  • 1. Data: 2024-09-01 17:13:25
    Temat: Od setki do setki...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    https://youtu.be/lQgnLbAm9Og?t=245

    Dlaczego rząd RP nie może zatrudnić pracownika Velo?...
    Dwie setki miliardów rocznie?... Same odsetki?...

    -=-

    JF -- pamiętasz czasy, gdy przestrzegałem jakoś tak:

    na razie obligacje są nisko oprocentowane, ale przyjdzie jedna
    katastrofa, przyjdzie kolejna, kredyty skumulują się...

    Uznałeś taki scenariusz za nieprawdopodobny...

    [jeśli Morawiecki nie zostanie kolejnym prezydentem RP -- polscy
    podatnicy zostaną obciążeni wiktem i opierunkiem masy niedawnych
    rządzących... to niesprawiedliwe... niby ukradli aż 100 mld pln,
    ale czy wobec tych odsetek ma to znaczenie? -- te odsetki trzeba
    płacić rocznie, a kradzież była, jakby to określić, jednorazowa]

    https://youtu.be/lQgnLbAm9Og?t=269
    350 mld pln przy wpływach 630 mld pln

    [rozbił się ukraiński F16?...
    Samolot to spora strata -- lecz pilot sanowi większą...
    Przemyśl czy Białystok padnie wcześniej?]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 2. Data: 2024-09-02 11:21:50
    Temat: Re: Od setki do setki...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 1 Sep 2024 17:13:25 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > https://youtu.be/lQgnLbAm9Og?t=245
    > Dlaczego rząd RP nie może zatrudnić pracownika Velo?...
    > Dwie setki miliardów rocznie?... Same odsetki?...

    Przy 7% ... owszem.
    Mamy ok 1475mld zadłużenia.

> [...]
    > katastrofa, przyjdzie kolejna, kredyty skumulują się...
    >
    > Uznałeś taki scenariusz za nieprawdopodobny...

    Nie pamiętam dokładnie co uznałem i kiedy.
    Ale wątpie abym tak całkiem za nieprawdopodobne uznał.
    W koncu przeżyłem Jaruzelskiego :-)

> [...]
    > ale czy wobec tych odsetek ma to znaczenie? -- te odsetki trzeba
    > płacić rocznie, a kradzież była, jakby to określić, jednorazowa]

    Zadłużenie państwa rośnie nam od lat 70-tych :-(
    PiS-owi można zarzucic:
    -zaczął ukrywać, i nie wiadomo ile dokładnie wynosi,

    -doprowadził do wysokiej inflacji, przez co odsetki wzrosły.
    Ale jest częsciowo usprawiedliwiony - covid, wojna na ukrainie, inne
    kraje tez zrobiły inflację ...

    -zaczął emitować "atrakcyjne obligacje" ... i będą/będziemy musieli to
    spłacać w kolejnych latach.

    J.

  • 3. Data: 2024-09-06 23:54:29
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 wrz 2024 o 11:21, J.F pisze:

    > Przy 7% ... owszem.
    > Mamy ok 1475mld zadłużenia.

    Mocny w rachunkach nie jestem, ale 1475*7=10325 -- więc
    gdzie tu 2 setki?

    > Nie pamiętam dokładnie co uznałem i kiedy.

    Morawiecki rolował na zerowe obligacje...

    Był też czas, gdy ropa naftowa miała ujemną cenę.

    > Zadłużenie państwa rośnie nam od lat 70-tych :-(
    > PiS-owi można zarzucic:
    > -zaczął ukrywać, i nie wiadomo ile dokładnie wynosi,

    Czy Tusk nie zamienił jawnego (rządowych obligacji związanych
    z OFE) na ukryty (ZUSowe emerytury) znacznie wcześniej?...

    > -doprowadził do wysokiej inflacji, przez co odsetki wzrosły.

    Miała być niska deflacja...

    > Ale jest częsciowo usprawiedliwiony - covid, wojna na ukrainie, inne
    > kraje tez zrobiły inflację ...

    CoViD był wstępna grą ;) do obecnej wojny?

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s