  • 11. Data: 2010-10-11 14:25:55
    Temat: Re: Karta prepaid- czy taka istnieje?
    Od: "grin" <s...@a...er>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i8v68s$4e6$1@news.onet.pl...
    :
    > Skoro to karta na okaziciela to co w przypadku jej zagubienia,
    > zniszczenia?
    > Czy mozna ją zablokować?

    Oczywiście, alebo przez bank albo przez maestro, jak kazdą inną - trzeba
    znać numer karty

    > Jesli zostanie zablokowana to co z pozostałymi na niej środkami?

    No cóż. Jak była anonimowa, to komu ma bank oddać ?
    Temu co ją ostatnio miał w garści? czyli znalazcy vel złodziejowi?
    Jak kupił słup i pokazał dokument, to może słup się zgłosić po forsę.
    Jak słup założył ROR, to uzyszkodnik sobie sam przeleje z rachunku karty na
    ROR a następnie gdziekolwiek indziej.
    Ciężko jest lekko żyć.

  • 12. Data: 2010-10-11 20:45:06
    Od: "fotech" <e...@g...pl>

    > A może zamiast takiej karty cos innego zaproponujecie?,Chodzi mi
    > konkretnie
    > o rachunek dla osoby pracujacej w Szwecji. Ponioewaz pracuje tam "na
    > czarno" to nie załozy tam konta bankowego(takie przepisy podobno)

    tutaj co prawda nie ma anonimowych rachunków, ale na pewno nie będa pytali o
    umowe o pracę
    http://ab.lv/en/private
    Koszty otwarcia spore, ale eksploatacji juz zblizone do normalnych. A i
    oddzialy "po drodze" między Polska a Szwecja:)

    Wojtek

  • 13. Data: 2010-10-11 20:55:24
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Kris pisze:

> [...]
    > tam "na czarno" to nie załozy tam konta bankowego(takie przepisy podobno)
    > W Polsce normalnego rachunku załozyć nie może z uwagi na ryzyko ze kasa

    Jak nie może w Szwecji, to niech otworzy "na siebie" np. w Niemczech.
    Szanse, że kiedykolwiek jakikolwiek polski komornik "sam" znajdzie takie
    konto są w praktyce zerowe... :-)

    --
    MiCHA

  • 14. Data: 2010-10-11 21:01:09
    Temat: Odp: Karta prepaid- czy taka istnieje?
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    ?Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Tu masz rację. Ale jak napisałem w Polsce założyc normalnego rachunku gość nie
    > chce/nie może.
    > W Szwecji jak twierdzi nie chca założyc rachunku jak nie ma zatrudnienia.
    > Troche to bez sensu ale może i tak jest.

    juz predzej chodzi o jakis proof of adress, czy to liscik od landlorda,
    czy rachunek z gazowni... naprawde watpie zeby chodzilo o zatrudnienie,
    w koncu czasem jeden z drugim np. dzialalnosc wlasna ma...