  • 1. Data: 2010-10-01 07:17:39
    Temat: Polbankowe ciekawostki - status przelewu
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Przedwczoraj ustawiłem przelewy (jeden wewnętrzny i jeden zewnętrzny) z
    datą przyszłą aby wykonały się dnia następnego. Jednak coś się tam
    zmieniło i przelewy już nie były potrzebne. Usunąłem z konta wszystkie
    pieniądze dla pewności i napisałem pocztą wewnętrzną prośbę o ich
    usunięcie oraz jednocześnie pytanie czy czasem nie będzie można tego
    samemu robić. Jakoś wczoraj z ciekawości zaglądnąłem w stan przelewów i
    oto co zobaczyłem:

    http://img266.imageshack.us/img266/9264/polbank.jpg

    Jeden z tych przelewów, które chciałem anulować ma status odwócony :)
    Skojarzyło mi się to z tym, że mam np stertę papierowych przelewów do
    wykonania a te których nie wykonuję odkładam na drugą stertę z boku tylko
    je obracam odwrotnie aby ich nie widzieć i nie wykonać. Stąd chyba w
    Polbanku status "odwrócony" ;)

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2010-10-02 14:54:35
    Temat: Odp: Polbankowe ciekawostki - status przelewu
    Od: "Ya" <jmg@USUN_TOg.pl>

    > Jeden z tych przelewów, które chciałem anulować ma status odwócony :)

    Miałem tą samą sytuację w czerwcu. Zapytałem bank o co chodzi.
    Dostałem dwie odpowiedzi. Oczywiście, jak można było się spodziewać, głupawe:
    1) "(...)status odwrócony informuje nas, że że środki z pana rachunku wyszły, ale
    powróciły z
    powrotem(...)"
    2) "Przelew ze statusem odwrócony oznacza, że został on przez bank nadawcy czyli
    polbank
    zrealizowany i przesłany do banku odbiorcy przelewu. niestety ze względu na
    niepoprawne dane bank
    odbiorcy nie przyjął tego przelewu i zwrócił środki ponownie do nadawcy. taki przelew
    nie zostanie
    już ponownie zrealizowany należy go powtórzyć."

    Brednie. Środki były, wszystkie dane prawidłowe. Mało tego - komunikat pojawił się
    rano - nie było
    więc możliwości, żeby środki wyszły i wróciły w tym czasie. Ale Polbank tak niestety
    ma.