  • 1. Data: 2014-12-30 21:47:12
    Temat: Odczyt danych karty bezstykowej na telefonie
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    Jak ktos jeszcze nie wie to majac telefon z Androidem oraz NFC moze
    sobie odczytac dane karty prosta aplikacja Banking Card Reader NFC (EMV)
    dostepna za darmo w sklepie googla:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gi
    thub.devnied.emvnfccard&hl=pl

    Normalny telefon oczywiscie dziala ze zbyt malej odleglosci by mozna to
    bylo wylorzystac ale majac odpowiednia antene to kto wie...

    Odczyt kart Citi i Multibank (wydana jeszcze przed rebrandem) na
    ktorych sa zablokowane transakcje zblizeniowe (w sklepie terminal
    odrzuca) i tak pozwala poznac numer karty oraz date waznosci. Nie ma
    natomiast informacji o ostatnich transakcjach.
    Karta walutowa z kantoru Aliora tez podaje oczywiscie numer i date
    waznosci ale dodatkowo jest dostepna historia transakcji z uzyciem chipa...

    Artykul na ten temat:
    http://softonet.pl/publikacje/rzuty_okiem/Banking.Ca
    rd.Reader.NFC.umozliwia.odczyt.kart.zblizeniowych.Cz
    y.to.juz.kieszonkowiec.w.smartfonie,512

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2014-12-30 22:49:13
    Temat: Re: Odczyt danych karty bezstykowej na telefonie
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > Jak ktos jeszcze nie wie to majac telefon z Androidem oraz NFC moze sobie
    > odczytac dane karty prosta aplikacja Banking Card Reader NFC (EMV)
> [...]

    Sprawdziłem i aplikacja radzi sobie z kartami kantoru aliorowego, sync,
    getinu i mbankowym delfinkiem. Zaskoczyło mnie to, że na karcie jest
    zapisywana historia ostatnich 10 zakupów kartą (z użyciem pinu). Na mniej
    używanych kartach zobaczyłem nawet operacje z roku 2013..

  • 3. Data: 2014-12-31 10:28:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Normalny telefon oczywiscie dziala ze zbyt malej odleglosci by mozna to
    > bylo wylorzystac ale majac odpowiednia antene to kto wie...

    Mało to ludzi nosi portfel tak, że (w tłoku) można się do niego zbliżyć na
    3cm ?
    To, że w portfelu kilka kart nie jest problemem - standard mifare pozwala
    komunikować się z jedną z wielu kart znajdujących się w zasięgu czytnika.
    Tylko od autora aplikacji (programu czytającego kartę) zależy, czy
    wykorzystał tę możliwość, czy założył, że w polu jest tylko jedna karta.

    Nasz czytnik nie ma problemu z odczytaniem 4 kart zetkniętych na styk.
    Przy 5-ciu zazwyczaj widzi 4, przy czym przy każdym włączeniu pola (5 razy
    na sekundę) zazwyczaj jest to inna 4-ka więc w zasadzie w czasie rzędu 200ms
    wszystkie 5 odczyta.
    Według mnie źródłem ograniczenia jest moc jaką dajemy w antenę. Celowo ją
    ograniczyłem, aby czytnik pobierał kilka razy mniej prądu i miał więcej dB
    zapasu do limitów przy badaniach EMC. Przypuszczam, że gdybym tego nie
    zrobił to może i z 10-ma kartami na raz czytnik by sobie radził.
    P.G.

  • 4. Data: 2015-01-01 17:09:43
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 2014-12-30 o 22:49, AS pisze:

    > Sprawdzi?em i aplikacja radzi sobie z kartami kantoru aliorowego, sync,
    > getinu i mbankowym delfinkiem.

    Masz pewność, że tylko Ty to sprawdziłeś?

  • 5. Data: 2015-01-01 17:40:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-12-30, Marcin <n...@n...com> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > Normalny telefon oczywiscie dziala ze zbyt malej odleglosci by mozna to
    > bylo wylorzystac ale majac odpowiednia antene to kto wie...

    Co wie skoro standard jest tak zaprojektowany by działał efektywnie w odległości
    do 10-20 cm (przy czym powyżej 10, to w warunkach laboratoryjnych można osiągnąć).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2015-01-01 17:48:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-12-31, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Mało to ludzi nosi portfel tak, że (w tłoku) można się do niego zbliżyć na
    > 3cm ?

    Tak. A jeszcze mniej jest sytuacji w której się ludzie do siebie kleją
    i obmacują. Nawet w tłumie. A nie oszukujmy się - odległość 3-10 cm,
    to taka przy której musisz kogoś fizycznie *dotknąć*, bo jako człowiek
    nie jesteś na tyle precyzyjny by się równo trzymać.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2015-01-02 10:40:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > to taka przy której musisz kogoś fizycznie *dotknąć*, bo jako człowiek
    > nie jesteś na tyle precyzyjny by się równo trzymać.

    Chodziło mi o to, że niektórzy noszą portfel tak, że obejdzie się bez
    klejenia i obmacywania.

    Wydaje mi się, że raz (ze 30 lat temu) miałem kontakt z kieszonkowcem.
    Portfel (nie wiem dlaczego bo to nie jest dla mnie normalne) w tylnej
    kieszeni spodni, kurtka długa. W tramwaju dość ciasno, ale nie na tyle aby
    to uzasadniało ocieranie mnie walizką wyraźnie zahaczającą i podciągającą
    kurtkę z tyłu. Zmierzyłem gościa wzrokiem (elegancko ubrany facet z
    neseserem) i przestał. Dopiero kilka lat później gdzieś wyczytałem, że
    kieszonkowcy często właśnie tak wyglądają i wtedy to skojarzyłem.

    Odczyt karty to kwestia kilkunastu ms. Sądzę, że gdyby w tamtej sytuacji
    gość chciał odczytać kartę w moim portfelu (wtedy oczywiście żadnej karty
    tam nie miałem) to nie miałbym najmniejszej szansy się zorientować.
    P.G.

  • 8. Data: 2015-01-02 11:07:31
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Jan 2015 10:40:19 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Odczyt karty to kwestia kilkunastu ms. Sądzę, że gdyby w tamtej sytuacji
    > gość chciał odczytać kartę w moim portfelu (wtedy oczywiście żadnej karty
    > tam nie miałem) to nie miałbym najmniejszej szansy się zorientować.

    Niekoniecznie wymagana jest odległość kilku centymetrów.

    Jakieś dwa lata temu u P.T.Red. Samcika był artykuł na temat
    zbliżeniówek, z podlinkowanym polskim filmikiem na youtube.

    Na filmie było widać fragment kawiarnianego ogródka, płotek, czytnik
    (płaskie pudełko, spore) leżący na krześle koło płotka, laptop na
    stoliku, drugą stronę pasażu z wejściem do jakiegoś oddziału banku i
    bankomat.
    Koło ogrodzenia ogródka przechodzili ludzie. W ciągu pięciu
    (dziesięciu?) minut czytnik wyłapał dane ok. 30 kart. Imię, nazwisko,
    numer, data ważności.

    Niestety - film bardzo szybko zrobił się prywatny.

    Wrażenie na mnie zrobił, nie powiem. Od tego czasu zbliżeniówki noszę w
    skórkach i sugeruję to wszystkim znajomych.

    --
    Imka

  • 9. Data: 2015-01-02 13:45:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Imka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie wymagana jest odległość kilku centymetrów.

    Mowa była o odczytywaniu za pomocą powszechnie dostępnego sprzętu - komórki
    z NFC.
    Tylko stąd założenie kilku cm.
    P.G.

  • 10. Data: 2015-01-02 15:55:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-01-02, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Mowa była o odczytywaniu za pomocą powszechnie dostępnego sprzętu - komórki
    > z NFC. Tylko stąd założenie kilku cm.

    I jeszcze tylko taki mały detal. RFID to nie jest NFC, chociaż mają wiele
    wspólnego. O ile idzie odczytać na większą odległość dane z taga RFID,
    to transmisja NFC to już całkiem inna historia.

    A Paypass AFAIK opiera się o NFC.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl