  • 11. Data: 2003-11-12 13:20:22
    Temat: Re: Kto chcia?by si?
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > NIE
    > TFI inwestuje w obligacje- które są dostępne także dla indywidualnych.

    Słyszałeś tylko o FI obligacyjnych? No to długa nauka przed Tobą ;-)))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 12. Data: 2003-11-12 23:05:07
    Temat: Odp: Kto chcia?by si?
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik Glenn <g...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:botcb1$5te$...@i...gazeta.pl...

    > Słyszałeś tylko o FI obligacyjnych? No to długa nauka przed Tobą ;-)))
    A w co jeszcze oprócz obligacji ????
    Bo o akcyjnych nie mówię - inne ryzyko, nieprawdaż?
    Te "rynku pienieznego" to i tak mają wiekszośc w obligacjach i to zazwyczaj
    państwowych ...

    Ok, JAKI masz konkretnie jako DOBRY fundusz na myśli?
    To sobie przejrzę historię wzrostu jednostki uczestnictwa. I raporty - ile
    to procent ma w co innego niż obligacje państwowe tudzież komercyjnych
    firm...

    Powtarzam: nie akcyjne, bo te potrafią w każdej chwili spaść w dół - więc
    nie jest to porównywalne z lokatą bankową.

  • 13. Data: 2003-11-13 10:16:07
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > A w co jeszcze oprócz obligacji ????
    > Bo o akcyjnych nie mówię - inne ryzyko, nieprawdaż?

    Takie samo (choć skala rzeczywiście inna) - popatrz na ostatnie notowania FI
    obligacyjnych. Jak ktoś zainwestował pół roku temu w niektóre FIO to jest
    teraz w plecy. Oczywiście są wyjątki (SEB2 np.)

> [...]
    > To sobie przejrzę historię wzrostu jednostki uczestnictwa. I raporty - ile
    > to procent ma w co innego niż obligacje państwowe tudzież komercyjnych

    Do "nietracenia" kasy nadają się GTFI pieniężny i SEB2 np.

    > Powtarzam: nie akcyjne, bo te potrafią w każdej chwili spaść w dół - więc
    > nie jest to porównywalne z lokatą bankową.

    Wiesz co? Poczytaj jednak o ryzyku w funduszach innych niż akcyjne, bo chyba
    reklama obligacji "zysk bez ryzyka" trochę Ci w głowie namieszała ;-))))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 14. Data: 2003-11-13 10:27:47
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Thu, 13 Nov 2003 11:16:07 +0100, Glenn napisal/a:

    > Wiesz co? Poczytaj jednak o ryzyku w funduszach innych niż akcyjne, bo
    > chyba reklama obligacji "zysk bez ryzyka" trochę Ci w głowie namieszała
    > ;-))))
    oj tak oj tak w ciagu ostatnietgo miesiaca tez fundusze akcji najlepsze,
    zrównowazony minimalnie w dół obligacji duuużo w dół.

    KrzysiekL

  • 15. Data: 2003-11-13 11:26:01
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik krzysiekL <k...@w...wp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:p...@w...wp.pl.
    ..
    > oj tak oj tak w ciagu ostatnietgo miesiaca tez fundusze akcji najlepsze,
    > zrównowazony minimalnie w dół obligacji duuużo w dół.
    Fundusze obligacji na pewno nie będą korzystne, bo inwestują w obligacje i
    POBIERAJĄ sobie prowizję.
    Ha.. musze przyjrzec sie tym pienieznym. czyżby jednak potrafili tak
    zainwestować, że zarobia na swoją prowizję?
    A co do akcyjnych: tak, czasem idą ostro w górę ,czasem lekko A:E MOGĄ SPAŚĆ
    nagle, nieprawdaż? Więc to juz jest inwestycja - obdarzona istotnym
    ryzykiem - a obligacje i lokaty bankowe sa praktycznie bez ryzyka

  • 16. Data: 2003-11-13 21:53:30
    Od: " " <k...@g...WYTNIJ.pl>

    > TFI inwestuje w obligacje- które są dostępne także dla indywidualnych.

    Skoro Robert inwestuje w lokaty bankowe, to sugerowalem TFI Pieniezne, bo one
    sa porownywalne pod wzgledem stop zwrotu jak i ryzyka. Fundusze Pieniezne
    wiekszosc aktywow maja w bonach skarbowych niedostepnych dla zwyklych
    smiertelnikow, a NIE OBLIGACJACH. Dlatego tez w czasie bessy na rynku
    papierow dluznych nie traca tak jak fundusze obligacji. Ostatnio bony
    skarbowe sprzedawane byly z rentownoscia blisko 7%.

    > Oprocentowanie spada - a fundusze BIORA sobie opłatę za prowadzenie tega
    > całego interesu. Niech to bedzie 1,5 % rocznie..
    Czy myslisz ze bank nie ma "oplat za zarzadzanie"? Ma, tylko ukryta jest ona
    w oprocentowaniu, tzn. oprocentowanie jest nizsze niz by moglo byc
    teoretycznie.

    > Ale TFI za to bierze 1,5 % ( lub wiecej...)OD
    > CAŁOŚCI przy odsetkach ponizej 100/19*1,5 % czyli ponad 7,5 % jestem i tak
    > do tyłu
    Nie bardzo rozumiem w czym jestes do tylu. Ale mysle ze nasze dywagacje
    sprowadzaja sie do jednego pytania: gdzie mozna wiecej wyciagnac.
    Wystarczy wiec porownac za 12 mies. np.:
    GTFI Skarbowy 5,19%
    DWS Pieniezny 5,68%
    DWS Pieniezny Plus 6,37%
    Podaj stope zwrotu na lokacie za ost. 12 mies.

    > 3. bezterminowosc,
    > A tak, PRZY BARDZO DŁUGIM okresie ma to znaczenie.
    Przy kazdym terminie ma znaczenie. Nigdy nie znasz dnia ani godziny, kiedy Ci
    pieniazki beda potrzebne.

    > A ja sobie zrobiłem KILKA lokat małych...
    > Al etak, jednostki sa znacznie lepiej skwantowane
    Plynnosc TFI jest nie do podwazenia. Sprobuj wybrac 2,5 lokaty przed
    terminem. Zaden bank nie daje takiej swobody zarzadzania pieniedzmi.

    Wszyscy sie stale uczymy!

    Karolew

  • 17. Data: 2003-11-13 21:54:22
    Od: " " <k...@g...WYTNIJ.pl>

> [...]

    Plynnosc TFI jest nie do podwazenia. Sprobuj wybrac 2,5 lokaty przed
    terminem. Zaden bank nie daje takiej swobody zarzadzania pieniedzmi.

    Wszyscy sie stale uczymy!

    Karolew

  • 18. Data: 2003-11-13 22:08:22
    Od: "Karolew" <k...@g...WYTNIJ.pl>

    > Więc to juz jest inwestycja - obdarzona istotnym
    > ryzykiem - a obligacje sa praktycznie bez ryzyka

    Jesli pod ryzykie rozumiesz mozliwosc spadku wartosci, to obligacje
    detaliczne sa pozbawione ryzyka. Natomiast jak wyglada rynek niedzwiedzia na
    rynku obligacji notowanych na gieldzie to zerknij do jakiegos portalu
    finansowego. Wodospad od czerwca ze az milo. Tak wiec uwazaj jakie obligacje
    kupujesz.

    Karolew

    PS
    Sorki za poprzedni post wyslany 2 razy :-(

  • 19. Data: 2003-11-14 18:03:56
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik <k...@g...WYTNIJ.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bp0ugp$2gr$...@i...gazeta.pl...
    > Czy myslisz ze bank nie ma "oplat za zarzadzanie"? Ma, tylko ukryta jest
    ona
    > w oprocentowaniu, tzn. oprocentowanie jest nizsze niz by moglo byc
    > teoretycznie.
    Banki, przynajmniej teoretycznie, mają też inne źródło dochodów niż obligaci
    eczy bony - udzielanie keredytów i wieszośc banków to robi, zresztą po
    znacznych procentach.
    TFI praktycznie jedyne źróło dochodu jakie mają to zyski od kapitału
    własnego i klientów, ale nie sądze by własny kapitał traktowały gorzej niż
    klientów) - w przypadku funduszy pieniezno-obligacyjno-bonowych ( bez akcji)
    na dłuższa metę zyskiem są wyłącznie odsetki i tylko z tych odsetek sa
    prowizje.

> [...]
    > DWS Pieniezny 5,68%
    > DWS Pieniezny Plus 6,37%
    > Podaj stope zwrotu na lokacie za ost. 12 mies.
    Podam Ci za kilka dni jak dostane odsetki lokaty 12 miesięcznej.

    > Przy kazdym terminie ma znaczenie. Nigdy nie znasz dnia ani godziny, kiedy
    Ci
    > pieniazki beda potrzebne.
    Tak jak nie wiem, czy nie umre jutro i może warto wydac wszystko na podóz
    dookoła świata ze śmrcią w samolocie nad Pacyfikiem...
    Jasne NIE WIEM ale z prawdpopodbieństwem ponad 99 % mogę określic jakiś tam
    okres, prawda?

    > Plynnosc TFI jest nie do podwazenia. Sprobuj wybrac 2,5 lokaty przed
    > terminem. Zaden bank nie daje takiej swobody zarzadzania pieniedzmi.
    Jasme, zę 2,5 lokaty nie mogę wybrać. Ale albo jestem totalny gołodupec i
    trudno wypłace 3 lokaty, albo jednak zdobedę te 0,5 lokaty....
    Jako ,że lokaty zakładałęm przez net naprawdę nie było problemu żadnego
    założyć lokat po 1000 czy 2000 zeta.... Niestety nie obracam setkami
    tysięcy, więc nie zajęło mi to aż tak dużo czasu. A na skwantowanie wypłat
    z dokładnoscią do 1000 zeta mogę sie zgodzić. Jakbym obracał stkami pewni
    bym sie zgodził z inną dokładnoscią...

  • 20. Data: 2003-11-15 17:20:09
    Od: " Karolew" <k...@g...WYTNIJ.pl>

    > TFI praktycznie jedyne źróło dochodu jakie mają to zyski od kapitału
    > własnego i klientów,
    Zgadza sie, tylko dlaczego banki nie daja wyzszych % jak TFI pieniezne? Tak
    wiec sposob zarobku nie ma tu znaczenia.

    > Podam Ci za kilka dni jak dostane odsetki lokaty 12 miesięcznej.
    Czekam z niecierpliwosia.

    > Jasne NIE WIEM ale z prawdpopodbieństwem ponad 99 % mogę określic jakiś tam
    > okres, prawda?
    Jasnowidz?

    > Jakbym obracał stkami pewni
    > bym sie zgodził z inną dokładnoscią...
    Nie wazne czy sie zarzadza dziesiatkami czy milionami, wazne czy robi sie to
    dobrze.
    Nie chce mi sie wywazac otwartych drzwi i tlumaczyc wszystkiego po kolei,
    moge Ci jedynie polecic strone http://www.fi.com.pl/. A nuz poszerza Ci sie
    horyzonty.

    Karolew