji w FI to bardzo prosze o pochwalenie sie :-)

    Pozdrawiam
    Jaro